Pedracastell o Creu de Canet (Maresme) 100 cim No Essencial

Photo ofPedracastell o Creu de Canet (Maresme) 100 cim No Essencial Photo ofPedracastell o Creu de Canet (Maresme) 100 cim No Essencial Photo ofPedracastell o Creu de Canet (Maresme) 100 cim No Essencial

July 24, 2023
July 2023

near Canet de Mar, Catalunya (España)

Circular sortint des de Canet de Mar, arran de mar, recorrent el seus carrers, que estan plens d'edificis modernistes, per anar fins el Pedracastell o Creu de Canet de Mar (287 mts), que no és el punt més alt, però és el punt on marca la FEEC. El cim del Pedracastell està a 309 mts.

L'origen de la creu de Pedracastell es remunta al 1901, quan el Papa Lleó XIII va demanar que els pobles aixequessin creus per commemorar el nou segle. El 1902 es va aixecar una creu dissenyada per Lluís Domènech i Montaner i promoguda per Marià Serra. Aquest monument, però, va caure el 1926 a causa d'una forta ventada. La segona creu va ser una còpia de la primera i es va aixecar un any després. Amb l'arribada de la guerra, el moviment anarquista la va decidir enderrocar pel juliol de 1936. L'actual creu és del 1954 i es va construir sota l'impuls d'un grup de joves catòlics.

Canet de Mar de gran tradició tèxtil, marinera i turística, és també un important centre cultural per les seves esglésies de Sant Pere (segle xvi), de la Mare de Déu de la Misericòrdia (d'estil neogòtic), i les seves cases modernistes de Lluís Domènech i Montaner, entre altres. Altres activitats econòmiques d'importància a la localitat són la indústria tèxtil, la floricultura i el cultiu de maduixes (maduixots), en franca recessió durant els darrers anys.
El seu nom, Canet (del llatí cannetum) significa lloc de canyes. El seu origen se cita com la Vall de Canet i Romaguera.

PUNT D'INICI: N-II entre Km. 559 i 560 costat mar direcció Girona. És una esplanada amb força capacitat, menys en dies d'estiu.

COM ARRIBAR: Per la C-32 sortida 113, seguir pel c. Via del Cannetum i Rda, St. Telm i al final d'aquest ronda, seguir indicacions per agafar N-II direcció Girona. Un cop a la N-II seguir uns 500 mts i trobarem a ma dreta l'entrada al pàrquing.
Coordenades Google Maps: 41.586001330984686, 2.579077703419304

ALTRES OPCIONS: També és por arribar en Rodalies amb R1, estació Canet de Mar.
Si es vol fer la ruta més curta, sense passar pels carrers de Canet de Mar, en el passeig de Nta Sra. de la Misericòrdia hi ha diversas zones d'aparcament. Estan marcats els wps en el mapa.

NOTA: El Castell de Santa Florentina (wp18) és privat. Es pot visitar.
Més info: https://castelldesantaflorentina.com/

DIFICULTAT: Fàcil. La ruta va per carrers de Canet de Mar, pistes forestals amples i algun corriol. No hi ha punt d'aigua, fora de Canet de Mar. Ruta en sentit anti-horari

Ruta resumida: ANADA: N-II (inici) - Cal Negra (wp03) - Riera de St. Domènec (wp04) - c. Ample, Ajuntament (wp06) - c. Castanyer (wp07) - Església de St. Pere i St. Pau (wp08) - Passeig de Nta. Sra. de la Misericòrdia (wp09) - Restaurant Modernista, girar esquerra (wp13) - Can Goday (wp15) - Can Gallina, girar dreta (wp16) - Entrada Castell de Santa Florentina (wp18) - Riera de l'Albó (wp19), no deixar la pista principal, que ens portarà fins el Mirador de Pedracastell o Creu de Canet.

TORNADA: Desfer camí fins el Mirador de la Creu (wp23). No hi ha vistes, ja que la vegetació la tapa tota. - Seguir pista fins el wp25 (Vistes sobre Canet de Mar) - Deixar GR (wp26) - Seguir pel corriol del mig (wp27) - Un cop passat el diposit, deixar pista i seguir per corriol a l'esquerra (wp28) - Dreta, Av. Doctor Marià Serra (wp30) - Fàbrica Jover (wp31) - Mercat Municipal (wp32) - Casa Alsina Roig (wp33) - Casa-Museu Domènec i Muntaner (wp34) - A partir d'aquí seguir fins la N-II i arribarem al punt d'inici.

PictographCar park Altitude 48 ft

PictographPanorama Altitude 607 ft

PictographIntersection Altitude 531 ft

PictographIntersection Altitude 444 ft

Prendre el corriol del mig