Photo ofPasseig pel Bosc del Suanya, la Riera de Rajadell, el Gorg Blau i la Font modernista de la Girada, del 1923 (Manresa-Bages) Photo ofPasseig pel Bosc del Suanya, la Riera de Rajadell, el Gorg Blau i la Font modernista de la Girada, del 1923 (Manresa-Bages) Photo ofPasseig pel Bosc del Suanya, la Riera de Rajadell, el Gorg Blau i la Font modernista de la Girada, del 1923 (Manresa-Bages)

February 10, 2024
February 2024

•   5 4 Reviews

near Manresa, Catalunya (España)

Viewed 1925 times, downloaded 105 times

Ruta circular des de Manresa passant per:

- Aparcament del Bosc del Suanya. Inici de la ruta (0.0 km)
- Pont del Bosc del Suanya, sobre la Riera de Rajadell (0.1 km)
- Pla de Maria i Viaducte de l'Eix Diagonal (C-37) (0.9 km)
- Bosc del Suanya (1.3 km)
- Gorg Blau (2.8 km)
- Passera de fusta sobre la Riera de Rajadell (3.0 km)
- Gual de la Morera (3.2 km)
- Camp del Pont de Pas (4.2 km)
- Camp de la Girada (4.5 km)
- Gual del Pont de Cal Gallifa (4.7 km)
- Camp de la Teula (4.8 km)
- Roure gran dels Plans del Bergall (5.0 km)
- Font de la Girada (5.5 km)
- Pi Panxut i Gorg Blau, de tornada (7.5 km)
- Bosc de la Noguera (8.0 km)
- Bosc del Suanya, de tornada (8.7 km)
- Aparcament del Bosc del Suanya. Final de la ruta (10.3 km)

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

PictographCar park Altitude 771 ft
Photo ofAparcament del Bosc del Suanya. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament del Bosc del Suanya. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament del Bosc del Suanya. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament del Bosc del Suanya. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament del Bosc del Suanya. Inici i final de la ruta d'avui.

PictographIntersection Altitude 768 ft
Photo ofCruïlla amb pal indicador que seguim a l'esquerra. Plafó informatiu del Circuit Inclusiu de Manresa Photo ofCruïlla amb pal indicador que seguim a l'esquerra. Plafó informatiu del Circuit Inclusiu de Manresa Photo ofCruïlla amb pal indicador que seguim a l'esquerra. Plafó informatiu del Circuit Inclusiu de Manresa

Cruïlla amb pal indicador que seguim a l'esquerra. Plafó informatiu del Circuit Inclusiu de Manresa.

Photo ofSeguim pel camí de terra paral·lel a la riera de Rajadell Photo ofSeguim pel camí de terra paral·lel a la riera de Rajadell Photo ofSeguim pel camí de terra paral·lel a la riera de Rajadell

Seguim pel camí de terra paral·lel a la riera de Rajadell

Seguim pel camí de terra paral·lel a la riera de Rajadell.

PictographIntersection Altitude 764 ft
Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a l'esquerra, cap el Gorg Blau. Per la dreta es puja a la Torre Lluvià Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a l'esquerra, cap el Gorg Blau. Per la dreta es puja a la Torre Lluvià Photo ofCruïlla amb pal indicador. Seguim a l'esquerra, cap el Gorg Blau. Per la dreta es puja a la Torre Lluvià

Cruïlla amb pal indicador. Seguim a l'esquerra, cap el Gorg Blau. Per la dreta es puja a la Torre Lluvià.

Photo ofTram de camí. Per la dreta ja podem veure el viaducte de la C-37 Photo ofTram de camí. Per la dreta ja podem veure el viaducte de la C-37 Photo ofTram de camí. Per la dreta ja podem veure el viaducte de la C-37

Tram de camí. Per la dreta ja podem veure el viaducte de la C-37

Tram de camí. Per la dreta ja podem veure el viaducte de la C-37.

