Photo ofPer la vall del riu Orfento. Des del Ponte Vallone cap a l'Eremo (ermita) de San Onofrio, des de Caramanico Terme Photo ofPer la vall del riu Orfento. Des del Ponte Vallone cap a l'Eremo (ermita) de San Onofrio, des de Caramanico Terme Photo ofPer la vall del riu Orfento. Des del Ponte Vallone cap a l'Eremo (ermita) de San Onofrio, des de Caramanico Terme

September 3, 2023
August 2023

near Caramanico Terme, Abruzzo (Italia)

Excursió 3 pels Apenins dels Abruços. Amb el guiatge de Viajes a Pie.

El desnivell acumulat que aquí apareix registrat no pot ser correcte. Es incrementat possiblement per seguir una ruta molt encaixada entre parets i això pot ser causa d'errors.
Segons l'anàlisi de IBPindex les dades són:
Desnivell ascendent 633,62m
Desnivell descendent 585,84m
Temps en moviment: 5h 31'

Bonica excursió pel Parc Nacional de la Majella.
Iniciem el recorregut a la població de Caramanico Terme, tot seguint la gola del riu Onofrio, a través del Sentiero dello Spiritu. Camí molt frondós generalment entre fagedes. Ben aviat passem el Ponte Vallone, on podem veure-hi alguns salts d'aigua per la paret.
Al llarg del camí trobem nombroses balmes, algunes d'elles en altre temps habitades per ermitans. Ben amunt de la vall ens arribem a l'ermita de Sant Onofrio, que en altres èpoques fou habitada.
De tornada seguim el mateix camí que hem utilitzant tot pujant, però en creuar el riu continuarem elevats fins arribar a la població de Santo Croce, de tradició termal. Tot seguit arribem a la població de Caramanico Terme des d'on havíem començat.