Photo ofPasseig per Les Tàpies: Plans de les Tàpies-Mas de Les Tàpies-Capella de la Immaculada (Calders-Moianès) Photo ofPasseig per Les Tàpies: Plans de les Tàpies-Mas de Les Tàpies-Capella de la Immaculada (Calders-Moianès) Photo ofPasseig per Les Tàpies: Plans de les Tàpies-Mas de Les Tàpies-Capella de la Immaculada (Calders-Moianès)

2 hours
December 8, 2018
December 2018

near Navarcles, Catalunya (España)

Curta i molt planera passejada pels voltants dels Plans de Les Tàpies i del mas homònim, en un dia emboirat i gris, però ens toca caminar una mica per recuperar la lesió de la Carme.

Deixem el cotxe a un marge de la pista que hem agafat en un trencall de la carretera N141-C, de Navarcles a Moià. Iniciem la ruta en direcció nord, cap els Plans de Les Tàpies.

Quan ja veiem el Mas de Les Tàpies i arribem a un trencall amb un pal indicador, seguim rectes. El corriol puja molt lleugerament, travessant els Plans de Les Tàpies, envoltat d’esbarzers sobre els murs de pedra seca. Al nostre voltant tot són camps de conreu, ara en repòs per l’hivern. Per la dreta tenim sempre visible el gran Mas de Les Tàpies, que ho domina tot i on anirem a la tornada. En condicions normals de visibilitat també tindríem una bona panoràmica de Montserrat i del Montcau, però avui no és possible.

A la part alta del corriol tenim un creuament de camins ben senyalitzat, per la dreta aniríem al Mas i la Font de les Tàpies. Nosaltres seguim per l’esquerra, cap el Pont de Cabrianes i Artés.

En un nou i proper creuament de camins, a un tram del Camí Ral de Vic a Manresa, veiem una làpida de pedra i un cartell informatiu del “Memorial Manel Peypoch”, Jesuïta nascut a l'Estany el 1870 i afusellat aquí mateix el 29/07/1936, tot just començada la guerra civil. També tenim un pal indicador, nou de trinca.

Nosaltres no agafem el camí de l’esquerra i seguim rectes per la pista principal. Als cent metres agafem un corriol no senyalitzat a la dreta que, pel mig del bosc, ens tornarà a la pista del Camí Ral, molt a prop del Mas de Les Tàpies.

Arribats al mas trobem una placa informativa de la història del Mas i de la Capella de la Immaculada, comunicada amb l'edifici principal per una galeria porxada. El conjunt és realment bonic i l'entorn immillorable. Llàstima que el dia gris no ajuda a ressaltar els colors del mas i de l’entorn.

Malgrat tot, fem unes quantes fotos i seguim per la pista del Camí Ral. Pocs metres més enllà, agafem un corriol no senyalitzat a l'esquerra que, pel mig del bosc, ens tornarà al camí per on hem pujat abans.

Baixem pel camí que travessa els Plans de Les Tàpies per on hem fet la pujada inicial i, tornats al trencall senyalitzat que va a la roureda, nosaltres girem a la dreta per un corriol poc fressat per acostar-nos a una barraca de vinya en molt bon estat de conservació. Aprofitem les pedres de l'entrada per seure una estona i fer un petit mos. L’entorn segueix sent magnífic, malgrat la grisor del dia.

Després de menjar una mica tornem a la pista principal i seguim rectes en direcció al Mas de Les Tàpies que tenim, tot just, al davant. Passem sota el mas i seguim a la dreta, en direcció a la Roureda de Les Tàpies, amb els colors tardorencs que li pertoquen.

Tot just abans d’entrar a la roureda, agafem el camí que surt a la dreta i que, en pocs metres, empalma amb la pista principal.

Seguim per aquesta pista en direcció oest i, poc després d’agafar un nou trencall a la dreta, arribem a la zona on hem aparcat. Cotxe i cap a casa a dinar que, al menys, ja hem obert la gana.

Magnífica passejada, molt planera i sense dificultats tècniques de cap tipus, gairebé sempre per pista o corriol fressat. Bona senyalització a la majoria de cruïlles.

Recomanable en qualsevol època de l'any però, si és un dia amb més sol i si no veiem molts cotxes aparcats per les rodalies, és convenient acostar-se a la Font de Les Tàpies per gaudir d'un lloc realment encisador. Avui no hem vist gent, però la cama de la Carme encara no està en condicions de pujar i baixar el corriol molt empedrat i relliscós que porta a la Font de Les Tàpies. Caldrà esperar un temps més.

Salut i bona caminada !