Photo ofTram de camí pel Pla de Maria, amb el viaducte de l'Eix Diagonal (C-37) Photo ofTram de camí pel Pla de Maria, amb el viaducte de l'Eix Diagonal (C-37) Photo ofTram de camí pel Pla de Maria, amb el viaducte de l'Eix Diagonal (C-37)

Tram de camí pel Pla de Maria, amb el viaducte de l'Eix Diagonal (C-37)

PictographTree Altitude 797 ft

Bosc del Suanya

Bosc del Suanya.

PictographTree Altitude 787 ft

PictographIntersection Altitude 791 ft
Photo ofCruïlla no senyalitzada. Ara seguim a la dreta i, a la tornada, vindrem de l'esquerra travessant el pont sobre la riera Photo ofCruïlla no senyalitzada. Ara seguim a la dreta i, a la tornada, vindrem de l'esquerra travessant el pont sobre la riera Photo ofCruïlla no senyalitzada. Ara seguim a la dreta i, a la tornada, vindrem de l'esquerra travessant el pont sobre la riera

Cruïlla no senyalitzada. Ara seguim a la dreta i, a la tornada, vindrem de l'esquerra travessant el pont sobre la riera.

PictographTree Altitude 797 ft
Photo ofTram de camí pel Bosc del Suanya. Anem a la riera, que baixa gairebé seca Photo ofTram de camí pel Bosc del Suanya. Anem a la riera, que baixa gairebé seca Photo ofTram de camí pel Bosc del Suanya. Anem a la riera, que baixa gairebé seca

Tram de camí pel Bosc del Suanya. Anem a la riera, que baixa gairebé seca

Tram de camí pel Bosc del Suanya. Anem a la riera, que baixa gairebé seca.

PictographIntersection Altitude 797 ft

Baixem a la riera per l'esquerra

Baixem a la riera per l'esquerra.

PictographLake Altitude 807 ft
Photo ofArribant al Gorg Blau que, miraculosament, encara té prou aigua Photo ofArribant al Gorg Blau que, miraculosament, encara té prou aigua Photo ofArribant al Gorg Blau que, miraculosament, encara té prou aigua

Arribant al Gorg Blau que, miraculosament, encara té prou aigua

Arribant al Gorg Blau que, miraculosament, encara té prou aigua.

PictographIntersection Altitude 810 ft
Photo ofPal indicador del Gorg Blau. Seguim en direcció a la Morera Photo ofPal indicador del Gorg Blau. Seguim en direcció a la Morera

Pal indicador del Gorg Blau. Seguim en direcció a la Morera

Pal indicador del Gorg Blau. Seguim en direcció a la Morera.

PictographRiver Altitude 810 ft
Photo ofSeguim pel corriol de la dreta de la riera Photo ofSeguim pel corriol de la dreta de la riera Photo ofSeguim pel corriol de la dreta de la riera

Seguim pel corriol de la dreta de la riera

Seguim pel corriol de la dreta de la riera.

Photo ofSeguim el corriol per la dreta de la riera Photo ofSeguim el corriol per la dreta de la riera Photo ofSeguim el corriol per la dreta de la riera

Seguim el corriol per la dreta de la riera

Seguim el corriol per la dreta de la riera.

PictographBridge Altitude 814 ft
Photo ofTravessem la passera de fusta sobre la riera de Rajadell Photo ofTravessem la passera de fusta sobre la riera de Rajadell Photo ofTravessem la passera de fusta sobre la riera de Rajadell

Travessem la passera de fusta sobre la riera de Rajadell

Travessem la passera de fusta sobre la riera de Rajadell.

PictographIntersection Altitude 830 ft
Photo ofGual de la Morera. Pal indicador. Seguim a l’esquerra. Per la dreta es puja a la Morera, ara propietat de la cantat Rosalía Photo ofGual de la Morera. Pal indicador. Seguim a l’esquerra. Per la dreta es puja a la Morera, ara propietat de la cantat Rosalía Photo ofGual de la Morera. Pal indicador. Seguim a l’esquerra. Per la dreta es puja a la Morera, ara propietat de la cantat Rosalía

Gual de la Morera. Pal indicador. Seguim a l’esquerra. Per la dreta es puja a la Morera, ara propietat de la cantat Rosalía.

