Photo ofPeguera: Passeig familiar del Pla de la Creu de Fumanya al poble vell de Peguera per la Font de Cal Coix (Berguedà) Photo ofPeguera: Passeig familiar del Pla de la Creu de Fumanya al poble vell de Peguera per la Font de Cal Coix (Berguedà) Photo ofPeguera: Passeig familiar del Pla de la Creu de Fumanya al poble vell de Peguera per la Font de Cal Coix (Berguedà)

April 13, 2024
April 2024

•   5 3 Reviews

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament al Pla de la Creu de Fumanya. Inici i final de la ruta d’avui Photo ofAparcament al Pla de la Creu de Fumanya. Inici i final de la ruta d’avui Photo ofAparcament al Pla de la Creu de Fumanya. Inici i final de la ruta d’avui

Aparcament al Pla de la Creu de Fumanya. Inici i final de la ruta d’avui

Aparcament al Pla de la Creu de Fumanya. Inici i final de la ruta d’avui.

Trobada amb la resta de la família que ha dormit aquí

Trobada amb la resta de la família que ha dormit aquí. Trobem els primers exemplars de Gentiana verna, “Genciana vernal, Gencianeta, Gencianeta de tardor, Gençaneta o Pastorella”, en català i “Gitanilla menuda, Genciana, Genciana de primavera o Gitanilla”, en castellà.

PictographLake Altitude 5,456 ft
Photo ofBassa i pal indicador del Pla de la Creu de Fumanya Photo ofBassa i pal indicador del Pla de la Creu de Fumanya Photo ofBassa i pal indicador del Pla de la Creu de Fumanya

Bassa i pal indicador del Pla de la Creu de Fumanya

Bassa i pal indicador del Pla de la Creu de Fumanya.

Avall per la pista a Peguera

Avall per la pista a Peguera.

PictographRuins Altitude 5,308 ft
Photo ofRestes enrunades de Can Güell i dels carregadors de carbó. Photo ofRestes enrunades de Can Güell i dels carregadors de carbó. Photo ofRestes enrunades de Can Güell i dels carregadors de carbó.

Restes enrunades de Can Güell i dels carregadors de carbó.

Photo ofSeguim avall pel camí a Peguera. Flors del camí Photo ofSeguim avall pel camí a Peguera. Flors del camí Photo ofSeguim avall pel camí a Peguera. Flors del camí

Seguim avall pel camí a Peguera. Flors del camí

Seguim avall pel camí a Peguera. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Primula veris, "Prímula comuna, Prímula vera, Cucut, Flor del cucut, Cucut de muntanya, Papagall, Pa de cucut, Puput, Rossinyol, Matrimonis, Josepets o Margaridussa", en català i "Hierba de San José, Flor de San José, Primavera, Aurícula, Bellorita blanca, Bellorita de oro, Campanillas, Gordolobillo, Hierba de San Pablo, Hierba de la parálisis, Matrimonios, Pan y quesillo, Paniqueses, Platanetes, Primicias del sol, Prímula, Vellorita o Hierba de San Pablo menor", en castellà.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. Per l'esquerra arriba el GR 107 o Camí dels Bons Homes. Seguim per la dreta, a Peguera Photo ofCruïlla amb pal indicador. Per l'esquerra arriba el GR 107 o Camí dels Bons Homes. Seguim per la dreta, a Peguera Photo ofCruïlla amb pal indicador. Per l'esquerra arriba el GR 107 o Camí dels Bons Homes. Seguim per la dreta, a Peguera

Cruïlla amb pal indicador. Per l'esquerra arriba el GR 107 o Camí dels Bons Homes. Seguim per la dreta, a Peguera. Trobem molts exemplars d'Anemone hepatica, "Fetgera, Herba fetgera, Viola de galàpet, Viola de llop o Viola de pastor", en català i "Hepática, Hierba de la trinidad o Hierba del higado", en castellà.

Photo ofFont de Cal Coix, que sempre raja abundant Photo ofFont de Cal Coix, que sempre raja abundant Photo ofFont de Cal Coix, que sempre raja abundant

Font de Cal Coix, que sempre raja abundant

Font de Cal Coix, que sempre raja abundant.

Photo ofDreta a Cal Peron, restes enrunades de la casa natal d’en 'Caracremada' Photo ofDreta a Cal Peron, restes enrunades de la casa natal d’en 'Caracremada' Photo ofDreta a Cal Peron, restes enrunades de la casa natal d’en 'Caracremada'

Dreta a Cal Peron, restes enrunades de la casa natal d’en 'Caracremada'

Dreta a Cal Peron, restes enrunades de la casa natal d’en "Caracremada".

