Pedraforca des de Gósol i per l’enforcadura

June 16, 2024
June 2024

near Gósol, Catalunya (España)

Ruta d’anada i tornada des de Gósol passant per:
- Pedraforca (3.9 km)
- Enforcadura (4.3 km)
- Coll de Cabra (5.7 km)

Es una ruta curta d’anada i tornada però cal tenir en compte el pendent.

Sortim de l’aparcament que hi ha a la rotonda de l’entrada de Gósol i seguim un camí de pedretes que aviat s’endinsa al bosc. Fent Ziga-zaga anem pujant amb un bon pendent fins arribar al coll de Cabra. D’allí continuem pujant entre arbres fins que finalment arribem a un espai més oberta, amb poca vegetació però resseguint un camí en part tartereta i en part sorra.
Anem pujant fins arribar a l’enforcadura, que un cop arribat a aquest punt ja veiem clarament el cim i és a tocar. Agafem camí que aviat ens fa grimpar ja fins a dalt de tot. Fàcil de pujar, no com la pujada des del coll del Verdet.

La tornada desferen camí. Aneu amb compte des de l’enforcadura fins entrar al bosc que el camí és de sorra i pedretes i rellisca.