PictographRiver Altitude 837 ft
Photo ofAra seguim camí amb la riera per la dreta Photo ofAra seguim camí amb la riera per la dreta Photo ofAra seguim camí amb la riera per la dreta

Ara seguim camí amb la riera per la dreta

Ara seguim camí amb la riera per la dreta.

PictographRiver Altitude 837 ft
Photo ofTram de camí per la riera de Rajadell Photo ofTram de camí per la riera de Rajadell Photo ofTram de camí per la riera de Rajadell

Tram de camí per la riera de Rajadell

Tram de camí per la riera de Rajadell.

PictographIntersection Altitude 850 ft
Photo ofCruïlla del pont de pedra. Pal indicador. Seguim a la dreta, per travessar el pont. Tornarem per l'esquerra Photo ofCruïlla del pont de pedra. Pal indicador. Seguim a la dreta, per travessar el pont. Tornarem per l'esquerra Photo ofCruïlla del pont de pedra. Pal indicador. Seguim a la dreta, per travessar el pont. Tornarem per l'esquerra

Cruïlla del pont de pedra. Pal indicador. Seguim a la dreta, per travessar el pont. Tornarem per l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 860 ft
Photo ofTravessem el pont i seguim a l'esquerra per un corriol fressat que s'endina al bosc, en paral·lel a la riera Photo ofTravessem el pont i seguim a l'esquerra per un corriol fressat que s'endina al bosc, en paral·lel a la riera Photo ofTravessem el pont i seguim a l'esquerra per un corriol fressat que s'endina al bosc, en paral·lel a la riera

Travessem el pont i seguim a l'esquerra per un corriol fressat que s'endina al bosc, en paral·lel a la riera.

PictographIntersection Altitude 860 ft
Photo ofSeguim pel marge esquerre del Camp del Pont de Pas, amb vistes a la Noguera Photo ofSeguim pel marge esquerre del Camp del Pont de Pas, amb vistes a la Noguera Photo ofSeguim pel marge esquerre del Camp del Pont de Pas, amb vistes a la Noguera

Seguim pel marge esquerre del Camp del Pont de Pas, amb vistes a la Noguera

Seguim pel marge esquerre del Camp del Pont de Pas, amb vistes a la Noguera.

PictographIntersection Altitude 876 ft
Photo ofCruïlla del Camp de la Girada, que seguim a l'esquerra Photo ofCruïlla del Camp de la Girada, que seguim a l'esquerra Photo ofCruïlla del Camp de la Girada, que seguim a l'esquerra

Cruïlla del Camp de la Girada, que seguim a l'esquerra

Cruïlla del Camp de la Girada, que seguim a l'esquerra.

PictographRiver Altitude 889 ft
Photo ofGual del Pont de Cal Gallifa. Pal indicador. Travessem la riera seca Photo ofGual del Pont de Cal Gallifa. Pal indicador. Travessem la riera seca Photo ofGual del Pont de Cal Gallifa. Pal indicador. Travessem la riera seca

Gual del Pont de Cal Gallifa. Pal indicador. Travessem la riera seca

Gual del Pont de Cal Gallifa. Pal indicador. Travessem la riera seca.

PictographIntersection Altitude 886 ft
Photo ofCruïlla amb pal indicador mig amagat. Seguim pel corriol amb estaques que travessa el Camp de la Teula Photo ofCruïlla amb pal indicador mig amagat. Seguim pel corriol amb estaques que travessa el Camp de la Teula Photo ofCruïlla amb pal indicador mig amagat. Seguim pel corriol amb estaques que travessa el Camp de la Teula

Cruïlla amb pal indicador mig amagat. Seguim pel corriol amb estaques que travessa el Camp de la Teula.

PictographTree Altitude 876 ft
Photo ofArribant al roure gran del Camp de la Teula Photo ofArribant al roure gran del Camp de la Teula Photo ofArribant al roure gran del Camp de la Teula

Arribant al roure gran del Camp de la Teula

Arribant al roure gran del Camp de la Teula.

