Photo ofPASSO DI GIAU - LAGO DELLE BASTE - FORZELLA AMBRIZZOLA - RIF. SENES (San Vito di Cadore, Dolomiti, Italia) Photo ofPASSO DI GIAU - LAGO DELLE BASTE - FORZELLA AMBRIZZOLA - RIF. SENES (San Vito di Cadore, Dolomiti, Italia) Photo ofPASSO DI GIAU - LAGO DELLE BASTE - FORZELLA AMBRIZZOLA - RIF. SENES (San Vito di Cadore, Dolomiti, Italia)

August 8, 2018
August 2018

near Posalz, Veneto (Italia)

Passo di Giau (2236), Cortina d'Ampezzo i San Vito di Cadore (provincia de Belluno)
Des del mateix coll de Giau iniciarem un tresc amb encant per prats i envoltats, a estones, de penya-segats. Es passa per diversos colls que ofereixen panoràmiques de verdor a les valls properes. Curiosament, el tram des de Forcella Ambrizzola fins a arribar al bosc no és gaire fàcil de seguir, a estones. Cal endevinar el camí fins al proper senyal. Un cop arribats a la zona boscosa ja no hi ha cap problema. El sender es torna ben fressat i amb senyals evidents fins al refugi Senes.

Aquesta és la cinquena jornada de tresc d'una sèrie de 8 que es van fer durant la primera quinzena d'agost de 2018. Trobaràs més detalls d'aquesta trescada al blog Es Porqueret.

Aproximació (com arribar-hi)
Des de Cortina d'Ampezzo (o pobles del voltant) s'arriba al coll en uns 35 minuts en transport públic o privat. El Passo di Giau es troba a uns 20 km de Cortina d'Ampezzo. D'accessibilitat fàcil.

Aquest és un tresc apropiat si s'està allotjat a San Vito di Cadore. De fet, el tresc acaba al refugi Senes, a uns 3 km de la població. El transport amb vehicles arriba fins al refugi. Tanmateix, els 3 km fins a San Vito es poden fer a peu; l'inconvenient és que es tracta de pista asfaltada. A San Vito hi ha parades de transport públic.

Senyalització dels senders
Tots els senders estan numerats, tram a tram; també hi ha senyals direccionals clars.
Des del Passo Giau seguirem sempre el sender 436 (Prendera/Senes/San Vito di Cadore). Només cadrà estar atents als senyals indicadors i a les marques blanques i vermelles; molt especialment un cop passat la casa Mondevál i el coll Ambrizzola. En aquests dos trams, i fins a arribar a la zona de bosc de baixada a Senes, el sender sovint no és gaire evident. Un cop al bosc, el sender és evident i no hi ha cap problema en seguir-lo fins al refugi Senes o San Vito di Cadore.

Per a l'avituallament, si fóra el cas, cal tenir present que hi ha el refugi al coll Giau i el refugi Senes, a 3 km de San Vito di Cadore.

Pels qui, com jo mateix, siguin amants de fer servir el mapa, hi ha l'opció de comprar el mapa de la zona de l'editorial TOBACCO. Són mapes topogràfics 1:25.000 on es mostren totes les rutes degudament numerades.

Passo di Giau (2236m)

Inici del tresc.

Agulla de Giau

Forcella Zonia 462 Val de zonis

A Forcella Ambrizzola: ruta 436

Seguirem el sender 436 al coll Ambrizzola

Sender 436 a dreta

Forcella Giau (2360m)

Aquí ens desviarem per passar pel petit Lago delle Baste.

PictographLake Altitude 7,464 ft

Lago delle Baste

Des del llac continuem baixant pels prats fins arribar a les cases Mondevál di sotto, per tornar a empalmar amb el sender 436 poc després.

PictographInformation point Altitude 7,073 ft

Casa Mondevál di sotto

Gir a mà dreta

Fins trobar el sender 436

Forcella Ambrizola (2277m)

A partir d'ara, a estones, haurem d'endevinar el camí! Tram molt poc trescat (una excepció cuirosa en aquestes contrades!). En direcció a Sennes i San Vito di Cadore.

PictographInformation point Altitude 7,054 ft

Malga Prendera 2148m

Seguirem en direcció a Sennes i Sant Vito di Cadore

PictographInformation point Altitude 7,041 ft

Salt de valla de bestiar

En aquest tram ens atrapa la tormenta -llamps i trons i pluja- fins arribar a zona boscosa, de baixada al Rifugio Sennes.

PictographTree Altitude 5,341 ft

La Sentinella (1624m)

Hem deixat la tormenta i hem lograt, sans i estalvis, arribar a la zona boscosa.

S. Vito de Cadore

PictographWilderness hut Altitude 4,403 ft

Cabana: girar a mà dreta

Seguir pista a mà dreta

Capella i Ref. Senes - Final tresc

De la capella al refugi Senes hi ha uns 200m. Aquí arriben els vehicles des de San Vitore di Cadore. També es pot continuar caminant fins a San Vito, però són uns 3 km d'asfalt. Millor en vehicle.