Passejada a la font de Sant Pau pel torrent de Can Cerdà

Photo ofPassejada a la font de Sant Pau pel torrent de Can Cerdà Photo ofPassejada a la font de Sant Pau pel torrent de Can Cerdà Photo ofPassejada a la font de Sant Pau pel torrent de Can Cerdà

February 8, 2021
February 2021

•   1.3 1 review

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

[CA]
Iniciem aquesta passejada a la parada d’autobús. El camí amb cadena voreja per l’esquerra l’Àrea de lleure de Can Coll, en direcció a Can Cerdà.

A pocs metres trobem la resclosa amb unes plantes aquàtiques singulars: les llenties d’aigua. Travessem el Torrent de Can Cerdà, que ens queda a la dreta.

El camí transcorre entre alzines i roures en un ambient ombrívol. Al llarg del torrent podem observar diferents arbres de ribera: oms, àlbers, pollancres, gatells i avellaners.

Cal deixar aquest camí 15 minuts després i baixar per un corriol a la dreta, en direcció a Flor de Maig. Passem el torrent entremig d’una bardissa i enfilem per una senda relliscosa de roca pissarrenca.

Més amunt creuem la carretera i ens desviem a la dreta per arribar a l’entrada del recinte Flor de Maig. Continuem per la pista que puja sota la torre elèctrica i descendim. A pocs metres, un trencall a la dreta ens porta al sot frescal de la Font de Sant Pau en 4 minuts.

Deixem la font i ens enfilem per les escales. Girem a la dreta, cap a Can Coll. Caminem per una pineda atapeïda on molts brucs moren per manca de llum. En sortir-ne arribem a una franja de terreny assolellada i gairebé sense sotabosc: és un tallafocs. Ens desviem a l’esquerra i tresquem per entremig d’aquesta franja. Podem contemplar uns peus d’alzina surera i també el rebrot d’arbusts característics del solell: brucs, llentiscles, aladerns de fulla estreta i estepes.

El camí continua remuntant suaument fins que trobem el recinte i la bassa de Can Coll, a la dreta. Comencem a davallar uns 15 minuts per una pista que ens condueix a la carretera. A mig camí, arribem a una gran clariana. Agafem el camí de la dreta, que fa un gir de prop de 180 graus. Som en una zona d’antics conreus de Can Coll; en són testimoni algunes figueres que trobem al costat del camí.

PictographMuseum Altitude 0 ft

Aquesta masia és el Centre d'Educació Ambiental del Parc i acull el Centre de Documentació i Recursos Educatius. Els diumenges funciona com a Centre d'Informació del Parc i ofereix un recorregut per la història rural de Collserola.

Obert a tots els públics els diumenges de 9:30 a 14.30 h; tancat del  24 de juny a l’11 de setembre, de Nadal a Reis i Pasqua.
Telèfon: 93 692 03 96

PictographFountain Altitude 0 ft

El paratge que ocupa aquesta font, perduda durant molts anys i retrobada l'any 1997, és enclotat, amb el fons ocupat per les restes d'una petita bassa envoltada de plàtans enormes i plantes pròpies
d'ecosistemes humits, com la cua de cavall o l'heura.

PictographPicnic Altitude 0 ft

L’àrea de lleure, que configura la porta nord del parc, es troba en la línia de contacte entre el pla i la muntanya. Té un caràcter seminatural, on conviuen una activitat agrícola important juntament amb àrees de vegetació natural molt ben conservades.

És un indret tradicional per a la costellada i picnic dominical i punt de partida de diversos itineraris a peu i en bicicleta. També compta amb una esplanada idònia per al joc i l’estada.

El bosc que predomina són les pinedes de pi blanc amb sotabosc d’alzines que s’estan refent després d’un llarg període d’explotació del bosc. L’espai condicionat com a àrea de lleure és una antiga peça de conreu de la finca de Can Coll. Ben a prop hi ha els torrents anomenats de Can Coll i, més avall, de Can Codina, que afegeixen diversitat ambiental. La vegetació de ribera hi té una bona representació, amb arbres de fulla caduca i plana, acompanyats d’altres plantes típiques d’ambients humits com la cua de cavall, les lianes i les molses.

• Photo of oleguermarti
    oleguermarti May 17, 2021

Dificultar en arribar al punt de sortida. No indica el mateix la descripció de la ruta que el mapa