PictographIntersection Altitude 876 ft
Photo ofPal indicador, sense la placa. Seguim a l'esquerra, en direcció a la Font de la Girada Photo ofPal indicador, sense la placa. Seguim a l'esquerra, en direcció a la Font de la Girada Photo ofPal indicador, sense la placa. Seguim a l'esquerra, en direcció a la Font de la Girada

Pal indicador, sense la placa. Seguim a l'esquerra, en direcció a la Font de la Girada.

PictographFountain Altitude 925 ft
Photo ofFont de la Girada. Magnífic exemplar de construcció modernista, datada l'any 1923 Photo ofFont de la Girada. Magnífic exemplar de construcció modernista, datada l'any 1923 Photo ofFont de la Girada. Magnífic exemplar de construcció modernista, datada l'any 1923

Font de la Girada. La font és un magnífic exemplar de construcció modernista, datada l'any 1923. A més de la font, pròpiament dita, la construcció consta d'un capçal i uns murs de pedra que ressegueixen els laterals de la paret. El capçal és un gran arc, amb un forat per a la font d'un unic raig que cau sobre la gran pica circular de pedra, d'una sola peça. A la part frontal superior hi ha una inscripció on diu "La Girada 1923".

Iniciem la tornada sota la pluja

Iniciem la tornada sota la pluja.

PictographIntersection Altitude 883 ft
Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per la dreta Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per la dreta Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per la dreta

Cruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per la dreta

Cruïlla no senyalitzada. Seguim amunt per la dreta.

PictographIntersection Altitude 906 ft
Photo ofBarraca de pedra seca per la dreta del camí Photo ofBarraca de pedra seca per la dreta del camí Photo ofBarraca de pedra seca per la dreta del camí

Barraca de pedra seca per la dreta del camí

Barraca de pedra seca per la dreta del camí.

PictographRiver Altitude 869 ft
Photo ofSeguim per la riba dreta de la riera de Rajadell Photo ofSeguim per la riba dreta de la riera de Rajadell Photo ofSeguim per la riba dreta de la riera de Rajadell

Seguim per la riba dreta de la riera de Rajadell

Seguim per la riba dreta de la riera de Rajadell.

PictographIntersection Altitude 850 ft
Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador del pont de pedra. Seguim a la dreta Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador del pont de pedra. Seguim a la dreta Photo ofDe tornada a la cruïlla amb pal indicador del pont de pedra. Seguim a la dreta

De tornada a la cruïlla amb pal indicador del pont de pedra. Seguim a la dreta

De tornada a la cruïlla amb pal indicador del pont de pedra. Seguim a la dreta.

Photo ofTram de corriol fressat, amb la riera per l'esquerra Photo ofTram de corriol fressat, amb la riera per l'esquerra Photo ofTram de corriol fressat, amb la riera per l'esquerra

Tram de corriol fressat, amb la riera per l'esquerra

Tram de corriol fressat, amb la riera per l'esquerra.

Photo ofTram de corriol, amb vistes al Collbaix Photo ofTram de corriol, amb vistes al Collbaix Photo ofTram de corriol, amb vistes al Collbaix

Tram de corriol, amb vistes al Collbaix

Tram de corriol, amb vistes al Collbaix.

PictographIntersection Altitude 843 ft
Photo ofCruïlla de camins que seguim a la dreta Photo ofCruïlla de camins que seguim a la dreta Photo ofCruïlla de camins que seguim a la dreta

Cruïlla de camins que seguim a la dreta

Cruïlla de camins que seguim a la dreta.

PictographIntersection Altitude 833 ft
Photo ofGual de la Morera, de tornada. Seguim a la dreta, al Gorg Blau Photo ofGual de la Morera, de tornada. Seguim a la dreta, al Gorg Blau Photo ofGual de la Morera, de tornada. Seguim a la dreta, al Gorg Blau

Gual de la Morera, de tornada. Seguim a la dreta, al Gorg Blau

Gual de la Morera, de tornada. Seguim a la dreta, al Gorg Blau.

