Passo Pordoi – Piz Boè

August 3, 2019
August 2019

near Passo Pordoi, Veneto (Italia)

Pujada al cim del Piz Boè, el punt més alt del massís del Gruppo Sella, amb sortida des del Passo Pordoi, on hem agafat el telefèric (funivia), que amb poc temps ens ha pujat fins al Sass Pordoi, on hi ha el refugi de Mariades del que seguint el sender 627, baixem a la forcella Pordoi, on hi ha el refugi del mateix nom.

Seguim endavant per un altiplà (on sembla que estiguis dins d’un paisatge lunar) i al poc temps, deixem el sender 627 per agafar el 638, que ens condueix al començament de la pujada al cim, mostrant-nos la muntanya amb tota la seva dimensió. Anem pujant, i amb poca estona ja ens trobem amb tres trams equipats amb cable, que ajuden a pujar còmodament els trams més exposats i que són innecessaris per els que estem acostumats a grimpar.

Tot seguit arribem al cim del Piz Boè de 3.152 metres d’altura, on una creu marca el punt més alt i on hi ha un petit refugi amb terrassa que permet gaudir d’unes vistes imponents sobre els grups de muntanyes dels Dolomites, entre els que podem distingir, el Catinaccio, el Sassolungo, l'Odle, la Marmolada, el Tofane, el Pelmo, el Civetta i molts altres.

Ara, seguint el sender 638, encarem la forta baixada per la part posterior, on trobem passos equipats amb cables i escala, que permeten davallar fàcilment fins al refugi de Boè, on podem admirar amb tota la seva perspectiva la cara nord del Piz Boè. Seguint ara el sender 627, retornem a la forcella Pordoi, passant primer per una gran fita de pedres i tot seguit creuant tot l’altiplà.

Arribats a la forcella Pordoi, decidim no agafar el telefèric i fer la baixada a peu, per la tartera i pel costat de les parets del Sass Pordoi i Sass de Forcia. El camí ple de pedres, va baixant molt dret amb llaçades que ens ajuden a davallar, fins que arribem a la part més suau, on es transforma amb un camí herbat que ens permet baixar còmodament fins al punt de sortida del Passo Pordoi.

Photo ofSortida i arribada - Passo Pordoi (Estación funivia Sasso Pordoi) Photo ofSortida i arribada - Passo Pordoi (Estación funivia Sasso Pordoi) Photo ofSortida i arribada - Passo Pordoi (Estación funivia Sasso Pordoi)

Sortida i arribada - Passo Pordoi (Estación funivia Sasso Pordoi)

Photo ofEstació superior funivia Sasso Pordoi i refugi Maria Photo ofEstació superior funivia Sasso Pordoi i refugi Maria Photo ofEstació superior funivia Sasso Pordoi i refugi Maria

Estació superior funivia Sasso Pordoi i refugi Maria

PictographMountain hut Altitude 9,312 ft
Photo ofRefugio Forcella Pordoi i sender 627 Photo ofRefugio Forcella Pordoi i sender 627 Photo ofRefugio Forcella Pordoi i sender 627

Refugio Forcella Pordoi i sender 627

Trams equipats / Tratto attrezzato

Piz Boè

Photo ofVistas des del Piz Boè / Viste dal Piz Boè Photo ofVistas des del Piz Boè / Viste dal Piz Boè Photo ofVistas des del Piz Boè / Viste dal Piz Boè

Vistas des del Piz Boè / Viste dal Piz Boè

Tram equipat i escales / tratto attrezzato e scale

PictographMountain hut Altitude 9,419 ft

Refugio Boè

PictographLake Altitude 9,470 ft
Photo ofEstanyol i petit tram equipat / Laghetto i piccolo tratto atrezzato Photo ofEstanyol i petit tram equipat / Laghetto i piccolo tratto atrezzato

Estanyol i petit tram equipat / Laghetto i piccolo tratto atrezzato

Photo ofBaixada per la tartera / abbassato dal ghiaione Photo ofBaixada per la tartera / abbassato dal ghiaione Photo ofBaixada per la tartera / abbassato dal ghiaione

Baixada per la tartera / abbassato dal ghiaione