Paüls-Arnes-Beseit

one day 9 hours 2 minutes
April 7, 2014
March 2014

near Paüls, Catalunya (España)

Dia 1-Paüls-Arnes. 22´1 Km

Dia 2-Arnes-Beseit. 23´5 Km

Dia 1 Paüls-Arnes

Eixim de Paüls en direcció al cementeri. Allí agafem una pista que passa per la dreta d'aquest. Comencem a guanyar altura, al principi a poc a poc i quan la pista es fa senda de manera més forta fins que arribem al Coll de la Gilaberta. Al poc de temps comencem a tindre unes vistes precioses. Destacant les Roques de Benet, la vista de les quals ens acompanyara quasi tota la jornada. Iniciarem un descens fins al Mas de Fandos. Aquí nosaltres optàrem per anar pel Barranc dels Estrets que ens endinsa en una barrancada estreta i amb parets de pedra que ens obliga a anar saltant i trobant el camí entre basals d'aigua i pedres arrodonides pel pas de l'aigua. Per a sortir trobarem un pas equipat amb cadenes. No es difícil encara que si no es té una mica d'habilitat i agilitat es millor evitar aquest barranc. Per a fer-ho al Mas de Fandos trobarem un pal informatiu que ens indicara un pas alternatiu que també ens servira en cas de pluges.

Començarem de nou una pujada fins a arribar a una pista i de seguida al Coll de la Terra just a sota de Les Roques de Benet amb unes parets impressionants a sobre nostre.

Per aquesta pista baixarem fins a trobar una carretereta d'asfalt que seguirem + - 1 km fins al Coll de la Valera on trobarem una senda a la dreta que passant pel Mas de Lliberós ens portara fins al Riu dels Estrets. Aquí caminarem per una senda còmoda construïda sobre una conducció d'aigua. A sobre nostre Parets de pedra i voltors que entren i ixen dels forats de la paret. Trobarem quantitat de llocs on de tenir temps ens podrem donar un bany o almenys refrescar nos.

Finalment abocarem a una pista que entre camps d'oliveres revellides camps de blat i conreus diversos ens conduirà fins al preciós poble d'Arnes.

Dia 2 Arnes-Beseit

Eixirem d'Arnes pel mateix camí pel qual arribarem el dia abans fins a una pista que ens sortirà a la dreta. En poc de temps la deixarem per una senda també a la dreta que desembocara una altra vegada a una pista i per aquesta fins al Coll de la Creu on agafarem una senda a l'esquerra. Passat el Mas del Colet caminarem en companyia del Riuet de les Valls fins que començarem una pujada cap el Coll de Xertó, baixarem fins al Riu d'Algars i per una pista que prompte es fa senda pujarem fins al Coll de Pelele.

Ens espera una baixadeta per a creuar un barranquet i després una pujada fins a la Punta de Penyagalera 1029 m des d'on tindrem unes magnífiques vistes. A partir d'aquí la senda continua sense perdre molta altura en un principi. Després començarem una baixada molt forta encara que les magnífiques vistes del Riu Ulldemó als nostres peus ens faran gaudir-la.

Finalment creuarem aquest riu i agafarem una pista, aquest tram d'asfalt es fa llarg, que ens conduirà fins a Beseit.