Photo ofΠήλιο: Μικρή ΔιάσχισηΤισαίου (Φλόκα 547 μ.-Εύζωνος 644 μ.) Pelion: Short crossing of Tisseon (Floka 547 m.-Evzonos 644 m.) Photo ofΠήλιο: Μικρή ΔιάσχισηΤισαίου (Φλόκα 547 μ.-Εύζωνος 644 μ.) Pelion: Short crossing of Tisseon (Floka 547 m.-Evzonos 644 m.) Photo ofΠήλιο: Μικρή ΔιάσχισηΤισαίου (Φλόκα 547 μ.-Εύζωνος 644 μ.) Pelion: Short crossing of Tisseon (Floka 547 m.-Evzonos 644 m.)

May 14, 2022
May 2022

near Tzásteni, Thessaly (Greece)

Η μικρή διάσχιση του Τισαίου μας επιτρέπει να απολαύσουμε την άγρια ομορφιά του με έναν μέτριο βαθμό δυσκολίας. Είναι σημαντικό ότι αρχή και τέλος βρίσκονται στην άσφαλτο. Προσοχή χρειάζεται όταν περπατάμε στο βραχώδες τμήμα της διαδρομής, καθώς τα βράχια μπορεί να γλιστράνε αν είναι βρεγμένα από την πρωινή υγρασία και μια πτώση μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες.. Η διαδρομή συνιστάται τον χειμώνα και την άνοιξη (όχι το καλοκαίρι) και δεν έχει καθόλου νερό. Εδώ είναι το ανατολικό σκέλος της διάσχισης, υπάρχει και το δυτικό σκέλος, Παναγία-Τσιτσουράβα 424 μ.-Τρίκερι-Αγία Κυριακή (https://www.wikiloc.com/hiking-trails/pelio-tisaio-panagia-trikeri-agia-kuriake-pelion-tisseon-panagia-trikeri-agia-kyriaki-121988518).
Αν κινηθούμε από βορρά προς νότο: 1,5 χλμ. περίπου μετά τα Κουκουλέικα, κινούμενοι στην άσφαλτο προς Τρίκερι, βλέπουμε κόκκινο σημάδι αριστερά, και παίρνουμε τον χωματοδρομο που διασχίζει ελαιώνα. Σε 2 χλμ. περίπου φθάνουμε σε μαντρί. Εδώ πάμε δεξιά και σε εκατό μέτρα περίπου αφήνουμε το δρόμο προς τα αριστερά ανηφορίζοντας. (Παρένθεση: υπάρχει και άλλος χωματόδρομος που ανηφορίζει με φουρκέτες μετά το Μαραθιά αριστερά και μας φέρνει στο ίδιο σημείο, ενώ η απόσταση που περπατάμε είναι και στις δυο περιπτώσεις ίδια, περίπου 2χλμ).
Το φαρδύ μονοπάτι είναι μαλλον εγκαταλελειμμένος δρόμος. Ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια ανηφορίζοντας συνεχώς προς νότον, άλλοτε σε πετρώδες έδαφος και άλλοτε μέσα σε δάσος, ενώ διασχίζουμε και ένα ξέφωτο. Κάποια στιγμή το μονοπάτι στο δάσος τελειώνει και βγαίνουμε στην βραχώδη κορυφογραμμή. Είμαστε κοντά στην κορυφή Φλόκα (547 μ.). Συνεχίζουμε επάνω στην κορυφογραμμή μέχρι την ψηλότερη κορυφή Εύζωνος 644 μ. Από εκεί κατεβαίνουμε προς το ξέφωτο που φαίνεται μπροστά μας στη βάση του υψώματος, περνώντας από διαδοχικούς ''κούκους''. Στη συνέχεια από μονοπάτι βγαίνουμε στο μέσον ενός στενόμακρου ξέφωτου (λάκκα Καρατάσου).Από εδώ και κάτω είναι κοινή διαδρομή με το δυτικό σκέλος. Ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια κατηφορικά και φθάνουμε στην άσφαλτο, αμέσως πάνω απο το εκκλησάκι της Παναγίας (δε φαίνεται από το δρόμο, είναι από κάτω κοντά στη θάλασσα, όμως υπάρχει πινακίδα).
Αυτά αν πάμε με φορά προς το Τρίκερι (από ανατολικά προς δυτικά).. Μπορούμε όμως και να περπατήσουμε αντιστρόφως, αν μας βολεύει καλύτερα. Στην περίπτωση αυτή ξεκινάμε φυσικά από την Παναγία. Ανηφορίζουμε, περνάμε από τα τρία ξέφωτα και φθάνουμε στον Εύζωνο (κορυφή 644 μ.). Συνεχίζουμε πάνω στην κορυφογραμμή και φθάνουμε στη Φλόκα 547 μ. όπου υπάρχει κολονάκι και πεσμένος ανεμολογικός ιστός. (παρένθεση: δυστυχώς σχεδιάζονται αιολικά πάρκα που θα καταστρέψουν για πάντα το πανέμορφο Τισαίο, εκτός αν αντιδράσουμε). Ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια και μπαίνουμε στο μονοπάτι μέσα σε δάσος κατηφορίζοντας. Στο μαντρί πάμε αριστερά και βαδίζοντας στο χωματόδρομο ευθεία βγαίνουμε στην άσφαλτο, 1,5 χλμ πριν τα Κουκουλέικα.

Μαντρί pen

Αρχή μονοπατιού Turn uphill onto path

Τέλος μονοπατιού Top of path.

Φλόκα Floka peak 547 m.

Εύζωνος Evzonos peak 644 m.