Pedralba - Parc Fluvial del Túria - Ruta del Palmeral

Photo ofPedralba - Parc Fluvial del Túria - Ruta del Palmeral Photo ofPedralba - Parc Fluvial del Túria - Ruta del Palmeral Photo ofPedralba - Parc Fluvial del Túria - Ruta del Palmeral

December 27, 2021
December 2021

•   4.7 1 review

near Pedralba, Valencia (España)

Pedralba - Parc Fluvial del Túria - Ruta del Palmeral
Nova ruta pel Parc Natural del Túria, en el terme municipal de Pedralba.
Com arribar des de València, per la autovia CV-35 fins a l'eixida 27B cap a CV-376, en direcció Pedralba/Llíria (Oest) després d'uns 12 km per la carretera CV-376 s'arriba a una rotonda, on prenem la 3a eixida i en la següent rotonda prendre també la 3a eixida a via de servei on aparcarem.
La ruta està realitzada aprofitant l'orografia sinuosa del riu Túria. Utilitzarem sendes de l'itinerari Núm. 3 del Parc Fluvial del Túria marcada en color blau (Ruta del Palmeral) alternant-les amb altres sense senyalitzar.
Bones sendes amb molta vegetació en els marges del riu Túria, que queden ben combinades amb les àmplies vistes en pujar a les zones altes com el “Cerrito Redondo” que amb 238 metres és la màxima altura del nostre itinerari, des d'ací gaudirem de la panoràmica del sinuós llit del riu Túria, el seu estret congost i l'escarpada Penya Atrón, zona restringida per nidificació de aus rapinyaires protegides.
Partim des de les rodalies de Pedralba. Als pocs metres passem per davant d'unes interessants coves excavades i comunicades entre si, seguim pel llit d’un barranc fins a la ribera del riu Túria, seguirem el seu curs uns 300 metres i quan la senda comença a remuntar altre barranquet es bifurca, prenem la senda de l'esquerra que va cap amunt allunyant-nos del riu, al acabar la ruta tornarem per la senda que deixem.
La senda que puja fins al camí del Palmeral, on podrem contemplar el patrimoni arquitectònic de la pedra en sec, compost per aljubs, catxerulos i murs. En uns 300 metres arribem a un encreuament de camins i prenem el de l'esquerra. Continuem el lleugera pujada i en poc més de 600 metres deixem de seguir el camí del Palmeral per seguir recte per vora uns camps de tarongers uns 500 metres més on deixem el camí per a seguir una senda que ix a la nostra dreta per on marxarem un quilòmetre fins a arribar a unes cases, on tornem al Camí del Palmerar que prenem a la dreta en lleuger ascens altre quilòmetre fins al collet del “Cerrito Redondo”. Ací deixem el camí per a ascendir per una senda que va entre les soques dels pins cremats fa ja prou de temps, al cim que està a una altura de 238 m.
Després de contemplar les vistes tornem arrere uns 400 m. i prosseguim per una senda que descendeix al costat d'un barranquet a buscar la ribera del riu. En arribar trobem les ruïnes d'un antic corral (Corral del Riu), construït amb la tècnica de la pedra en sec en un abric en la paret de la muntanya.
Ara la senda discorre 1,5 km al costat del riu i ascendeix de nou un tram curt fins a aplegar a una pista, on seguim a la esquerra a buscar de nou el llit fluvial per on tancarem el cercle de la ruta.
L'itinerari proposat no té cap dificultat tècnica per als habituats a eixir a la muntanya. Hi ha algun pas, en el qual és probable que ens ajudem amb les mans, però gens complicat, ja dic, per als quals solen eixir a caminar a la muntanya. No hi ha fonts en tot el recorregut.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant, cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

==================================================================
Nueva ruta por el Parque Natural del Turia, en el término municipal de Pedralba.
Como llegar desde Valencia, por la CV-35 Toma la salida 27B hacia CV-376, en dirección Pedralba/Liria (Oeste) después de unos 12 km se llega a una rotonda, donde tomamos la 3ª salida y en la siguiente rotonda tomar también la 3ª salida a vía de Servicio donde aparcaremos.
La ruta está realizada aprovechando la orografía del sinuoso río Turia. Utilizaremos sendas sin señalizar y otras que pertenecen al trazado del itinerario N.º 3 del Parque Fluvial del Turia señalizada en color azul (Ruta del Palmeral).
Bonitos senderos con mucha vegetación en los márgenes del río Turia, quedan bien combinados con las amplias vistas al subir a las zonas altas como el Cerrito Redondo que con 238 metros es la máxima altura de nuestro itinerario, desde aquí disfrutaremos de la panorámica del sinuoso cauce del río Turia, su angosto desfiladero y la escarpada Peña Atrón, zona restringida en ciertas épocas del año porque anidan rapaces protegidas.
Partimos desde las cercanías de Pedralba. A los pocos metros pasamos por delante de unas interesantes cuevas excavadas y comunicadas entre sí. Avanzamos por el lecho del barranco hasta la ribera del río Turia, seguiremos su curso unos 300 metros y cuando la senda comienza a remontar otro barranco se bifurca, tomamos la senda de la izquierda que sube alejándonos del río y volveremos para terminar la ruta por sendero que hemos dejado.
Desde aquí tomaremos una senda que sube hasta el camino del Palmeral, desde el cual podremos contemplar el patrimonio arquitectónico de la piedra en seco, compuesto por aljibes, cachirulos y muros. En unos 300 metros llegamos a un cruce de caminos y tomamos el de la izquierda, en poco más de 500 metros seguimos recto abandonando el camino del Palmeral y continuando junto a unos campos de naranjos unos 500 metros más donde dejamos el camino para seguir una senda que sale a nuestra derecha por donde marcharemos un kilómetro hasta llegar a unas casas, donde volvemos al Camino del Palmeral que tomamos a la derecha en ligero ascenso otro kilómetro hasta el collado del Cerrito Redondo. Aquí dejamos el camino para ascender por senda entre los troncos caídos de los pinos quemados hace bastante tiempo, hasta llegar a la cumbre que está a 238 m.
Después de contemplar las vistas volvemos atrás unos 400 m. y proseguimos por una senda que desciende junto a un barranquito a buscar la ribera del río, llegando a las ruinas de un antiguo corral (Corral del Río), construido con la técnica de la piedra en seco en un abrigo en la pared del monte.
Ahora la senda discurre 1,5 km junto al río y asciende de nuevo un tramo corto hasta alcanzar una pista, donde seguimos a la izquierda a buscar de nuevo el cauce fluvial por donde cerraremos el círculo de la ruta.
El itinerario propuesto no tiene ninguna dificultad técnica para los habituados a salir a la montaña. Hay algún paso, en el que es probable que nos ayudemos con las manos, pero nada complicado, ya digo, para los que suelen salir a caminar a la montaña. No hay fuentes en todo el recorrido.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

PictographIntersection Altitude 508 ft

Qué bé vius, pájaro!!!

• Photo of campanilla6
    campanilla6 Feb 2, 2022

Una fácil y bonita ruta por el parque natural del Turia.

• Photo of jondevi
    jondevi Nov 26, 2022

Bonita ruta y buena para ir con la peque 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