Pelvo d'Elva i Monte Chersogno

December 8, 2021
December 2021

near Posterle Inferiore, Piemonte (Italia)

Ruta a dos 3000s emblemàtics del vessant italià del massís de Chambeyron, just davant del Monte Viso a la zona del Valle Maira (i tocant a Valle Varaita en el cas del Pelvo d'Elva). La piramidal forma del Pelvo d'Elva ens va cridar moltíssim l'atenció quan pujàvem als llacs de Forciolline per anar al Monte Viso; tant, que vam decidir improvisar-li l'ascensió el dia després d'aquest. I quan pujàvem cap al punt d'inici de la ruta amb el cotxe, el perfil del Chersogno no ens va deixar indiferents tampoc... solució? fer els dos!

Per accedir-hi, cal pujar per l'estreta carretera (gairebé podríem dir-li pista asfaltada) fins al Colle di Sampeyre. Des d'allà, uns 6km de pista sense asfaltar (transitable per vehicles alts) ens acosten al Colle Bicocca que és on s'inicia la ruta pròpiament dita. Atenció: creuaments difícils i exposició en aquest tram de pista entre els dos colls. Tot i això, hi havia fins i tot autocaravanes grans!

La ruta al Pelvo d'Elva és empinada però senzilla. Algunes grimpades fàcils i algunes xemeneies o grimpades una mica més complicades protegides per cadenes. És un clàssic i es fa molt, ja des de primera hora del matí abans que sortís el sol vam trobar alguna persona. Moltíssima gent cap al migdia al Chersogno, i tornant després cap al Colle Bicocca.

AGOST 2021
TEMPS TOTAL: 7h
- Pelvo d'Elva: 2h
- Monte Camoscere: 45 min
- Bivacco Bonfante: 30 min
- Monte Chersogno: 1h (bon ritme)