Photo ofArribem a Peguera. Restes enrunades del poble abandonat sota el Roc de Peguera Photo ofArribem a Peguera. Restes enrunades del poble abandonat sota el Roc de Peguera Photo ofArribem a Peguera. Restes enrunades del poble abandonat sota el Roc de Peguera

Arribem a Peguera. Restes enrunades del poble abandonat sota el Roc de Peguera

Arribem a Peguera. Restes enrunades del poble abandonat sota el Roc de Peguera.

Photo ofPal indicador. Cruïlla al poble de Peguera i a l'ermita de Sant Miquel de Peguera Photo ofPal indicador. Cruïlla al poble de Peguera i a l'ermita de Sant Miquel de Peguera Photo ofPal indicador. Cruïlla al poble de Peguera i a l'ermita de Sant Miquel de Peguera

Pal indicador. Cruïlla al poble de Peguera i a l'ermita de Sant Miquel de Peguera.

Ermita de Sant Miquel de Peguera

Ermita de Sant Miquel de Peguera.

Photo ofSeguim corriol amunt al poble abandonat de Peguera. Plafó informatiu Photo ofSeguim corriol amunt al poble abandonat de Peguera. Plafó informatiu Photo ofSeguim corriol amunt al poble abandonat de Peguera. Plafó informatiu

Seguim corriol amunt al poble abandonat de Peguera. Plafó informatiu

Seguim corriol amunt al poble abandonat de Peguera. Plafó informatiu. Per la dreta tenim l'Aixopluc Cal Gran on, a més de la part privada, recentment han habilitat una petita àrea (màxim de 8 persones) com a refugi temporal per excursionistes que el necessitin. Hi ha un llistat de normes bàsiques de comportament al propi aixopluc, així com una farmaciola, una xemenia, taula, cadires i un parell d'habitacions per dormir al terra.

PictographRuins Altitude 5,358 ft
Photo ofVisitem algunes de les cases enrunades del poble Photo ofVisitem algunes de les cases enrunades del poble Photo ofVisitem algunes de les cases enrunades del poble

Visitem algunes de les cases enrunades del poble

Visitem algunes de les cases enrunades del poble.

Photo ofSeguim camí voltant el Roc de Peguera per l'esquerra Photo ofSeguim camí voltant el Roc de Peguera per l'esquerra Photo ofSeguim camí voltant el Roc de Peguera per l'esquerra

Seguim camí voltant el Roc de Peguera per l'esquerra

Seguim camí voltant el Roc de Peguera per l'esquerra.

Photo ofSeguim camí fressat sota el Roc de Peguera Photo ofSeguim camí fressat sota el Roc de Peguera Photo ofSeguim camí fressat sota el Roc de Peguera

Seguim camí fressat sota el Roc de Peguera

Seguim camí fressat sota el Roc de Peguera.

PictographCave Altitude 5,394 ft
Photo ofVisita a les trumferes de Peguera. Hi ha un parell en perfecte estat de conservació i algunes més enrunades per les rodalies Photo ofVisita a les trumferes de Peguera. Hi ha un parell en perfecte estat de conservació i algunes més enrunades per les rodalies Photo ofVisita a les trumferes de Peguera. Hi ha un parell en perfecte estat de conservació i algunes més enrunades per les rodalies

Visita a les trumferes de Peguera. Hi ha un parell en perfecte estat de conservació i algunes més enrunades per les rodalies. Trumferes: petites barraques de pedra seca de diferents mides i formes, però gairebé sempre amb un forat superior per entrar les patates i una porta baixa i petita orientada al nord per treure-les. Antigament servien al pagesos que cultivaven patates (trumfes o trumfos, segons la comarca) per emmagatzemar-les. Es construïen en zones ombrívoles i amb l'entrada orientada al nord per conservar-les fresques més temps. Fins els anys 40 del segle passat els trumfos de Peguera eren molt coneguts i abastien la meitat de Catalunya fins que una malaltia vírica va arruïnar el negoci.

Grimpada al Roc de Peguera

Grimpada al Roc de Peguera.

Font del Cingle, que encara raja

Font del Cingle, que encara raja.

Photo ofDe camí a Cal Bepo i a la Cinglera de Graell Photo ofDe camí a Cal Bepo i a la Cinglera de Graell Photo ofDe camí a Cal Bepo i a la Cinglera de Graell

De camí a Cal Bepo i a la Cinglera de Graell

De camí a Cal Bepo i a la Cinglera de Graell.

