Photo ofΠήλιο: Μονοπάτι Καταρρακτών Χάνια-Μακρυρράχη (από Αετοφωλιά) Pelion: Hania-Makrirachi Path of the Waterfalls (via Aetofolia) Photo ofΠήλιο: Μονοπάτι Καταρρακτών Χάνια-Μακρυρράχη (από Αετοφωλιά) Pelion: Hania-Makrirachi Path of the Waterfalls (via Aetofolia) Photo ofΠήλιο: Μονοπάτι Καταρρακτών Χάνια-Μακρυρράχη (από Αετοφωλιά) Pelion: Hania-Makrirachi Path of the Waterfalls (via Aetofolia)

May 27, 2019
May 2019

•   4.1 3 Reviews

near Chánia, Thessaly (Greece)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η διαδρομή προς Στεφάνια και Αετοφωλιά είναι δύσβατη λόγω βλάστησης και κατολισθήσεων και συνιστάται να ακολουθείται η διαδρομή από Παναγίτσα (Καβούρια-Παναγίτσα-Μακρυρράχη).
Aυτή είναι η νεότερη παραλλαγή του διάσημου πλέον Μονοπατιού των Καταρρακτών Χάνια-Μακρυρράχη. Το τελευταίο τμήμα της διαδρομής, μετά τον τελευταίο καταρράκτη στα Καβούρια, γίνεται σε μονοπάτι που βαδίζει στην άγρια βόρεια πλαγιά του Μεγάλου Ρέματος (στα ''Στεφάνια''), αποφεύγοντας έτσι τελείως τον βαρετό χωματόδρομο της νότιας πλαγιάς (από Παναγίτσα). Ετσι, αφού επισκεφθούμε τον τελευταίο καταρράκτη στα Καβούρια δεν περνάμε το ρέμα, αλλά γυρίζουμε πίσω στον τσιμεντόδρομο και από το τέλος του δρόμου συνεχίζουμε στο σηματοδοτημένο, αλλά στενό και κάπως δύσβατο μονοπάτι πρός Στεφάνια. Σε ένα σημείο του πλησιάζοντας στη Μακρυρράχη, ένας στύλος με πινακιδάκι μας δείχνει μια παράκαμψη λίγων λεπτών για να ανεβούμε στο βράχο της Αετοφωλιάς, ένα σημείο με εκπληκτική θέα προς το κατάφυτο άγριο φαράγγι του Μεγάλου Ρέματος. Eννοείται φυσικά ότι αν θέλουμε, μπορούμε να ακολουθήσουμε την ευκολότερη διαδρομή από το χωματόδρομο της Παναγίτσας. Χρόνος περίπου 5 ώρες με τις στάσεις. Σήμανση με κόκκινα σημάδια και πινακιδάκια. Αρχή από το πρώτο πάρκινγκ του χιονοδρομικού κέντρου των Χανίων, βαδίζουμε για 50 μέτρα ανηφορικά στην άσφαλτο και βρίσκουμε αριστερά μας την αρχή του μονοπατιού. Το τέλος της πορείας είναι στην πλατεία της Μακρυρράχης. Μπορούμε να επιστρέψουμε στα Χάνια με το λεωφορείο των 17.15' από Μακρυρράχη προς Βόλο (χειμερινό δρομολόγιο), ενώ το καλοκαιρινό (από μέσα Ιουνίου μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου) περνά στις 18.00 -δείτε στο www.ktelvolou.gr. Στο χωριό υπάρχει εστιατόριο και ξενοδοχείο.
Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες στο Περπατώντας στο Πήλιο: http://walking-pilion.blogspot.gr/2016/05/blog-post.html
Η διαδρομή από Παναγίτσα στο Wikiloc εδώ: https://el.wikiloc.com/oreibasia-diadromes/pelio-khania-katarraktes-makrurrakhe-monopati-ton-katarrakton-pelion-chania-waterfalls-makrirachi-p-21359388

