Passo Tre Croci - Lago di Sorapis

February 17, 2022
July 2021

near Federavecchia, Veneto (Italia)

Vertrek vanaf de gratis parkeerplaats op Passo Tre Croci naar het prachtige bergmeer Lago di Sorapis. Volg hiervoor wandelpad 215. Een prachtige route vol afgronden, smalle paadjes, en waanzinnige uitzichten op de Dolomieten.
Na je bezoek aan Lago di Sorapis wandel je een stukje terug over pad 215. Daarna sla je bij de splitsing linksaf en volg je pad 216. Een flinke, steile klim staat je nu te wachten. Vervolgens daal je vanaf het hoogste punt weer een klein stukje waarna je een laatste klim moet doen. Vanaf hier gaat het verschrikkelijk steil naar beneden over een helling met losse stenen en gruis. Absoluut alleen doen als je ervaring hebt, anders is het een verschrikking. Het uitzicht is daarentegen geweldig. Nadat je de gruishelling bent afgedaald blijf je de weg volgen tot de splitsing. Hier ga je verder op pad 213 tot je terug bent bij Passo Tre Croci. De route is onderweg goed aangegeven.
Een heerlijke rondwandeling!

Klik voor meer info en foto's op de link hieronder: