Petracos - Coll de Garga - Twee bronnen - Barranc de Malafi

Photo ofPetracos - Coll de Garga - Twee bronnen - Barranc de Malafi Photo ofPetracos - Coll de Garga - Twee bronnen - Barranc de Malafi Photo ofPetracos - Coll de Garga - Twee bronnen - Barranc de Malafi

2098
April 8, 2024
April 2024

near Castell de Castells, Valencia (España)

Vertrek:
Deze wandeling vertrekt op de parking bij de prehistorische rotsschilderingen van Patracos, voor wie ze nog niet gezien heeft zeker een bezoekje waard. Van in de Vall de Pop (Xaló vallei) volg je de CV-720, nog 6 km voorbij Benigembla. Bij Villa Mercedes draai je rechts in naar Pla de Petracos, nog 1,5 km en aan de linkerkant is parking.

Coördinaten parking: 38°45'33"N 0°11'01"W
Coördinaten parking: 38.75914, -0.183573

Onze indruk:
Prachtige wandeling in een zeer ruwe, natuurlijke omgeving. Sommige delen van de wandeling volgen het wit/gele pad van de twee bronnenwandeling, soms komen we ook wit/groene tekens tegen ( lokale markering). Deze wandeling is echter moeilijk omdat er ook flink wat stukken in zitten waar geen pad te bespeuren valt, dwars door struikgewas (met nog flink wat brandschade (in 2024) zoals omgewaaide bomen). Een GPS is onontbeerlijk en zelfs dan nog blijft het padvinderij. Voor wie dit leuk vindt zeker een tocht om eens te doen.
Je kan de wandeling flink wat makkelijker maken door:
• Van WP7 het brede pad tot WP10 (restaurant Venta del Collao) te volgen.
• Van WP11 tot WP15 de aangeduide (wit/geel) te volgen tot de Font de la Carrasca.
• Door de afslag naar de ruïnes WP21 te negeren en wit/groen te blijven volgen

Bewonder het ruige, ruwe, desolate maar prachtige landschap rondom

Klimmen op ruw terrein (zonder écht pad)

Wandelpad door afgebrand terrein

Rechtdoor bij Coll del Corall Nou, richting Cavall Vert

12 Rechts, onzichtbaar paadje

Rechts, onzichtbaar paadje

Photo of13 Heel even op wegje en dan terug verder over onzichtbaar pad Photo of13 Heel even op wegje en dan terug verder over onzichtbaar pad Photo of13 Heel even op wegje en dan terug verder over onzichtbaar pad

13 Heel even op wegje en dan terug verder over onzichtbaar pad

Heel even op wegje en dan terug verder over onzichtbaar pad

Photo of14 Links op breed pad en direct rechts Photo of14 Links op breed pad en direct rechts Photo of14 Links op breed pad en direct rechts

14 Links op breed pad en direct rechts

Links (bij gecamoufleerde woning) op breed pad (zie olifant) en direct rechts doorsteken tot op pad met wit/gele markering