Πηγές Άρτας - Κοκκινόλακα - Μονή Σέλτσου - Πηγές

Photo ofΠηγές Άρτας - Κοκκινόλακα - Μονή Σέλτσου - Πηγές Photo ofΠηγές Άρτας - Κοκκινόλακα - Μονή Σέλτσου - Πηγές Photo ofΠηγές Άρτας - Κοκκινόλακα - Μονή Σέλτσου - Πηγές

Very difficult
December 26, 2023
December 2023

near Pigés, Epirus (Greece)

Η ανάβαση ξεκινάει από το χωριό Πηγές. Μέχρι να πάρουμε το "μονοπάτι" για την κορυφή μπορούμε να ακολουθήσουμε χωματόδρομο. Παρόλα αυτά ακολουθήσαμε μονοπάτι που κόβει δρόμο, ανεβάζοντας βέβαια την κλίση και την δυσκολία.
Απ' όταν ξεκινήσουμε για την κορυφή, υπάρχουν κόκκινα σημάδια τα οποία και ακολουθούμε για να βγούμε πάνω.
Στη συνέχεια ξεκινάμε να κατεβαίνουμε με οδηγό τα κόκκινα σημάδια. Η κλίση είναι σχετικά μεγάλη και η κατάβαση απαιτητική.
Το μεγάλο πρόβλημα όμως είναι στην συνέχεια όταν μετά το 8.5 περίπου χιλιόμετρο το μονοπάτι χάνεται, η πυκνή βλάστηση δεν σου επιτρέπει να συνεχίσεις οπότε γυρίσαμε λίγο πίσω για να κατεβαίνουμε από την χαράδρα-ρέμα που στην αρχή τουλάχιστον δείχνει πιο εύκολη επιλογή. Στην συνέχεια πάλι αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με την σηματοδότηση. Οι φτέρες, τα έλατα και τα βάτα μας ανάγκασαν να αυτοσχεδιάζουμε σε αρκετά σημεία κατεβαίνοντας από επικίνδυνα περάσματα.
Σε συνδιασμό με το γεγονός ότι η εξόρμηση έγινε χειμώνα και το έδαφος και οι πέτρες είχαν υγρασία, η κατάβαση σε αυτό το σημείο γίνεται πολύ απαιτητική. Φτάνοντας στην καλύβα και στον χωματόδρομο ακολουθούμε τον δρόμο για την μονή Σέλτσου και επιστρέφουμε από τον δρόμο στις Πηγές.
Οι 9 ώρες πορείας είναι σχετικές καθώς έγιναν ελάχιστα μικρά διαλείμματα. Η σήμανση έχει γίνει αρκετά χρόνια πριν και η διαδρομή χαρακτηρίζεται επικίνδυνη, δεν θα την συνιστούσα σε μη συνειδητοποιημένους-έμπειρους ορειβάτες.
Αρκετές φορές συνεχίσαμε χωρίς να βλέπουμε τα κόκκινα σημάδια και τα βρίσκαμε πάλι πιο κάτω.
Ιδανικά, θα πρέπει να έχετε μπροστά σας αρκετές ώρες ακόμα μπροστά σας όταν φτάσετε σε αυτό το μέρος της διαδρομής, ώστε να καταφέρετε να βρείτε πέρασμα.
Προσοχή πρέπει να δωθεί στα αρκετά αρνητικά υψομετρικά και όχι στην ανάβαση, που γίνεται από πιο εύκολο τερέν!
Πιο εύκολη επιλογή είναι αφού ανεβείτε στον Κοκκινόλακο, να γυρίσετε πίσω από τον ίδιο δρόμο ή να πάρετε την κορυφογραμμή,να κατεβείτε στην Αγία Παρασκευή και από εκεί στην Μεσούντα ή την Ελάτη.

Ανεβάζω την καταγραφή για να γνωρίζει όλες τις δυσκολίες όποιος θελήσει να την κάνει, καθώς υπάρχουν και παλαιότερες καταγραφές, όταν το μονοπάτι ήταν πιο βατό!

• Photo of Paris G.
    Paris G. Jan 1, 2024

Πολύ χρήσιμες οι οδηγίες και οι συστάσεις. Ευχαριστούμε.