Pedró de Tubau (Berguedà - Ripollès) 100 cim NE

Photo ofPedró de Tubau (Berguedà - Ripollès) 100 cim NE Photo ofPedró de Tubau (Berguedà - Ripollès) 100 cim NE Photo ofPedró de Tubau (Berguedà - Ripollès) 100 cim NE

November 27, 2023
November 2023

near Sant Jaume de Frontanyà, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Jaume de Frontanyà que puja a un dels miradors més espectaculars del Baix Ripollès: els Rasos de Tubau, on hi ha el Pedró de Tubau (1.543 mts) i 100 cim No Essencial. Pertany a Sant Jaume de Frontanyà (Berguedà) i Gombrèn (Ripollès)

Els Rasos de Tubau és un espai de gran valor paisatgístic al Prepirineu, a cavall entre el Berguedà i el Ripollès, amb un elevat interès faunístic.
Aquest espai natural protegit té un gran interès faunístic, és remarcable per acollir una petita població de gall fer. Aquesta zona també conté bones poblacions de cérvol i de cabirol, així com altres espècies de mamífers com el gat salvatge, la llebre europea, el teixó, el senglar i la guineu.
El dens paisatge forestal, amb fortes diferències entre obaga i solana, i les comunitats mixtes perennes i caducifòlies, amb retalls de pastures, té un interessant valor paisatgístic en aquest context prepirinenc.
El Pedró de Tubau (1.543 mts) és el cim més alt dels Rasos de Tubau. Aquest cim prepirinenc, ample i pla, compta amb la capelleta del Padró de Tubau i un senyal geodèsic. Es pot gaudir d'una vista excepcional de gairebé 360 graus, amb una imponent vista panoràmica del Prepirineu del Berguedà i Ripollès i una visió frontal del Pedraforca, els cingles de Montgrony, Puigmal i Taga. Al costat Sud, s'aprecia el conjunt de boscos, turons i planes del terme de Sant Jaume de Frontanyà, amb les serres prelitorals catalanes a l'horitzó: Montseny, Serra de l'Obac i Montserrat.

PUNT D'INICI: Sant Jaume de Frontanyà (Berguedà)

COM ARRIBAR:: Per la C-16 direcció el túnel del Cadí, un cop passat el túnel de Berga (km.99) , cal seguir per la C-26 direcció Ripoll. Passarem per Vilada i Borreda. Tot just passat Borredà, trobarem a ma esquerra el desviament cap a Sant Jaume de Frontanyà (Crta B-4656). Passat St. Jaume de Frontanyà, a un 1,500 kms trobarem a ma dreta un cartell que indica "Masies El Prat". En aquest punt hi ha una esplanada per aparcar.
Coordenades punt inici: 42.1946608588864, 2.0317070855778487

DIFICULTAT: La qualifico com a MODERADA, ja que hi ha algun punt que pot costar de trobar per on seguir i pel tram de la cinglera, que és espectacular, però cal anar amb precaució en les parts estretes. Un tram NO APTE per a persones amb vertigen.

La ruta va per pistes forestals, corriols. No està senyalitzada, en algun punt trobarem alguna fita, sobretot en zones fora de camins.
Per tant és important estar atents al GPS. La cobertura va ser quasi nul·la durant tota la ruta. Si seguiu la ruta per l'app, cal que la tingueu en modo Offline.

Algunes notes sobre punts a tenir en compte de la ruta: El tram des de Cal Roma (wp06) i fins el Coll de la Creu d'en Soler (wp13), un cop arribem a les plaques solars (wp08) cal seguir per la dreta, per un petit sender que més endavant es perd. Anirem trobant alguna fita. Un cop al Coll de la Creu d'en Soler (wp13) pot costar de seguir la ruta. Cal seguir recta, per la part de la dreta de la creu i en baixada fins Torrent del Sabuc (wp14). En aquest tram també trobarem fites que ens portaran fins la cinglera de Tubau (wp18). A l'inici de la cinglera combina algun tram ample entre bosc, però en alguns punts el corriol és més estret, cal anar amb precaució. Un tram NO APTE per a persones amb vertigen. Passat el Cap del Morro d'Ulà (wp19) arribarem al wp20 que seguirem per la pista, però aquesta s'acaba. Cal seguir per la zona boscosa de l'esquerra.
Un cop fet el cim i arribats a la Bassa de Corrubí (wp26), baixarem pel Rec de Corrubí fins la pista que ens portarà a Corrubí (wp33). Passat Corrubí i arribats al wp35, cal deixar la pista i seguir per un corriol. Alerta en aquesta punt, ja que s'ha de creuar el Rec de Corrubí (wp36). El pas està per la banda dreta. Un altre punt espectacular ja al final de la ruta, és el Gorg del Prat (wp46). Ni us podeu perdre.

Amb aquest petites explicacions dels punts "conflictius", espero que podeu seguir la ruta sense problemes.

RUTA RESUMIDA:Ruta circular en sentit horari des de Sant Jaume de Frontanyà passant per:
- Inici -Coll de Sant Jaume (wp01) - Font de la Mata (wp02) - Cal Romà (wp06) - Coll de la Creu d'en Soler (wp13) - Torrent del Sabuc (wp14) - Cingles de Tubau (wp18) - Cap del Morrò d'Ulà (wp19) - Mirador del Morro d'Ulà (wp22) - Pedró de Tubau (100 cim) - Bassa de Corrubí (wp26) - Rec de Corrubí (wp28) - Corrubí (wp33) - Ermita de Sant Llorenç de Corrubí (wp34) - Tubau (wp39) - Ermita de Sant Esteve de Tubau (wp40) - Gorg del Prat (wp45) - Cal Cintet (wp48) - Final ruta

Inici - Final

Aparcament, Cal Cintet.

Pedró de Tubau (100 cim)

Pedró de Tubau

wp01 Esquerra - Coll de Sant Jaume.

Coll de Sant Jaume.

wp02 Font de la Mata

Font de la Mata.

wp04 Esquerra

PictographIntersection Altitude 0 ft

wp10 Fita

wp11 Fita

wp12 Fita

Photo ofwp13 Recta - Coll de la Creu d'en Soler Photo ofwp13 Recta - Coll de la Creu d'en Soler Photo ofwp13 Recta - Coll de la Creu d'en Soler

wp13 Recta - Coll de la Creu d'en Soler

Coll de la Creu d'en Soler.