PictographRuins Altitude 5,384 ft

Restes enrunades de Cal Bepo

Restes enrunades de Cal Bepo.

PictographRuins Altitude 5,400 ft
Photo ofDeixem Cal Bepo i seguim camí a Ca n'Agutzil Photo ofDeixem Cal Bepo i seguim camí a Ca n'Agutzil Photo ofDeixem Cal Bepo i seguim camí a Ca n'Agutzil

Deixem Cal Bepo i seguim camí a Ca n'Agutzil

Deixem Cal Bepo i seguim camí a Ca n'Agutzil.

Photo ofRestes enrunades de Ca n’Agutzil. Tirem avall, en direcció a la pista de Peguera per iniciar la tornada Photo ofRestes enrunades de Ca n’Agutzil. Tirem avall, en direcció a la pista de Peguera per iniciar la tornada Photo ofRestes enrunades de Ca n’Agutzil. Tirem avall, en direcció a la pista de Peguera per iniciar la tornada

Restes enrunades de Ca n’Agutzil. Tirem avall, en direcció a la pista de Peguera per iniciar la tornada.

Photo ofRetrobem la pista de Peguera (GR 107). Seguim a l'esquerra pel costat del Barranc dels Graus Photo ofRetrobem la pista de Peguera (GR 107). Seguim a l'esquerra pel costat del Barranc dels Graus Photo ofRetrobem la pista de Peguera (GR 107). Seguim a l'esquerra pel costat del Barranc dels Graus

Retrobem la pista de Peguera (GR 107). Seguim a l'esquerra pel costat del Barranc dels Graus.

PictographLake Altitude 5,322 ft
Photo ofBassa per l'esquerra del camí. Seguim a Peguera Photo ofBassa per l'esquerra del camí. Seguim a Peguera Photo ofBassa per l'esquerra del camí. Seguim a Peguera

Bassa per l'esquerra del camí. Seguim a Peguera

Bassa per l'esquerra del camí. Seguim a Peguera.

De tornada a Peguera. Seguim camí

De tornada a Peguera. Seguim camí. Trobem molts exemplars florits de Prunus cerasus, "Guinder, Cirerer bord, Cirerer amarg, Cirerer de guilla, Cirerer de moixó o Gatzerí", en català i "Cerezo ácido, Cerezo de Morello, Guindo o Guindal", en castellà.

PictographProvisioning Altitude 5,299 ft
Photo ofDe tornada per Can Güell i aturada per dinar a l'ombra Photo ofDe tornada per Can Güell i aturada per dinar a l'ombra Photo ofDe tornada per Can Güell i aturada per dinar a l'ombra

De tornada per Can Güell i aturada per dinar a l'ombra

De tornada per Can Güell i aturada per dinar a l'ombra.

PictographRiver Altitude 5,325 ft
Photo ofBaixem a la Bassa i Torrent del Coix perquè el Tuc es pugui refrescar una mica Photo ofBaixem a la Bassa i Torrent del Coix perquè el Tuc es pugui refrescar una mica Photo ofBaixem a la Bassa i Torrent del Coix perquè el Tuc es pugui refrescar una mica

Baixem a la Bassa i Torrent del Coix perquè el Tuc es pugui refrescar una mica

Baixem a la Bassa i i Torrent del Coix perquè el Tuc es pugui refrescar una mica. Trobem molts exemplars de Gentiana verna, “Genciana vernal, Gencianeta, Gencianeta de tardor, Gençaneta o Pastorella”, en català i “Gitanilla menuda, Genciana, Genciana de primavera o Gitanilla”, en castellà.

Photo ofTornada al Pla de la Creu de Fumanya Photo ofTornada al Pla de la Creu de Fumanya Photo ofTornada al Pla de la Creu de Fumanya

Tornada al Pla de la Creu de Fumanya

Tornada al Pla de la Creu de Fumanya.

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Apr 13, 2024

Bonica caminada i bon reportatge fotogràfic.
    Gràcies per compartir!

• Photo of behrang masoomi
    behrang masoomi Apr 13, 2024

درود بر شما👏👏👏❤️

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Apr 13, 2024

Gràcies. Avui tocava un tranquil passeig familiar.
    Salut i gràcies per la valoració.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Apr 16, 2024

Bona ruta familiar per un entorn preciós tot l'any però, potser, a la primavera encara una mica més.