Photo ofΠήλιο: Γεφύρι Αλεβίζου-Λέσχιανη-Μονή Σουρβιάς-Άγ. Νικόλαος-Λούτσα (κυκλική) Pelion: Alevizou-Lesiani-Sourvia mon.(circular) Photo ofΠήλιο: Γεφύρι Αλεβίζου-Λέσχιανη-Μονή Σουρβιάς-Άγ. Νικόλαος-Λούτσα (κυκλική) Pelion: Alevizou-Lesiani-Sourvia mon.(circular) Photo ofΠήλιο: Γεφύρι Αλεβίζου-Λέσχιανη-Μονή Σουρβιάς-Άγ. Νικόλαος-Λούτσα (κυκλική) Pelion: Alevizou-Lesiani-Sourvia mon.(circular)

June 13, 2020
June 2020

near Kerasiá, Thessaly (Greece)

Μια αρκετά μεγάλη κυκλική διαδρομή, με την οποία περνούμε από δύο πέτρινα τοξωτά γεφύρια στη ρεματιά της Καλιακούδας (Αλεβίζου και Λέσχιανης), από τη μονή Σουρβιάς και το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου. Ο χρόνος ήταν 8 ώρες, με χαλαρό όμως ρυθμό και μεγάλες στάσεις. Η πορεία μπορεί να συντομέψει κατά περίπου 2,5 ώρες αν παραλείψουμε μονή Σουρβιάς-Αγιο Νικόλαο και ανεβούμε στη Λούτσα κατευθείαν από το γεφύρι της Λέσχιανης. Σήμανση με κόκκινα σημάδια. Η πορεία αρχίζει και τελειώνει στην τοποθεσία Μαυρολιθάρι. Εκεί πηγαίνουμε από χωματόδρομο που είναι βατός και από Ι.Χ. Λίγο πριν το πάρκινγκ της εκκλησίας στο Φυτόκο πάμε αριστερά σε τσιμεντόδρομο με ταμπέλα προς ''Μονή Γοργοϋπηκόου''. Ο δρόμος γίνεται άσφαλτος και μετά χωματόδρομος. Πάμε συνεχώς ευθεία, αφήνοντας διασταυρώσεις δεξιά προς ''Λουμπάρδα'', ''Γκιώνη'' και ''Μονή Γοργοϋπηκόου''. Σε 5,5 χιλιόμετρα από το Φυτόκο (εκ των οποίων τα 3,5 σε χωματόδρομο), φτάνουμε στην τοποθεσία Μαυρολιθάρι, όπου ο χωματόδρομος κάνει στροφή δεξιά αρχίζοντας να κατηφορίζει προς τη ρεματιά της Καλιακούδας (Ξηριά). Εκεί αφήνουμε το αυτοκίνητό μας και αρχίζουμε την πορεία. Αρχικά για λίγα μέτρα βαδίζουμε στο δρόμο, μετά κατεβαίνουμε σε παρατημένο κτήμα και πιο κάτω διασχίζουμε το δρόμο και συνεχίζουμε στο μονοπάτι. Πιο κάτω φθάνουμε στο γεφύρι Αλεβίζου. Από εκεί με δρόμο και μονοπάτι πάμε στη Λέσχιανη και το γεφύρι της, συνεχίζουμε ανηφορικά προς μονή Σουρβιάς (μέγιστο υψόμετρο 700 μ.), από κεί με δρόμο αρχικά και μετά μονοπάτι περνάμε από τον Αγιο Νικόλαο, διασχίζουμε το ρέμα της Καλιακούδας και ανεβαίνουμε στο ξέφωτο της Λούτσας με το χαρακτηριστικό δέντρο (υψόμετρο 693 μ.), απ` όπου επιστρέφουμε στην αφετηρία. Η διαδρομή συνιστάται για άνοιξη και φθινόπωρο. Συνιστάται επίσης να φοράμε μακρύ παντελόνι και να έχουμε μαζί μας κλαδευτήρι, γιατί κάποια κομμάτια υπέφεραν από πυκνή βλάστηση κατά τον χρόνο της καταγραφής (Λέσχιανη-Σουρβιά και Λούτσα-Μαυρολιθάρι), ωστόσο παραμένουν βατά (το κομμάτι Λούτσα-Μαυρολιθάρι καθαρίστηκε-σηματοδοτήθηκε τον Απρίλιο 2022). Η βρύση στη Λέσχιανη συνήθως δεν έχει νερό, γι αυτό πρέπει να έχουμε μαζί μας αρκετό.
Δείτε αναλυτική περιγραφή στο Περπατώντας στο Πήλιο: https://walking-pilion.blogspot.com/2020/06/blog-post.html

This is a fairly long circular route, with which we pass over two arched stone bridges in the gorge of Kaliakouda (Alevizou and Leshiani), from the monastery of Sourvia and the chapel of Agios Nikolaos. The time was 8 hours, but with a relaxed pace and long stops. The route can be shortened by about 2.5 hours if we skip the monastery of Sourvias-Agios Nikolaos and go up to Loutsa directly from the Leshiani bridge. Marking with red marks. The course starts and ends at Mavrolithari. We go there by a dirt road that is passable by normal cars (not with low suspension). Just before the parking lot of the church in Phytoko, turn left on a concrete road with a sign for "Moni Gorgoipikou". The road becomes asphalt and then dirt. We keep going straight, leaving intersections on the right towards "Lumbarda","Gkioni'' and "Moni Gorgoipikou". At 5.5 kilometers from Fitoko (of which 3.5 on a dirt road), we reach the location of Mavrolithari, where the dirt road turns right and begins to descend towards the ravine of Kaliakouda (Xiria). There we leave our car and start the journey. First we walk for a few meters on the road, then we go down to an abandoned property and further down we cross the road and continue on the path. Further down we reach the Alevizou bridge. From there by road and path we go to Leshiani and its bridge, we continue uphill towards the monastery of Sourvia (highest point of the walk at 700 m.), from there by road first and then path we pass by Agios Nikolaos, cross the stream of Kaliakouda and climb to the clearing of Loutsa with the characteristic tree (altitude 693 m.), from where we return to the starting point. The route is recommended for spring and autumn. It is also recommended to wear long trousers, because some sections suffered from dense vegetation at the time of the recording (Leschiani-Sourvia), however they remain passable (the section Loutsa-Mavrolithari was cleared-marked in April 2022 ). The fountain at Leshiani usually doesn't have water, so we have to have enough with us.