Photo ofPenyes Altes i Moixeró des de la pista barrada que va al refugi dels Cortals de l'Ingla * Photo ofPenyes Altes i Moixeró des de la pista barrada que va al refugi dels Cortals de l'Ingla * Photo ofPenyes Altes i Moixeró des de la pista barrada que va al refugi dels Cortals de l'Ingla *

September 9, 2020
September 2020

near Pedra, Catalunya (España)

Des de Riu de Cerdanya surt una pista que passa pel Refugi del Serrat de les Esposes, continua en direcció al refugi dels Cortals de l’Ingla, però abans trobem una tanca que ens barra el pas, aquí deixem el cotxe.
Tal com hem arribat comencem a caminar pujant a l’esquerra, passem pel abeurador de Coll de Trapa i arribem al mateix coll.
Continuem pujant per pista, és el camí de Moixeró, fins el Prat Agre, aquí la pista va girant a l’esquerra, passa per la Font Freda de Riu i quan la pista fa un tom tancat a la dreta la deixem, per continuar recte fins el coll de la Font Freda de Riu.
Al coll girem a la dreta i per camí pugem fins la Font de Moixeró, anem per la Pleta de Font Freda i arribem al Collet del Moixeró.
En aquest punt continuem pujant en direcció al cim del Moixeró, a mig camí veiem dal de la carena un piló, és el coll de Denta.
Arribats al cim del Moixeró continuem baixant per l’altre costat fins un collet, trobem un pal indicador que ens diu que som al Collet del Raset, però segons el mapa el collet és el següent pel que passem.
Desprès del collet continuem pujant pel Serrat de la Pleta Closa, passem un parell de petites grimpades fàcils, i arribem al cim de Penyes Altes de Moixeró.
Desprès de les fotos de rigor ens arribem al temptador cim del costat.
La tornada pel mateix camí fins el coll de Moixeró a on no pugem al cim i continuem a la dreta fins el collet de Moixeró.
En aquest punt continuem pujant a l’esquerra, deixem a la nostra dreta el Morro de Moixeró i el Turó de Prat Agre i baixem fins al coll de Pendís.
En aquest coll seguim pista avall, és el camí del Coll de Pendís, passem pel coll Roig i continuem la pista fins arribar al cotxe de nou.