Photo ofPedra dels Evangelis, les Roques del Rei i cim de Goteres des del Monestir de Sant Salvi de Cladells Photo ofPedra dels Evangelis, les Roques del Rei i cim de Goteres des del Monestir de Sant Salvi de Cladells Photo ofPedra dels Evangelis, les Roques del Rei i cim de Goteres des del Monestir de Sant Salvi de Cladells

March 3, 2024
March 2024

near Cladells, Catalunya (España)

Ruta circular des del Monestir de Sant Salvi de Cladells, passant per:
- Pedra dels Evangelis (2.1 km)
- Les Roques del Rei (3.8 km)
- Can Cigala (4.1 km)
- Goteres (5.5 km)
La previsió del temps per a aquesta nit era d’un episodi de pluges i de nevades en cotes baixes al voltat dels 500-600 metres que passaria ràpidament i al matí s’acabarien les precipitacions. La predicció s’ha acomplert i ja de bon matí, per sota d’una massa encara compacta de núvols alts, comencem a albirar les Guilleries amb una enfarinada poc habitual.
És un bon moment per tocar una mica de neu sense allunyar-nos gaire de casa. I ens dirigim cap al monestir de Sant Salvi de Cladells, un lloc de fàcil accés, amb 2 quilòmetres finals per pista però apta per a qualsevol vehicle, preferiblement una mica alt. També l'altitud sobre el nivell del mar del monestir (492 metres) sembla prou garantia com per no haver de tenir problemes per arribar-hi per culpa de la neu. El Monestir de Sant Salvi és un convent franciscà que data de l'any 1282, ubicat en un turó als peus del Montseny. Recentment remodelat, ofereix tots els serveis necessaris per a celebracions i estades de tot tipus. Nosaltres l’hem trobat tancat.
Ja només d’arribar al monestir veiem als cims més alts propers una petita enfarinada. I comencem la caminada cap a les Roques del Rei. El traçat de la ruta d’avui transcorre majoritàriament per pistes, algunes més principals, d’altres més secundàries, i comencem pujant de valent per l’anomenada carretera del Vilar (el primer tram per pista secundària per fer drecera) passant per la pedra dels Evangelis. Continuem per la mateixa pista cap a la baga de can Cigala i no és fins als 780 metres d’altitud que comencen a veure una mica de rastre de nevada, que es va fent més evident a mesura que anem pujant. De fet, no pugem gaire més perquè som ja molt a prop de can Cigala, una casa en restauració davant d’una plantació d’avets, al peu mateix de les Roques del Rei. Passat el collet de can Cigala agafem un corriol que puja directament cap al cim. Primer trobem unes bones vistes que abracen de sud-est a sud-oest on es divisa des de Blanes i la desembocadura de la Tordera fins a les Agudes passant per la Roca Guillera, els esqueis del Bagís o el castell de Montsoriu. Fent una mica més de corriol arribem el cim on les vistes són molt espectaculars de sud-oest a nord-oest, des de les Agudes fins al cim de Sant Miquel de les Formigues.
El cim de les Roques del Rei té una altitud de 852 metres i es troba dins el terme municipal de Sant Hilari Sacalm, visible des del cim. Hi ha una creu dedicada al bisbe Salvi Huix, plantada l’any 1901. Fetes les fotos de rigor, tornem enrere pel mateix corriol de la pujada fins a can Cigala, per continuar la ruta cap al cim de Goteres, de 925 metres, el punt més elevat de la ruta d’avui. El cim decep una mica perquè tot i la pujada al vèrtex geodèsic (un pilar de formigó d’uns 5 metres d’alçada) no podem gaudir de les vistes que voldríem perquè els arbres ens ho impedeixen. El tipus de bosc d’aquest cim és de pi, a diferència dels d'alzines sureres o castanyers, segons la zona, que havíem trobat en tot el camí. Uns pins, per cert, afectats com tants d’altres per la processionària.
Comencem ja la baixada per tot un entramat de pistes on cal estar molt atent al track cada vegada que ens trobem un trencant si no volem equivocar-nos, fins a tancar un bucle prop de la masia del Vilar. A partir d’aquí, el quilòmetre i mig que ens queda per completar la ruta el fem pel mateix camí de l’anada

Monestir de Sant Salvi de Cladells

vistes a Montseny

Pedra dels Evangelis

comencem a trobar una mica de neu

PictographTree Altitude 2,591 ft

Can Cigala, en restauració

corriol i amunt

Panoràmica, vistes al sud-oest

Photo ofles Roques del Rei, vistes al sud i al sud-oest Photo ofles Roques del Rei, vistes al sud i al sud-oest Photo ofles Roques del Rei, vistes al sud i al sud-oest

les Roques del Rei, vistes al sud i al sud-oest

Les Roques del Rei

Les Roques del Rei, el cim

Les Roques del Rei

PictographRuins Altitude 2,661 ft

Can Cigala, en restauració

plantacions d'avets

Photo ofcim de Goteres. Vèrtex geodèsic. Sense vista Photo ofcim de Goteres. Vèrtex geodèsic. Sense vista Photo ofcim de Goteres. Vèrtex geodèsic. Sense vista

cim de Goteres. Vèrtex geodèsic. Sense vista

PictographMountain hut Altitude 1,613 ft

Sant Salvi de Cladells

• Photo of raroma
    raroma Apr 17, 2024

Ruta interessant i amb vistes magnífiques des del cim de les Roques del Rei.
    Gràcies per compartir. Salut i bones caminades!