Πήλιο: Άγιος Βλάσιος-Άγιος Λαυρέντιος (κυκλική)

January 7, 2024
January 2024

near Áyios Vlásios, Thessaly (Greece)

Αυτή η κυκλική πορεία συνδυάζει τις δύο διαδρομές ανάμεσα Αγιο Βλάσιο και Αγιο Λαυρέντιο. Η δυτική διαδρομή περνά από τα ξωκλήσια Αγία Ειρήνη και Προφήτη Ηλία, ενώ η ανατολική περνά από τον Αι Γιάννη. Καθαρός χρόνος πορείας (με επιστροφή) 3 ώρες, συνολικά με τις στάσεις περίπου 4 ώρες. Aρχή και τέλος οι πλατείες των δύο χωριών. Σήμανση με κόκκινα σημάδια και κάποιες μεταλλικές πινακίδες. Δείτε περιγραφή στο Περπατώντας στο Πήλιο: http://walking-pilion.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html
Ενημέρωση 2023: στις τελευταίες επισκέψεις μας διαπιστώσαμε ότι το πέρασμα δίπλα στο μοναστήρι προς τα πάνω ήταν κλειστό με περίφραξη, κάνοντας αδύνατη την πρόσβαση από εκεί στην άσφαλτο. Ετσι, αν το μοναστήρι είναι κλειστό (έχει ωράριο 9-12 και 5-7), πρέπει να γυρίσουμε από το μοναστήρι για λίγο προς τα πίσω και να κάνουμε αριστερά σε ομαλά ανηφορικό δρόμο, που θα μας βγάλει στην άσφαλτο λίγο πιο κάτω από το μοναστήρι. Στη συνέχεια, φθάνουμε στο ξωκλήσι του Αι Γιάννη, δίπλα σε πηγή, το νερό της οποίας διοχετεύεται σε τσιμενταύλακα. Το μέρος αυτό προσφέρεται ιδιαίτερα για αναψυχή και είναι διαμορφωμένο κατάλληλα με πάγκους και υπαίθρια ψησταριά.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 7/1/2024: Μετά τις πλημμύρες του φθινοπώρου 2023, μια κατολίσθηση έχει κόψει το μονοπάτι μετά τον ΑηΓιάννη και πρέπει να κάνουμε παράκαμψη από την κάτω μεριά για να περάσουμε με αρκετή δυσκολία. Αναμένεται όμως να επισκευαστεί σύντομα, μέσα στο 2024.
A circular walk, combining the two routes between Agios Vlasios and Agios Lavrentios (start and finish at the villages squares). The westerly route is passing from Agia Irini and Profitis Elias chapels, the easterly route passing from Ai Giannis chapel. Walking time with return 3 hours, total time 4 hours (about 2 hours one way). Signed with red marks and a few metal signs. See more details at Walking in Pelion blog: https://walking-pelion.blogspot.com/2015/01/agios-vlasios-agios-lavrentios-circular.html
UPDATE 7/1/2024: After the floods of autumn 2023, a landslide has cut the path after Agios Ioannis and we have to make a detour from below and pass with some difficulty. But it is expected to be repaired soon, in the first months of 2024.