Pech de Bugarach.

May 17, 2018
May 2018

near Bugarach, Occitanie (France)

Viewed 2041 times, downloaded 64 times

Avui hem anat fins al departament de l'Aude, Occitània, per pujar al cim més emblemàtic de la zona: El Pech de Bugarach.
Per això hem deixat un cotxe a Col de Linas, i un altre al poble de Bugarach (A uns 3 qms), des d'on hem iniciat la ruta.
L'itinerari seguit ha estat: Bugarach, Lac de a Vene, ens desviem per veure la Cascade de Matieux, la Fenêtre, el Pech de Bugarach, intentem anar a la Pica Grossa però no hi arribem, i baixem fins al Col de Linas on tenim el cotxe.
Una ruta molt maca, amb una certa dificultat ja que abans d'arribar al Pech cal fer una grimpadeta (Sense massa complicació, tot sigui dit), i a les parts baixes amb molt de fang als camins. La pedra humida a les baixades ha complicat també la ruta, ja que relliscava molt.
Però la llàstima ha sigut la boira, que no ha marxat en tot el matí del cim i ha fet que, un cop dalt, no tinguéssim cap visibilitat. Malgrat això, però, hem gaudit de la ruta, i la considerem altament recomanable. Si es vol evitar la grimpada final, recomanem pujar des de Col de Linas, i baixar pel mateix lloc, ja que els camins son molt més agraïts (I, de fet, la gent que hem trobat que hi pujava, gairebé tota feia aquesta ruta...)

Hora Inici: 05/17/2018 09:30
Hora Fi: 05/17/2018 14:39
Distància recorreguda: 9,2 km (05:09)
Temps en moviment: 01:55

Mirador.

Corriol dreta.

Esquerra.

No arribem a la Pica Grossa.

Col de Linàs.

Nom: Segment: 1

Hora Inici: 05/17/2018 09:30
Hora Fi: 05/17/2018 14:39
Distància recorreguda: 9,2km (05:09)
Temps en moviment: 01:55
Temps de Descens: 01:56

• Photo of peremagria
    peremagria May 19, 2018

Un fet recent lligat al caràcter màgic de la muntanya de Bugarach es produeix l'any 2012 quan arriben al poble il·luminats provinents de tot el món i s'hi instal·len. L'objectiu és salvar-se de la gran apocalipsi de la fi del món i que el calendari Maya preveu pel 21 de desembre d'aquest mateix any.

Després d'aquests fets, pujar aquesta muntanya és una oportunitat de visitar un indret màgic, i és realment el que hem fet avui. Una sortida molt recomanable i apte per a tothom. I si la feu amb la mateixa ruta que nosaltres, és a dir, deixant un cotxe al Coll de Linas i l'altra al poble de Bugarach, tindreu una caminada completa per admirar les vistes d'un costat i de l'altra. No us defraudarà.
    Podeu veure tot el reportatge en aquest enllaç: