Pećina Mostarske Bijele

July 19, 2020
July 2020

near Bijela, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Viewed 1953 times, downloaded 49 times

Autom skrenuti iza tunela "Bijela" i prije mosta "Bijela", sa ceste Sarajevo - Mostar. Dalje je makadam do parkinga kod brane.
Na stazi je zanimljivo vidjeti napuštene ostatke kuća, stijenu "Kravljaču", vidikovac na kanjon Bijele, skretanje za Glogovu i naravno pećinu iz koje izvire Bijela.
Za kretanje kroz pećinu potrebno je imati patike koje ćete stopiti...

PictographCar park Altitude 500 ft

Auto smo parkirali na prvom proširenju iza većeg parkinga na brani.

PictographPhoto Altitude 494 ft

PictographPhoto Altitude 569 ft

Sa terenskim autom se može doći i dovde. Mostić je napravljen radi Memorijalnog zimskog pohoda na Lupoglav.

PictographIntersection Altitude 701 ft

Nastavljamo pravo cestom do ograde, koju zaobilazimo, i nastavljamo dalje cestom pored kanjona Bijele.

Nije dozvoljeno motorima i terenskim vozilima dalje

PictographPhoto Altitude 903 ft

Po silasku u kanjon nailazimo na livadu gdje se sa desne strane vide ostaci napuštenih objekata

Streha stijene koja bi mogla služiti kao zaštita od kiše

Nakon Kravljače se skreće lijevo na vidikovac, odakle se pruža lijep pogled na pređeni put i padine Prenja.

Pogled na kanjon Bijele

Nakon povratka, sa vidikovca, na stazu nastavljamo uzbrdo. Sa desne strane staze nailazimo na staro groblje porodice Lojpur.

Ovdje je i skretanje za Glogovu, preko Bijele, lijevo. Mi idemo desno uz kanjon do ulaza u pećinu.

Na početku staze za Glogovu nalaze se ostaci nekog objekta. Vraćamo se u kanjon i idemo u pećinu.

PictographInformation point Altitude 1,604 ft

Iz ove pećine izlazi hladna voda Mostarske Bijele. Iako je vode bilo malo neophodno je skinuti obuću za hodanje i obući onu koju možemo stopiti.

PictographInformation point Altitude 1,628 ft

Stijene su sedrene, na sreću nisu glatke ali je potreban oprez

Tu je izvor Bijele. Kada ima više vode na ovom mjestu je i vodopad koji treba doći pa vidjeti, sad je samo sipio. Ipak smo se napili vode sa izvora.

PictographPicnic Altitude 835 ft

U povratku ... "Glad očiju nema"