Aparcament i inici de la ruta

Aparcament i inici de la ruta.

Bolets i imatges de tardor

Bolets i imatges de tardor.

Photo ofPal indicador i mirada al Mas de les Tàpies Photo ofPal indicador i mirada al Mas de les Tàpies Photo ofPal indicador i mirada al Mas de les Tàpies

Pal indicador i mirada al Mas de les Tàpies

Pal indicador i mirada al Mas de les Tàpies.

Photo ofPista que travessa els Plans de Les Tàpies Photo ofPista que travessa els Plans de Les Tàpies Photo ofPista que travessa els Plans de Les Tàpies

Pista que travessa els Plans de Les Tàpies

Pista que travessa els Plans de Les Tàpies.

Photo ofPal indicador dels Plans de les Tàpies Photo ofPal indicador dels Plans de les Tàpies Photo ofPal indicador dels Plans de les Tàpies

Pal indicador dels Plans de les Tàpies

Pal indicador dels Plans de les Tàpies.

Barraca de vinya de pedra seca

Barraca de vinya de pedra seca.

Forn, magraner i bolet

Forn, magraner i bolet.

Pal indicador

Pal indicador.

Pal indicador i làpida de pedra

Pal indicador i làpida de pedra.

Corriol no senyalitzat a la dreta

Corriol no senyalitzat a la dreta.

Corriol per la dreta

Corriol per la dreta.

Corriol herbat

Corriol herbat.

Agafem corriol de la dreta

Agafem corriol de la dreta.

PictographMonument Altitude 1,188 ft
Photo ofMas de Les Tàpies i Capella de la Immaculada Photo ofMas de Les Tàpies i Capella de la Immaculada Photo ofMas de Les Tàpies i Capella de la Immaculada

Mas de Les Tàpies i Capella de la Immaculada

Mas de Les Tàpies i Capella de la Immaculada.

Photo ofDeixem pista i entrem al corriol de l’esquerra, no senyalitzat Photo ofDeixem pista i entrem al corriol de l’esquerra, no senyalitzat Photo ofDeixem pista i entrem al corriol de l’esquerra, no senyalitzat

Deixem pista i entrem al corriol de l’esquerra, no senyalitzat

Deixem pista i entrem al corriol de l’esquerra, no senyalitzat.

Photo ofRetrobem la pista i seguim a l’esquerra Photo ofRetrobem la pista i seguim a l’esquerra Photo ofRetrobem la pista i seguim a l’esquerra

Retrobem la pista i seguim a l’esquerra

Retrobem la pista i seguim a l’esquerra.

Photo ofCorriol a la dreta fins la barraca de vinya Photo ofCorriol a la dreta fins la barraca de vinya Photo ofCorriol a la dreta fins la barraca de vinya

Corriol a la dreta fins la barraca de vinya

Corriol a la dreta fins la barraca de vinya.

Photo ofBarraca de vinya. Descans per fer un mos Photo ofBarraca de vinya. Descans per fer un mos Photo ofBarraca de vinya. Descans per fer un mos

Barraca de vinya. Descans per fer un mos

Barraca de vinya. Descans per fer un mos.

Tornem a la pista principal

Tornem a la pista principal.

Mas de Les Tàpies

Mas de Les Tàpies.

Photo ofMas de Les Tàpies. Seguim a la dreta, cap a la Roureda de Les Tàpies Photo ofMas de Les Tàpies. Seguim a la dreta, cap a la Roureda de Les Tàpies Photo ofMas de Les Tàpies. Seguim a la dreta, cap a la Roureda de Les Tàpies

Mas de Les Tàpies. Seguim a la dreta, cap a la Roureda de Les Tàpies

Mas de Les Tàpies. Seguim a la dreta, cap a la Roureda de Les Tàpies.

Photo ofRoureda de Les Tàpies. Seguim pel camí de la dreta Photo ofRoureda de Les Tàpies. Seguim pel camí de la dreta Photo ofRoureda de Les Tàpies. Seguim pel camí de la dreta

Roureda de Les Tàpies. Seguim pel camí de la dreta

Roureda de Les Tàpies. Seguim pel camí de la dreta.

Photo ofRetrobem la pista principal i seguim a la dreta Photo ofRetrobem la pista principal i seguim a la dreta Photo ofRetrobem la pista principal i seguim a la dreta

Retrobem la pista principal i seguim a la dreta

Retrobem la pista principal i seguim a la dreta.

Aparcament i final de la ruta

Aparcament i final de la ruta.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Nov 5, 2020

Un càssic comarcal on sempre val la pena tornar.