ATTENTION! UPDATE: The path via Stefania- Aetofolia is difficult to follow because of landslides and overgrown vegetation -it is strongly advisable to take the other route via Panagitsa chapel on earth road.
Τhis is the newest version of the excellent Path of the Waterfalls Hania-Makrirachi. The final section of the walk, after the last waterfall at Kavouria, follows a narrow and steep path on the wild northern bank of the Mega Rema gorge (via ''Stefania''), thus avoiding completely the boring earth road on the south bank via Panagitsa chapel. Of course we can always follow the older, easier route if we choose to. Approaching Makrirachi, a signpost indicates a short detour to visit the high rock of ''Aetofolia'' (''Eagle`s nest''), an excellent view point. Time 5 hours with stops. Signed with red paint and round yellow signs.
We can return to Hania taking the bus from Makrirachi at 17.15 daily (18.00 in the summer season mid June to mid September, see www.ktelvolou.gr). At Makrirachi there is a restaurant at the square and also a hotel.
See more details at Walking in Pelion:
See the easy route via Panagitsa here at Wikiloc: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/pelio-khania-katarraktes-makrurrakhe-monopati-ton-katarrakton-pelion-chania-waterfalls-makrirachi-p-21359388

PictographWilderness hut Altitude 2,971 ft

Βράχος Αετοφωλιάς Aetofolia view point

• Photo of anna pelt
    anna pelt Oct 14, 2019

Lovely path and well indicated with signs. Really worth the effort!

The waterfalls and pools invite you to stop and linger. They're all different and very beautiful places.

The new path after the Kavouria falls needs some seeing-to as it's a bit rough in places. I did not find the Aetofolia viewpoint worth the climbering through the woods as you only see trees, not the river nor the sea. And it's 25 minutes up and down, not 5 minutes as is written on the sign.

Thank you, EOS Volou, for the clearing and marking!

• Barbbossa May 25, 2020

Μου φάνηκε ελαφρώς προς το δύσκολο σε κάποια σημεία. Όχι σε πολλά. Βέβαια πρεπει να πω οτι ειμαι αρχάριος.

• NIKOΛΕΤΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΥ Sep 11, 2020

Αρχικά μπραβο σας πολυ καλή σηματοδότηση του μονοπατιού και εξαιρετική διαδρομή μέχρι τα Καβούρια,έπειτα συνεχίσαμε απο την διαδρομή με τις μηλιές.Από εκείνο το σημειο και έπειτα ξεκίνησε μια περιπέτεια, διότι είχε πολύ πυκνή βλάστηση απο αγκαθωτα φυτά που ήταν σχεδον απροσπέλαστο το σημειο και επίσης η μορφολογία του εδάφους εχει αλλάξει και με τον πεσμένο δρόμο και με κατι δέντρα που έχουν πέσει.
    Πίσω απο ενα παλιό εγκαταλελειμμένο κτίσμα που βρήκαμε ήταν το τελευταίο σημάδι μονοπατιού με αποτέλεσμα να μην μπορέσουμε να συνεχίσουμε προς Μακρυρραχη.Η μόνη διέξοδος ηταν ο χωματόδρομος που μας οδηγησε προς ενα κτήμα με μηλιές και μας εβγαλε απο εκει στον κεντρικό δρόμο λιγο πριν την διασταύρωση Ζαγορά -Χάνια.

• Photo of Kon Kouts
    Kon Kouts Jun 19, 2021

Επιχειρήσαμε να επαναλάβουμε την διαδρομή ανάποδα από Μακρυρράχη, δυστυχώς είναι σε πολύ κακή κατάσταση με πολύ πυκνή βλάστηση που τα καθιστά πρακτικά αδιάβατο

• Efrosyni Jul 26, 2022

Υπάρχει τρόπος να μπει καποιος που δε μπορει να κάνει όλη τη διαδρομή κάπου στα μέσα του μονοπατιού για να δει μόνο Καβούρια και Πόρο?

• Photo of eosvolou /friends of the kalderimi
    eosvolou /friends of the kalderimi Jul 26, 2022

Εfrosini Ναι, υπάρχει. Από το Καράβωμα (τη διασταύρωση Ζαγορά-Μακρυρράχη-Χάνια) φεύγει στενός τσιμεντόδρομος που κατηφορίζει ανάμεσα σε κτήματα και σε βγάζει σε Πόρο -Καβουρια. Μάλιστα το έχω καταγράψει εδώ στο Wikiloc.

• Efrosyni Jul 26, 2022

Υπέροχα! Ευχαριστώ πολύ! Ανυπομονώ να το εξερευνήσω. Οι πληροφορίες που έχετε ανεβάσει είναι λεπτομερέστατες και πάρα πολύ χρήσιμες!!