Patagònia: Base de las Torres del Paine

February 24, 2015
January 2015

near Laguna Amarga, Magallanes (Chile)

Ruta molt interessant, una mica llarga però que ens permet endinsar-nos pel parc nacional i arribar fins el llac que hi ha a la base de les famoses "Torres del Paine".

Un del al·licients de la caminada, si el dia és bo, és que no veiem les torres fins que ja hi som ben be a sota. Per contra si el dia es tapat podem fer-la sense veure res. Per sort aquest no va ser el nostre cas.

El primer tram és de `pujada per la vall del "Rio Ascencio" per anar guanyant una alçada que després perdrem una mica per baixar arran de riu al "Campamento Chileno" i poder superar unes impressionant tarteres de sorra fina que baixen des del cim fins al riu.

Des del campament tenim un tros relativament planer fins al trencall del "Campamento Torres" al qual no cal anar. Des d'aquest punt es camí es torna costerut però fa una sèrie de ziga zagues a través de la tartera rocosa.

Cinc minuts abans del "Lago Las Torres" ja les comencem a veure i en arribar al llac ja podem gaudir d'una esplèndida vista de les torres i la seva gelera.

La tornada pel mateix camí.

Ruta moderada per l'alçada i la llargada però fàcil per la resta.