Pedraforca, Pollegó Inferior per Coves dels Talibans i la Gran Diagonal i descens per Costes d'en Dou

September 17, 2023
September 2023

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta solitaria i de gran interès geològic al massís del Pedraforca. Desixant el cotxe al desviament de la paret del Roget, pugem el Pollegó Inferior pel torrent fins a trobar les espectaculars Coves dels Talibans. Dues coves equipades amb cordes i material per rapelar que ens permeten atravessar la paret i sortir a la feixa de les grans vies d'escalada de la cara sud del Pedraforca. Seguim el sender cap a l'esquerra resseguint la base de la paret fins a trobar la Gran Diagonal. Una canal de grimpada que ens porta al cim del Pollegó Inferior. El descens el fem per la cara Est, seguint el sender de les Costes d'en Dou fins a l'inici de la tartera. Aquí prenem el sender directe a l'àrea recreativa de la Serra (zona barbacoes) i seguim el descens pel lateral de la carretera fins a trobar el pàrking. Una ruta completa i salvatge, amb trams tècnics de fins a III. Recomenable casc, arnés, un parell de bagues i fins i tot corda si no es va molt suelto en terreny de grimpada exposat per protegir els passos de les coves dels Talibans. La primera està equipada, la segona no.