Penedès 360 º. 8ª Etapa. Del Castell d’Olèrdola a Olesa de Bonesvalls

Photo ofPenedès 360 º. 8ª Etapa. Del Castell d’Olèrdola a Olesa de Bonesvalls Photo ofPenedès 360 º. 8ª Etapa. Del Castell d’Olèrdola a Olesa de Bonesvalls Photo ofPenedès 360 º. 8ª Etapa. Del Castell d’Olèrdola a Olesa de Bonesvalls

6 hours one minute
March 20, 2021
March 2021

near La Plana Rodona, Catalunya (España)

Nova etapa de la Penedès 360º( veure enllaç sobre aquesta proposta de Penedès Turisme al final d’aquesta descripció). Ha estat una etapa que ha passat per llocs a on feia anys que no hi anava o que, directament desconeixia. Una etapa que m’ha agradat, m’ha agradat molt i no m’ho esperava. Ja estem a prop d’acabar aquest projecte i em sembla que puc dir que es tracta d’un itinerari força interessant. El pot fer tothom, es poden modular les etapes amb la llargada que es cregui convenient sempre que es disposi de dos cotxes. Una logística amb dos cotxes es necessària ja que en cas contrari les etapes s’han de planificar, com ho vaig fer jo al començament, de manera que retornis al lloc de sortida de cadescuna, cosa que allarga moltissim la durada del projecte. Si us agrada caminar i sou al menys dues persones disposades a fer la Penedès 360º us la recomano.

L’etapa d’avui ha estat plena de llocs interessants, començat pel lloc de sortida, Olérdola, continuant pel cim de la Penya del Papiol ( un 100 Cims, baixet però amb unes magnífiques vistes del Penedes), ,pels bonics nuclis de població de l’Arboçar de Baix i de Dalt, continuant pel Castell Vell d’Olesa i per l’Avenc de l’Esquerrà i acabant al bonic poble d’Olesa de Bonesvalls. Hem vist caballs en llibertat, hem passat per fondos i boscos amb la flora típica del Garraf, hem vist el mar a poca distància i hem caminat per una zona que está en els limits de l’Alt Penedès i del Garraf que es molt agradable de fer. Ha estat una molt bona etapa, seguint en quasi tot moment els GR 92 i 5. En cap moment ens hem trobat amb sectors complicats pel que es una etapa que, malgrat els seus 700 metres de desnivell positius , es fa força bé.

PictographPhoto Altitude 853 ft

PictographPhoto Altitude 535 ft

PictographPhoto Altitude 574 ft

PictographPhoto Altitude 669 ft

Photo ofLa penya del Papiol , un 100 Cims de la FEEC Photo ofLa penya del Papiol , un 100 Cims de la FEEC Photo ofLa penya del Papiol , un 100 Cims de la FEEC

La penya del Papiol , un 100 Cims de la FEEC

Molt bones vistes del Penedès

PictographRuins Altitude 961 ft
Photo ofUn curiós racó, construit sobre un vell forn de calç Photo ofUn curiós racó, construit sobre un vell forn de calç Photo ofUn curiós racó, construit sobre un vell forn de calç

Un curiós racó, construit sobre un vell forn de calç

PictographMonument Altitude 932 ft

PictographMonument Altitude 676 ft

PictographFlora Altitude 856 ft

PictographPhoto Altitude 860 ft

L’itinerari oficial de la Penedès 360º va per un corriol que surt a mà esquerra. Hem vist un cartell que prohibeix el pas i hem decidit continuar per la pista. Hem enllaçat amb l’itinerari oficial uns centenars de metres mès avall; per tant no hem fet cap modificació substancial de la ruta

PictographRuins Altitude 643 ft

Santa Sussana

Espectacular nucli, abandonat des dels anys 50 del segle passat segons ens ha dit una persona que s’ha identificat com el seu propietari. Es tracta d’un seguit de construccions edificades sobre la roca

PictographPhoto Altitude 643 ft
Photo ofContinuem en direcció a Olesa mentre encara veiem el nucli de Santa Sussana Photo ofContinuem en direcció a Olesa mentre encara veiem el nucli de Santa Sussana Photo ofContinuem en direcció a Olesa mentre encara veiem el nucli de Santa Sussana

