Pedró de Matamala i Pedró dels Mateus

Photo ofPedró de Matamala i Pedró dels Mateus Photo ofPedró de Matamala i Pedró dels Mateus Photo ofPedró de Matamala i Pedró dels Mateus

May 23, 2019
May 2019

near Viladonja, Catalunya (España)

Aprofito un matí lliure per acostar-me a aquests dos "pedrons" o turons boscosos de la zona de les Llosses al Ripollès.

Comencem a Santa Maria de Matamala i seguim PR fins a Santa Maria de les Llosses. Volia acostar-me a pujar al turó que queda a sobre, Capdevila, però la pista que hi puja desviant-nos del sender marcat tenia una tanca, un cartell de prohibit el pas, i zona videoviligada. Una mica exagerat, així que decideixo que no ho faré i seguiré pel sender marcat. Aprofito per pujar al Serrat de Puiner, boscós i de poc interés.

Pugem ara dret cap al Pedró de Matamala, també sempre seguint sender. Arribats a un collet, veig un petit corriol que sembla marxar a mà esquerra. Una primera grimpadeta curta ajudat d'un arbre, i el corriol segueix fins a un pla amb vistes obertes cap al sud. Millors que la resta de vistes que tindrem des del Pedró de Matamala! Val la pena acostar-s'hi. Tornem al collet i seguim pujant cap al Pedró. La pujada seguint la carena sud des que deixem el camí comença una mica perduda, després millora fins al cim, fent un corriolet poc marcat però senzill de seguir fins al cim. Vèrtex geodèsic, gairebé gens de vista... Tot i així, la decoració no falta i és ben nova. Per la cara nord es baixa molt més obert fins arribar a una gran pista que no apareix als mapes ICGC però tenia pinta de bastant recent, tot remogut.

Abandono la pista per anar seguint les cotes careneres. Tampoc us perdeu massa si no ho feu i seguiu pista... De baixada cap a Can Gil també trobarem algun punt amb vistes obertes.

Fem un gir de 180º per remuntar direcció sud cap al coll de Janes (ICGC, Coll de l'Arç a l'Alpina). Des del coll, segueixo el corriol que marxa cap a la dreta. Anada i tornada al Pedró dels Mateus, ben senyalat als mapes però sense vistes. Tot i així, és fàcil d'arribar, només cal seguir el filat amb cintes de Les Comes. Tornats al corriol, pujo la cota més alta del serrat - boscosa i sense interés - per després seguir la carena passant pel Serrat de la bandera i fins a la pista de descens. De tornada, petita desviació puja-baixa al Tossal (Cim de la Solana a l'Alpina).