Photo ofPeña Vieja i Torre de los Horcados Rojos des del cable de Fuente Dé (Pics d'Europa) Photo ofPeña Vieja i Torre de los Horcados Rojos des del cable de Fuente Dé (Pics d'Europa) Photo ofPeña Vieja i Torre de los Horcados Rojos des del cable de Fuente Dé (Pics d'Europa)

1957
July 27, 2012
July 2012

•   4.7 2 Reviews

near Fuente Dé, Cantabria (España)

Ascensió a dos dels més interessants pics del Massís Central dels Pics d'Europa, partint del funicular de Fuente Dé. Si es vol també es pot sortir des de baix (caldrà sumar-hi 800 metres més de desnivell) o des del refugi de l'Aliva, on es pot arribar amb cotxe per una pista que surt d'Espinama (en aquest cas, cal afegir-hi 300 metres més de desnivell).

Els dos pics tenen unes excel·lents vistes que abasten els cims més alts dels Pics d'Europa (inclòs el mític Urriellu). Cal estar molt atent en la pujada al Peña Vieja, pel perill de caiguda de pedres quan coincideix molta gent: nosaltres vam poder veure com a una noia que pujava, un roc gran li va passar a un pam del cap a gran velocitat. L'ensurt va ser considerable.

La Torre de los Horcados Rojos no presenta cap dificultat i es pot pujar perfectament des del Collado de los Horcados Rojos: una curta cornisa bastant aèria al tram final es pot salvar sense problemes encaramant-se a l'ampla i sòlida cresta del seu costat.

Reportatge fotogràfic complet:

Cable

Panoramica des de la pista cap al cable

La vueltona

ENXARXA PITUS Jun 4, 2013

molt be

Germinal V. Jun 11, 2013

Lamento decirte que probablemente no has mirado bien el título puesto que está en catalán al igual que la reseña.

Por otra parte, hoy afortunadamente hay traductores que permiten descifrar el contenido de textos en idiomas que no conocemos: es lo que yo, por ejemplo, hago con los textos en euskera -o inglés- cuando me interesa una reseña en esa lengua.

• Photo of portalapiz
    portalapiz Jul 7, 2013

Que lastima, ver comentarios tan excluyentes a estas alturas, como diría Forges, país !!!! si no lo entiendes busca otra reseña, no se, pero cuando decidas viajar (ayuda mucho) fuera del terruño espero que tengas suerte con los idiomas.

• Photo of scomber
    scomber Sep 5, 2014

La Tribu jejejej , pobre gente.

• red6nd6 Jun 27, 2015

Germinal, en el titulo pones "peña vieja " , que yo sepa la ñ no existe en catalán, y vieja es vella, pero tu mismo con tu organismo

Germinal V. Jun 27, 2015

La razón es simple: igual que tengo por costumbre redactar las reseñas en mi idioma, el catalán, intento respetar la toponimia de las montañas en los títulos y en la reseña. Algo muy común por otra parte: no me imagino a alguien que escriba una reseña sobre una ascensión a la Pica de Estats, escribiendo "ascensión al Pico de Estados".
    Me llama la atención poderosamente tanta polémica sobre el catalán: tengo por costumbre también respetar escrupulosamente las reseñas escritas en cualquier idioma. Cuando me interesa alguna y no domino esa lengua -por ejemplo el euskera- la traduzco sin más con las herramientas que aporta internet y por supuesto no considero que la reseña esté escrita sólo para vascos ni se me ocurre darle lección alguna sobre cómo se escribe su lengua.
    En fin, a ver si hay suerte y los próximos comentarios, si los hay, son sobre el contenido de la ruta, experiencias en montaña... que es lo que correspondería.

• Photo of Per Dalt i Per Baix
    Per Dalt i Per Baix Aug 4, 2015

Hola Germinal V.

A final de mes tenim pensat anar a Picos i fer aquesta mateixa ruta, el teu track em ve de perles, sols un parell de preguntes sobre la ruta, saps si es factible enllaçar d'un pic a l'altre sense tenir que tornar a baixar diguem al camí principal?, i l'altra, estic contemplant anar amb la gossa i he vist que al telefèric no deixen pujar animals, he vist que tens un altre track on puges al Tesorero des del Refugio de Aliva, com està el camí per arribar-hi amb un turisme?

...i no facis cas, hi ha gent que està esperant a vore alguna cosa escrita en català o valencià per a intentar buscar la gresca...
    M'ha agradat l'apunt de la toponímia, jo també intente respectar-la escrigui en la llengua que escrigui.

Salut!!!

• Photo of ortagua
    ortagua Aug 4, 2015

A ver Germinal V, veo que mi comentario le ha picado a mas de uno y no era esa mi intención, empezare por decirte que soy Valenciano y que hablo Valenciano/Catalán y te he leído perfectamente. Mi comentario era para que entendieras que los que pueden leer tus comentarios en Catalán/Valenciano, son y serán siempre una minoría y me parece mas correcto escribir en un idioma que entienda la mayoría, se trata de facilitar la lectura nada mas. Por otra parte, si lo has interpretado de otra forma, te pido disculpas por no haberme explicado bien.
    Yo por mi parte podría escribir en Valenciano/Catalán, pero comprendo que mas de un 99% de las consultas no serán de valencianos/catalanes.
    Por otra parte, te quería decir que llevo muchos años en Picos de Europa, vivo cerca de Potes y si te puedo ayudar en alguna ruta me lo comentas, pero por favor en Español, que estamos en España.

Un saludo de un Valenciano/Catalán/Madrileño/Gallego/Cántabro (Según tenga su vivienda habitual).

Germinal V. Aug 5, 2015

Hola Per Dalt i Per Baix,

En relació a la pregunta que fas, el accés per la pista al refugi a l' "hotel refugio de Áliva" jo la vaig fer amb tot terreny però si es fa amb cotxe, anant amb compte lògicament, és practicable i el camí des de l'aparcament fins a la Horcadina de Covarrobres és de molt bon fer, fins i tot amb un bon tram de pista.

En relació a si es pot fer una ruta completament circular des del Peña Vieja a la Torre de los Horcados Rojos, tens aquest track en què ho fan, explicant les dificultats que suposa:

Si teniu oportunitat us recomano també el Pico Tesorero: des de la Torre de los Horcados Rojos no queda lluny i es pot fer la mateixa jornada en què pugeu al Peña Vieja i la torre de los Horcados Rojos. Val la pena per les magnífiques vistes.

Sobre la qüestió idiomàtica, ja està tot dit en el meu comentari anterior. Res a afegir aquí.

Salut i bona muntanya!

• Photo of Per Dalt i Per Baix
    Per Dalt i Per Baix Aug 5, 2015

Gràcies!!!

• Photo of íngrid
    íngrid Jul 29, 2021

Ruta molt bonica i sense pèrdua! Gràcies per penjar-la

Germinal V. Jul 29, 2021

Genial que l'hagueu gaudida!