PictographIntersection Altitude 820 ft
Photo ofAra no travessem la riera i seguim al Gorg Blau per la dreta. Photo ofAra no travessem la riera i seguim al Gorg Blau per la dreta. Photo ofAra no travessem la riera i seguim al Gorg Blau per la dreta.

Ara no travessem la riera i seguim al Gorg Blau per la dreta.

Ara no travessem la riera i seguim al Gorg Blau per la dreta

PictographLake Altitude 817 ft
Photo ofGorg Blau, on ens aturem una estona per fer un mos Photo ofGorg Blau, on ens aturem una estona per fer un mos Photo ofGorg Blau, on ens aturem una estona per fer un mos

Gorg Blau, on ens aturem una estona per fer un mos

Gorg Blau, on ens aturem una estona per fer un mos.

PictographIntersection Altitude 823 ft
Photo ofSeguim pel corriol fressat de la dreta de la riera, en direcció al Suanya Photo ofSeguim pel corriol fressat de la dreta de la riera, en direcció al Suanya Photo ofSeguim pel corriol fressat de la dreta de la riera, en direcció al Suanya

Seguim pel corriol fressat de la dreta de la riera, en direcció al Suanya

Seguim pel corriol fressat de la dreta de la riera, en direcció al Suanya.

PictographIntersection Altitude 804 ft
Photo ofCruïlla amb la pista. Seguim a l'esquerra, travessant el pont sobre la riera Photo ofCruïlla amb la pista. Seguim a l'esquerra, travessant el pont sobre la riera Photo ofCruïlla amb la pista. Seguim a l'esquerra, travessant el pont sobre la riera

Cruïlla amb la pista. Seguim a l'esquerra, travessant el pont sobre la riera

Cruïlla amb la pista. Seguim a l'esquerra, travessant el pont sobre la riera.

PictographTree Altitude 787 ft

De tornada pel Bosc del Suanya

De tornada pel Bosc del Suanya.

De tornada pel camí sota el viaducte de l'Eix Diagonal

De tornada pel camí sota el viaducte de l'Eix Diagonal.

Tram de tornada

Tram de tornada.

Photo ofÚltims metres de camí i arribada a l'aparcament. Final de la ruta d'avui Photo ofÚltims metres de camí i arribada a l'aparcament. Final de la ruta d'avui Photo ofÚltims metres de camí i arribada a l'aparcament. Final de la ruta d'avui

Últims metres de camí i arribada a l'aparcament. Final de la ruta d'avui

Últims metres de camí i arribada a l'aparcament. Final de la ruta d'avui.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Feb 10, 2024

Una ruta clàssica per un dels pulmons verds de Manresa. Planera i sense dificultats, que la fan apta per tothom. Tot i que el Gorg Blau encara té prou aigua, la riera de Rajadell baixa molt seca. Esperem que plogui aviat.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Feb 13, 2024

¡Hola Pitcollonsiamunt! 🌟 ¡Qué aventura tan increíble! 😊 Después de ver las fotos y la descripción de tu ruta por Passeig pel Bosc del Suanya, la Riera de Rajadell, el Gorg Blau y la Font de la Girada en Manresa-Bages, ¡no puedo esperar para explorar esos lugares contigo! ¡Qué maravilla de naturaleza y paisajes! 🌳🏞️ ¡Definitivamente, esta ruta es una joya escondida que merece ser descubierta! 👏 ¡Gracias por compartir tu experiencia! 🌟

Pitcollonsiamunt Feb 13, 2024

Gràcies Jordi. Salut !

• Photo of 123befana
    123befana Apr 13, 2024

Ruta bonica i fàcil de seguir

Pitcollonsiamunt Apr 13, 2024

Cert. Fàcil i planera. Un passeig.
    Salut i gràcies per valorar.

• Photo of jlgarridomillan
    jlgarridomillan May 2, 2024

Molt bona ruta, fàcil i bònica

Pitcollonsiamunt May 2, 2024

Ho és. Gràcies per seguir-la i valorar-la.