Passejada a la serra de Can Bell i Torrent de Can Gordi

December 11, 2020
December 2020

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

[CA]
En aquest itinerari circular, a tocar de la carretera de la Rabassada, hi podem veure Can Bell i el seu roure majestuós. La ruta combina el pendent inicial fins a la carena, amb un descens pronunciat per un corriol que porta fins a les ruïnes arranjades de l’ermita de Sant Vicenç del Bosc. Allà, una placa ens donarà més informació del conjunt històric.

[ES]
En este itinerario circular, junto a la carretera de la Rabassada, encontramos Can Bell y su majestuoso roble. La ruta combina la pendiente inicial hasta la cresta con un pronunciado descenso por un sendero que conduce hasta las ruinas recompuestas de la ermita de Sant Vicenç del Bosc, donde una placa nos proporcionará más información sobre el conjunto histórico.

Sant Vicenç del Bosc

Aquesta ermita era el centre de l’antiga vil·la de Cercèdol i estava situada a la vall de Can Gordi (Can Guàrdia de la Muntanya). La trobem esmentada en documentació de l’any 986. Amb la desamortització de l’any 1835, les imatges que s’hi veneraven passaren a Can Bell, mas pròxim a la vil·la, on sembla que es van perdre.