Photo ofPasso Pordoi – Viel dal Pan – Porta Vescovo, belvedere della Marmolada e del Gruppo Sella Photo ofPasso Pordoi – Viel dal Pan – Porta Vescovo, belvedere della Marmolada e del Gruppo Sella Photo ofPasso Pordoi – Viel dal Pan – Porta Vescovo, belvedere della Marmolada e del Gruppo Sella

August 4, 2019
August 2019

•   5 2 Reviews

near Passo Pordoi, Veneto (Italia)

Esplèndida caminada pel mirador en excel·lència del massís de la Marmolada (cim més alt dels Dolomites), que transcorre pel sender de Viel dal Pan, que nosaltres hem començat al Passo Pordoi (també es pot fer des de el llac de Fedaia), seguint l’itinerari 601 i amb tornada per la vessant oposada, seguint el recorregut 680.

Sortim del Passo Pordoi encarant la suau pujada que passa primer per l’ermita Regina Defensionis i tot seguit pel refugi de Fredarola, on el camí passa a ser molt suau, passant pel mig de trams completament herbats sota el cim de Sass Ciapel i amb la visió permanent de la Marmolada amb el seu glaciar. Arribats al refugi de Viel dal Pan, ens parem per gaudir de les vistes del massís, del gran Vernel i del llac de Fedaia, situat als peus de la muntanya.

Continuem endavant, amb trams de suau baixada, fins que arribem a la desviació a Fedaia, que nosaltres deixem a la dreta, continuant ara ja amb pujada fins arribar a la Forcella de Porta Vescovo amb el refugi Luigi Gorza, on aprofitem per fer un ganyip i gaudir de nou de les imponents muntanyes, que tenim davant, ja que a més de la Marmolada, ara podem gaudir de les vistes del Gruppo Sella amb el seu pic, Piz Boè.

Iniciem la tornada seguint el sender 680, que passant per l’estació d’esquí Porta Vescovo (Arabba) va davallant per una ample pista fins arribar a una desviació a l’esquerra, que es converteix en petit corriol que es comença a enfilar, mentre anem creuant els petit rierols que baixen de les canals del Sass Ciapel i així, arribem ràpidament al Passo Pordoi, on acabem aquesta imponent caminada.

Sortida i arribada - Passo Pordoi

Ermita Regina Defensionis

PictographMountain hut Altitude 7,807 ft
Photo ofRifugio Fredarola i rifugio Sass Beccel Photo ofRifugio Fredarola i rifugio Sass Beccel Photo ofRifugio Fredarola i rifugio Sass Beccel

Rifugio Fredarola i rifugio Sass Beccel

Mirador Marmolada

PictographMountain hut Altitude 7,990 ft

Rifugio Viel dal Pan

Sentiero Viel dal Pan

Desvio a Fedaia

PictographMountain hut Altitude 8,182 ft
Photo ofRifugio Luigi Gorza - Forcelle Porta Vescovo Photo ofRifugio Luigi Gorza - Forcelle Porta Vescovo Photo ofRifugio Luigi Gorza - Forcelle Porta Vescovo

Rifugio Luigi Gorza - Forcelle Porta Vescovo

PictographLake Altitude 7,585 ft

Photo ofSentiero 680 i deviazione di traccia / Sender 680 i desvio pista Photo ofSentiero 680 i deviazione di traccia / Sender 680 i desvio pista Photo ofSentiero 680 i deviazione di traccia / Sender 680 i desvio pista

Sentiero 680 i deviazione di traccia / Sender 680 i desvio pista

PictographProvisioning Altitude 7,088 ft

• Photo of sònia martinoy
    sònia martinoy Aug 7, 2021

Feta el dia 7 d'agost de 2021. Força gent durant tota la caminada. Paisatge preciós de la banda de la Marmolada. La tornada per la pista (ruta 680) no tant bonica i molt de trànsit de bicicletes. Però igualment, val la pena

erill Aug 14, 2021

Gràcies sònia martinoy pel comentari i celebro que la ruta t'hagi agradat. Nosaltres, també la varem fer en aquesta època i vam trobar molta gent, però com bé dius les bones vistes que hi ha, et fan gaudir plenament de la caminada.
    Salut i bones caminades!

• Photo of Alessandro Vignoli
    Alessandro Vignoli Aug 21, 2023

Bellissimo percorso..."La Marmolada addosso"🤩🤩🤩

erill Aug 25, 2023

Grazie Alessandro Vignoli per il commento e sono felice che il percorso ti sia piaciuto.
    Salute e buone passeggiate

• Berardino Chiarello Sep 28, 2023

Il sentiero 601 dal rifugio in poi è segnalato da un cartello come percorso per escursionisti esperti, inoltre la tempistica indicata prevede un’andatura molto sostenuta. Noi per fare dal parcheggio al rifugio andata e ritorno abbiamo impiegato circa 3 ore e 30(poco più di 7km).

Il rifugio Viel dal Pan in questi giorni è chiuso(28/09/2023)

erill Oct 9, 2023

Grazie Beradino Chiarello per il commento e gli apprezzamenti sul percorso.