Photo ofPasseig per Calders: ruta lineal, d’anada i tornada, des de Torrecabota per la Serra de Can Vila (Moianès) Photo ofPasseig per Calders: ruta lineal, d’anada i tornada, des de Torrecabota per la Serra de Can Vila (Moianès) Photo ofPasseig per Calders: ruta lineal, d’anada i tornada, des de Torrecabota per la Serra de Can Vila (Moianès)

55 minutes
September 19, 2021
September 2021

•   4.8 2 Reviews

near Artés, Catalunya (España)

Curt i planer passeig per les rodalies d'Artés i Calders, seguint corriols i pistes que travessen la Serra de Can Vila per un bosquet de pi roig. Es una passejada per estirar les cames i fer gana pel dinar.

Deixem el cotxe a un marge del camí, sota el Puig Presseguer, molt a prop del Mas de Torrecabota. Al costat tenim un pal indicador que ens marca la direcció a la Serra de Can Vila, per on baixarem.

Avui el dia és espectacular, amb un cel blau i lluminós, després de les pluges dels últims dies.

Anem baixant per un corriol fressat i, quan arribem a una barraca de vinya de pedra seca, seguim pel corriol que baixa per la dreta.

Travessant la pineda arribem a una nova barraca de vinya. Aquesta és diferent de la majoria, ja que li han fet un banc de pedra al costat que, a més, presenta unes lloses per descansar l’esquena. Un luxe.

Tot just per sobre de la barraca veiem un petit turonet coronat per una espècie de gran fita amb pedres, on ja hem pujat en altres ocasions.

Fem algunes fotos i seguim corriol avall en direcció al Forn de la Calç.

El corriol segueix per la Serra de Can Vila, passa per sobre del Forn de la Calç i va en direcció a Les Tàpies.

En un marge del camí, per l'esquerra, trobem una estructura circular de pedres que, amb un petit esforç d’imaginació, recorda el monument megalític de Stonehenge o, al menys, una versió de butxaca. Ens aturem una estona per fer algunes fotos.

Continuem pel camí fins arribar a la pista principal, que seguim per l’esquerra. Més endavant trobem un pal indicador amb una desviació per baixar a Les Tàpies, que avui no seguirem perquè estarà molt enfangat per les fortes pluges d’ahir.

A l’alçada del pal indicador, per l’esquerra, seguim una nova pista no senyalitzada en direcció est.

Des de la pista tenim bones vistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç, que veiem al fons.

Quan arribem a una nova cruïlla pugem a l’esquerra pel corriol fressat que ens torna al camí per on hem vingut.

A la nova cruilla, anem uns metres a l’esquerra per fer un mos a l’estructura circular de pedres que ja hem visitat abans.

Després de menjar una mica tornem al camí i seguim corriol amunt per desfer el tram conegut de la Serra de Can Vila.

Tornem a passar per la barraca de pedra seca i, poc després, arribem a la zona d’aparcament, on recollim el cotxe i donem per acabat el passeig d’avui. Hora de dinar.

Agradable passejada, planera i tranquil.la, en un dia espectacular.

Absolutament recomanable per a totes les edats.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament a un marge del camí i inici del passeig d’avui Photo ofAparcament a un marge del camí i inici del passeig d’avui Photo ofAparcament a un marge del camí i inici del passeig d’avui

Aparcament a un marge del camí i inici del passeig d’avui

Aparcament a un marge del camí i inici del passeig d’avui.

Cruïlla. Seguim pel corriol fressat de la dreta

Cruïlla. Seguim pel corriol fressat de la dreta.

Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim pel corriol de la dreta Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim pel corriol de la dreta Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim pel corriol de la dreta

Barraca de pedra seca. Seguim pel corriol de la dreta

Barraca de pedra seca. Seguim pel corriol de la dreta.

Bosc de la Serra de Can Vila

Bosc de la Serra de Can Vila.

Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim corriol avall Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim corriol avall Photo ofBarraca de pedra seca. Seguim corriol avall

Barraca de pedra seca. Seguim corriol avall

Barraca de pedra seca. Seguim corriol avall.

Jocs de pedres i cabana de fustes

Jocs de pedres i cabana de fustes.

Cruïlla. Seguim per la dreta

Cruïlla. Seguim per la dreta.

Photo ofEstructura circular de pedres (Stonehenge de butxaca) Photo ofEstructura circular de pedres (Stonehenge de butxaca) Photo ofEstructura circular de pedres (Stonehenge de butxaca)

Estructura circular de pedres (Stonehenge de butxaca)

Estructura circular de pedres (Stonehenge de butxaca).

Vistes a Montserrat des del camí

Vistes a Montserrat des del camí.

Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra. Vistes a Montserrat Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra. Vistes a Montserrat Photo ofCruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra. Vistes a Montserrat

Cruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra. Vistes a Montserrat

Cruïlla de pistes. Seguim per l’esquerra. Vistes a Montserrat.

Photo ofPal indicador. Seguim a l'esquerra pel Camí de la Serra de Can Vila Photo ofPal indicador. Seguim a l'esquerra pel Camí de la Serra de Can Vila Photo ofPal indicador. Seguim a l'esquerra pel Camí de la Serra de Can Vila

Pal indicador. Seguim a l'esquerra pel Camí de la Serra de Can Vila

Pal indicador. Seguim a l'esquerra pel Camí de la Serra de Can Vila.

Photo ofVistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç Photo ofVistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç Photo ofVistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç

Vistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç

Vistes al Torrent de les Tàpies i al Forn de la Calç.

Cruïlla de corriols. Seguim per la dreta

Cruïlla de corriols. Seguim per la dreta.

Aturada per fer un mos

Aturada per fer un mos.

Photo ofArribada al final del passeig d’avui Photo ofArribada al final del passeig d’avui Photo ofArribada al final del passeig d’avui

Arribada al final del passeig d’avui

Arribada al final del passeig d’avui.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Sep 20, 2021

Curteta, però molt agradable. Per repetir i ampliar.

• jordiroes53 Sep 12, 2023

Passejada força agredable. Nosaltres, en uns 20 minuts, ens hem arribat fins la font de Les Tapies; molt recomanable

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Sep 12, 2023

Gràcies pel comentari i la valoració jordiroes53.
    Salut i bon final d’estiu.