Continuem en direcció a Olesa mentre encara veiem el nucli de Santa Sussana

PictographFlora Altitude 633 ft

PictographFauna Altitude 702 ft

Aquí comença el sector a on hi ha cavalls en llibertat

PictographFauna Altitude 696 ft

Alguns dels Cavalls en Llibertat

PictographRuins Altitude 764 ft

PictographFlora Altitude 817 ft

PictographReligious site Altitude 922 ft
Photo ofRestes de l’Esglèsia de Sant Pere del Castell Vell Photo ofRestes de l’Esglèsia de Sant Pere del Castell Vell Photo ofRestes de l’Esglèsia de Sant Pere del Castell Vell

Restes de l’Esglèsia de Sant Pere del Castell Vell

PictographCastle Altitude 981 ft
Photo ofVistes des del Castell Vell d’Olivella Photo ofVistes des del Castell Vell d’Olivella Photo ofVistes des del Castell Vell d’Olivella

Vistes des del Castell Vell d’Olivella

PictographFauna Altitude 869 ft

Ens tornem a creuar amb cavalls en llibertat

PictographFlora Altitude 974 ft

PictographMonument Altitude 846 ft

PictographMonument Altitude 853 ft

Jorditoms Mar 23, 2021

Me encantan los Wapoints!! y hasta con un reloj del sol!! yo ahora cada vez que veo un reloj del sol me acuerdan a ti! jajaja

Que linda calidad de las fotos y los colores!!!!

No conocia la peña del Papio! me encantó esa!

sabategalofre Mar 23, 2021

Eso es debido a que no te dedicas a coleccionar 100 Cims, si lo hicieras seguro que la Penya del Papiol sería una de las primeras que habrías hecho. Por cierto, ¿continuas con los relojes de sol?

Jorditoms Mar 23, 2021

Pues mira te voy a preguntar pues es que veo en todos los lados eso de 100 Cims, que es eso?

Siiiiiii me quedan 113 más por colocar!!!! en la semana de arriba vuelvo a la carga!!!! pues me programé para hacer todas esas de la página de Wikiloc.

Ayer colgué la segunda parte de Mercados del siglo 20 y 21, ojala que te gusten. Me flata la tercera y última parte que la haré en esta semana.

Te felicito por tus rutas está hiper chulassssssss

sabategalofre Mar 23, 2021

Los 100 Cims es una idea, que me parece muy lograda, de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya, en la que se identificaron mas de
    300 picos, distribuídos por todas las comarcas catalanas y Andorra, con el objetivo de que se subieran como mínimo 100 de ellos. Tienen un reglamento

Jorditoms Mar 23, 2021

ahhhhhhhhhh ok ahora entiendo!!

sabategalofre Mar 23, 2021

que indica que caracteristicas deben cumplir estas 100 cimas pero la idea es que si los has subido y son validados por un centro excursionista tienes derecho a un diploma. Hay gente que ha hecho 200, con lo que consiguen otro reconocimiento. En Catalunya son muchos los excursionistas que participan en este reto

Jorditoms Mar 23, 2021

ah pues tu verás otro punto que voy a ponerme a ello ya verás voy a por mi diploma!

sabategalofre Mar 23, 2021

Normalment son picos con unas grandes panorámicas. Además, al estar repartidos por todo el territorio, te permiten conocer a fondo la geografía de Catalunya y Andorra. Los hay que son ridículos ( alguno de 40metros de desnivel) y otros que solo son accesibles a gente con grandes conocimientos de alpinismo, a los que no puede subir cualquiera y esto hace que al reto se apunte gente que no está en condiciones de hacer largas distancias ni de acometer grandes desniveles y gente que solo disfruta en la alta montaña

Jorditoms Mar 23, 2021

estoy en la página de la federación y veo que está todo en catalán ; ( tendré que empezar a usar el Google Traductor, pero me interesa mucho, aunque si es como me dices yo no me veo grimpando o escalando en alpinismo hasta ahí no llego aun no, pero suena muy pero muy interesante!

sabategalofre Mar 23, 2021

La mayoría de las cimas no requieren grimpadas ni son para escaladores. Tienes donde elegir y disfrutarás casi todo lo que selecciones

Jorditoms Mar 23, 2021

Graciassss siii eso veo !!!!