Photo ofPenínsula Conangle: Colònia de Salou, Monestir de Santa Magdalena i Castell de s'Avellana Photo ofPenínsula Conangle: Colònia de Salou, Monestir de Santa Magdalena i Castell de s'Avellana Photo ofPenínsula Conangle: Colònia de Salou, Monestir de Santa Magdalena i Castell de s'Avellana

December 26, 2022
December 2022

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Ruta molt bonica que ens permet veure la colònia Salou, testimoni del passat industrial de Roda de Ter, i llavors veure el monestir de Santa Magdalena i les restes del castell de s'Avellana.
La ruta la comencem a pocs metre de la font dels Molins, que de fet aquesta font és el primer indret que gaudirem avui, ja que la ruta està plena de petits llocs ben bonics per visitar. Prosseguim i a tocar, ja ens trobem amb la resclosa de Samelassa, ens hi dirigim per veure el Ter i la central hidroelèctrica que hi ha.
Deixem enrere la resclosa, ens trobem amb la font de les bruixes i el rocòdrom del mateix nom, prosseguim el camí i arribem a la Porteria, un pas que ens indica que no es pot passar, però a diferents indrets he vist que es pot passar (entre elles alguna web oficial), per tant, hem prosseguit el camí, això sí, sense sortir de la carretera que circula en paral·lel al Ter, durant una bona estona gaudim de les cases que conformen la colònia Salou.
Un cop hem passat la Vi·la Annie, trobem un corriol a la dreta, el seguim, a partir d'aquí tenim un bon trosset de pujada, passem per una bonica cinglera, i sempre tenim el Ter a la nostra esquerra.
Finalment, arribem al mas el Bosc de Salou, i a partir d'aquí, tot pla, caminem per una pista forestal que ens porta a visitar el conjunt històric on trobem el Monestir de Santa Magdalena de Conangle, es troba molt ben conservat i té unes excel·lents vistes.
Deixem enrere el monestir i ens dirigim cap a Puigmarquès, però no hi arribem, trobem a pocs metres d'aquest cim una barraca de pedra seca, cal creuar el filat que hi ha al davant seu i baixar pel corriol.
Al cap d'un moment ens trobem a dins d'un alzinar que ens porta a veure el rocam on al damunt hi ha el castell de s'Avellana, de fet son només unes restes, però les vistes que es tenen des del damunt del rocam són molt boniques, us recomano de pujar-hi.
Deixem enrere el castell, i enmig de l'alzina anem descendint per un camí ben fressat que té el gran al·licient de tenir un seguit de baumes i coves a la dreta del camí, us recomano baixar a poc a poc, i gaudir d'aquestes baumes.
Arribem a una pista forestal girem a la dreta, i al cap de poc, baixem de nou per un corriol, queda just al davant d'un bonica i gran bauma.
De nou el camí està acompanyat per diverses baumes, algunes de més grans, d'altres de més petites i un bonic mirador sobre un meandre del Ter.
Anem prosseguint el descens fins que de nou arribem a la pista que ja hem caminat al matí, toca desfer camí i tornar als cotxes.
Una ruta molt bonica, i si teniu la sort de fer-la amb un dia clar i amb sol, encara ha de ser més espectacular, nosaltres l'hem fet amb un cel gris, però, tot i això, hem gaudit de la ruta.

Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.

A Instagram:

Podeu visitar el meu bloc:

Font dels Molins

Castellnou

Vil·la_Antonina

Sant Pere de Salou

Per més informació: https://caminantmareterra.wordpress.com/2022/12/19/sant-pere-de-salou/

Can Quirze

Seguim_recta_vorejant_rocam

Castell s'Avellana

Castell_s'Avellana

Esquerra (a la tornada del castell)

Esquerra_(a_la_tornada_del_castell)

Vistes Meandre del Ter

Vistes_Meandre_del_Ter

Bauma_6

Bauma 7 (amb construccions)

Bauma_7_(amb_construccions)

• Photo of dolorsportet
    dolorsportet Jan 9, 2023

Ruta molt ben explicada, paisatge molt bonic, algun camí bastant dolentot. Ens ha agradat molt.

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Jan 9, 2023

Moltes gracies pels teus comentaris, tal com dius, hi ha algun punt que cal estar atent al gps, altrament pots fer algun quilòmetre de més!