Πέτρινο γεφύρι Κοσκάρακας - Μπίλιοβο - Αη Γιώργης

Photo ofΠέτρινο γεφύρι Κοσκάρακας - Μπίλιοβο - Αη Γιώργης Photo ofΠέτρινο γεφύρι Κοσκάρακας - Μπίλιοβο - Αη Γιώργης Photo ofΠέτρινο γεφύρι Κοσκάρακας - Μπίλιοβο - Αη Γιώργης

June 12, 2020
June 2020

near Toúmpia, Peloponnese (Greece)

Από το παλιό πέτρινο γεφύρι στην Κοσκάραγκα, κάτω από την περιοχή Τουμπία του Κάμπου Αβίας, ξεκινήσαμε 6-7 φίλοι για πεζοπορία -ανάβαση στο καλντερίμι του Μπίλιοβου. Πάνω από το πέτρινο τοξωτό γεφύρι της Κοσκάραγκας, ακολουθήσαμε το καλά διατηρημένο καλντερίμι προς Σωτηριάνικα - Αλιτομιρά και κατευθυνθήκαμε στους χωματόδρομους πάνω απ τα Σωτηριάνικα, για να συναντήσουμε την αρχή στο καλντερίμι του Μπίλιοβου.
Η ανάβαση άρχισε εύκολα για όλους μας, άνετη κι ευχάριστη, μέσα σε ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον, γεμάτο με πεύκα, κουμαριές, φρύγανα κ.α. Η ημέρα ήταν αρωγός μας,γιατι ήταν ηλιόλουστη, με άριστη ατμοσφαιρική ορατότητα και φρέσκο δροσερό αεράκι που μας έδινε δυνάμεις απ τις καυτές ακτίνες του ήλιου..
Το πανέμορφο και εντυπωσιακό αυτό καλντερίμι του Μπίλιοβου δεν χρειάζεται πολλές και ιδιαίτερες συστάσεις, γιατί ως γνωστόν είναι ο,τι καλύτερο και ο,τι πιο μεγαλειώδες υπάρχει σε όλη την Μάνη. Με δυο τρεις μικρές στάσεις ολοκληρώσαμε την ανάβαση κι από εκεί κατευθυνθήκαμε αριστερά, ανάμεσα σε ένα πευκόδασος πνιγμένο στα θυμάρια προς την μονή του Αη Γιώργη. Εκεί απαραίτητα κάναμε μιας ώρας στάση να φάμε και να ξεκουραστούμε. Στη συνεχεία πήραμε το μονοπάτι που θα επιστρέφαμε να ολοκληρώσουμε την κυκλική πεζοπορία μας. Το μονοπάτι επιστροφής ήταν παντού καθαρό και άνετα προσβάσιμο, θέλει όμως προσοχή γιατί έχει σε πολλά σημεία χαλίκια που γλιστράνε. Αφού κατεβήκαμε πάλι στους χωματόδρομους πάνω από τα Σωτηριάνικα, κατευθυνθήκαμε ξανά προς την παλιά πέτρινη γέφυρα της Κοσκάραγκας απ όπου είχαμε ξεκινήσει. Εδώ αισίως ολοκληρώσαμε την υπέροχη αυτή πεζοπορία μας, αφού επισκεφθήκαμε στο τέλος κι έναν παλιό νερόμυλο που βρίσκεται δίπλα στην πέτρινη γέφυρα.