Πήλιο: Νιάου- Ζερβόχια- φράγμα Παναγιώτικο (κυκλική) Pelion: Niaou-Zervochia-Panagiotiko dam (circular)

February 24, 2024
February 2024

near Afétes, Thessaly (Greece)

Kυκλική διαδρομή με διάρκεια 4 ώρες15` (καθαρός χρόνος πορείας 3.15`). Από το πάρκινγκ της Νιάου κατεβαίνουμε στο καλντερίμι, περνάμε το πέτρινο γεφύρι Φραγκάκη και ανηφορίζουμε προς το νεκροταφείο. Εκεί διασχίζουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε σε κατηφορικό χωματόδρομο-καλντερίμι. Περνάμε το ρέμα Μπεκιάρη και ανηφορίζουμε, διασχίζουμε λοξά την κύρια άσφαλτο και βγαίνουμε στον οικισμό Ζερβόχια. Συνεχίζουμε σε χωματόδρομο ανάμεσα σε ελαιώνες με κατεύθυνση βορειοανατολική. Ο δρόμος τερματίζει και συνεχίζει ωραίο μονοπάτι στην ίδια κατεύθυνση, ακολουθώντας το φαράγγι του Πλατανορέματος. Τελικά βγαίνουμε σεχωματόδρομο και ανηφορίζοντας σε λίγο φθάνουμε στο φράγμα Παναγιώτικο. Συνεχίζουμε στον χωματόδρομο. Παραπάνω σε τριπλή διασταύρωση παίρνουμε τον μεσαίο δρόμο που ανηφορίζει προς νότον. Πιο πέρα βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο όπου πάμε δεξιά (δεν κατεβαίνουμε στην άσφαλτο που είναι αριστερά). Ο τσιμεντόδρομος μας φέρνει στο εκκλησάκι της Παναγίας (Ζωοδόχος Πηγή). Συνεχίζουμε σε μονοπάτι κατηφορίζοντας και βγαίνουμε στην είσοδο της Νιάου (Αφέτες). Διασχίζουμε την κύρια άσφαλτο και επιστρέφουμε στο πάρκινγκ του χωριού.

PictographLake Altitude 608 ft

Φράγμα ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΚΟ (dam Panagiotiko)

PictographReligious site Altitude 945 ft

Παναγία (Ζωοδόχος Πηγή) Church of Panagia (Zoodochos Pigi)