Penyes Altes de Moixeró per Riu de Cerdanya.

Photo ofPenyes Altes de Moixeró per Riu de Cerdanya. Photo ofPenyes Altes de Moixeró per Riu de Cerdanya. Photo ofPenyes Altes de Moixeró per Riu de Cerdanya.

August 22, 2022
August 2022

near Pedra, Catalunya (España)

Des de Riu de Cerdanya, seguim amb cotxe la pista forestal que passa pel refugi Serrat de les Esposes. Continuem endavant tot passant pel mirador del Cap del Ras. Un tros més amunt, trobem una pista barrada i una altra que baixa cap al Refugi Cortals d'Ingla. Deixem el cotxe aquí. Nosaltres hem de seguir a peu per la pista que està barrada, en direcció el coll de Moixeró. Tornarem pel coll de Pendís.
Per anar cap al coll de Moixeró, en còmode pista, passem pel coll de la Trapa. Continuem cap a la dreta cap al Prat Agre, la font Freda de Riu i acabem d'enfilant-se per un corriolet, cap al coll de Moixeró o de Font Freda de Riu. Aquí les vistes s'amplifiquen i albirem molts cims i paisatge de la Cerdanya.
Seguim les marques grogues en direcció el coll de Dental, on hi ha unes magnífiques vistes del Pedraforca i el Comabona al nostre davant.
Al nostre darrere, hi tenim el Penyes Altes al qual ens dirigirem en suau pujada fins al coll Raset. A partir d'aquí, seguim les marques del GR150.1 i el camí, tot passant per dintre el bosc, s'enfila de valent, per acabar d'arribar fins dalt el cim del Penyes Altes. Pel camí, trobem dos punts on s'ha de grimpar una miqueta (ja els he marcat): un sense corda i el segon, amb l'ajuda d'una corda. Un cop arribats dalt el cim, gaudim de la panoràmica que tenim al nostre voltant!! La tornada, és la mateixa fins a coll de Dental. A partir d'aquí, ens dirigim cap a Coll de Pendís, seguint marques de GR blanques i vermelles. Primer una mica de pujada, per tot seguit, començar la baixada per dins el bosc. Alerta en no perdre les marques del GR (nosaltres les hem perdut i hem pujat una mica més del compte!). Baixem en forta baixada fins a coll de Pendís. Un cop allà, continuem la pista forestal que trobem a la dreta i que ens portarà en 1,5 quilòmetres més o menys, cap a Coll Roig primer i cap al final de la ruta a continuació.

Photo ofSeguim pel corriol de l'esquerre, cap al coll de Moixeró. Seguim marques de color groc. Photo ofSeguim pel corriol de l'esquerre, cap al coll de Moixeró. Seguim marques de color groc.

Photo ofColl de la Font Freda de Riu o de Moixeró Photo ofColl de la Font Freda de Riu o de Moixeró Photo ofColl de la Font Freda de Riu o de Moixeró

Coll de la Font Freda de Riu o de Moixeró

Photo ofColl de Dental (vistes del Pedraforca i el Comabona) Photo ofColl de Dental (vistes del Pedraforca i el Comabona) Photo ofColl de Dental (vistes del Pedraforca i el Comabona)

Coll de Dental (vistes del Pedraforca i el Comabona)

Photo ofColl Raset. Seguim GR-150.1(marques blanques i vermelles). Photo ofColl Raset. Seguim GR-150.1(marques blanques i vermelles).

Coll Raset. Seguim GR-150.1(marques blanques i vermelles).

Penyes Altes (2.275m)

Grimpadeta.

Photo ofVistes cap al Penyes Altes de Moixeró Photo ofVistes cap al Penyes Altes de Moixeró Photo ofVistes cap al Penyes Altes de Moixeró