Pedraforca pel Verdet

August 29, 2022
August 2022

near Saldes, Catalunya (España)

Pujada des del Mirador de Gressolet ( parking final pista Saldes )
15 minuts fins refugi Lluis Estasen

Després caminet flanquejant per sota la Paret Nord.
Llarga pujada per bosc força dret fins al Coll del Verdet. Vistes cap a l’altra banda, a Gòsol

A partir d’aquí grimpada continuada per bona roca molt dret ( un curt tros amb dues cordes) fins un primer turó on sembla que el cim es molt proper, però encara falta grimpar i desgrimpar dos petits turonets , un flanqueig fins a sota mateix del cim i una ultima grimpada molt dreta que et deixa al mateix cim
Total de grimpada 1 hora llarga
Total del cotxe al cim ( sense parades) 3h30

La baixada primer una canaleta bastant dreta i un pel descomposta fins a l’Enforcadura.
Després La tartera horrible per baixar. Hi ha un mig caminet per la banda dreta però molt desfet, pedra i terra solta, molt relliscós. Cal anar poc a poc i així i tot vam caure varies vegades.

Finalment desviament a l’esquerra per buscar el bosc i el camí final fins al Refugi

El temps total inclou esmorzar a prop del refugi ( 30 minuts ) i parada al refugi tornant (45 minuts )

Forta pujada pel bosc cap al Coll del Verdet

Arribant al Coll del Verdet

Coll del Verdet

Dos trams de cordes que poden ajudar a pujar

Photo ofEl cim sembla aprop, pero hem de pujar i baixar dos turonets, sempre grimpant Photo ofEl cim sembla aprop, pero hem de pujar i baixar dos turonets, sempre grimpant Photo ofEl cim sembla aprop, pero hem de pujar i baixar dos turonets, sempre grimpant

El cim sembla aprop, pero hem de pujar i baixar dos turonets, sempre grimpant

Dalt del primer turonet

Dalt del segon turó

Ara hem de flanquejar cap a la dreta per evitar la complicada aresta

Cim del Pedraforca

Caminet desfet, molta pedreta suelta, molt relliscós. Es fa bastant pesat i caigudes assegurades