Photo ofPassaport Refugis d'Andorra ( 2 ) -Canillo-Pla de les Pedres-Enradort-Solanelles-Tossa d'Espiolets-Ribaescojada-Canillo Photo ofPassaport Refugis d'Andorra ( 2 ) -Canillo-Pla de les Pedres-Enradort-Solanelles-Tossa d'Espiolets-Ribaescojada-Canillo Photo ofPassaport Refugis d'Andorra ( 2 ) -Canillo-Pla de les Pedres-Enradort-Solanelles-Tossa d'Espiolets-Ribaescojada-Canillo

August 20, 2022
August 2022

near Canillo, Canillo (Andorra)

General per rutes Passaport Refugis d'Andorra.

Aquesta ruta, juntament amb d'altres pretén aconseguir completar la visita a tots els refugis d'Andorra amb la finalitat de segellar totalment el passaport de refugis i així obtindre el diploma acreditatiu.
Per assolir aquesta fita ho dividirem en diverses etapes que intentaran agrupar refugis segons la seva situació geogràfica i la seva proximitat amb altres i alhora que la ruta no sigui d'una màxima dificultat.
Tot i així, i depenent de cada circumstància, si hi veieu més dificultat del que teniu previst sempre podeu comptar en fer nit en algun refugi i finalitzar-la a l'endemà.

La prioritat serà realitzar rutes circulars, però no sempre serà així i caldrà, en alguna de les rutes comptar amb transport adicional ( 2 cotxes, taxi, autobús .... ) per poder-les completar.

Ruta: Canillo - Camí del Gall - Obaga del Tarter - Obaga de Soldeu - Obaga d'Envalira - Refugi del Pla de les Pedres - Serrat Pinós - Cap del Bosc de Moretó - Telecadires Enradort / Llac del Cubil - Collada d'Enradort - Cap de la Costa d'Enradort - Collada de Les Solanelles - Collada de Les Soronelles - Tossa dels Espiolets - Els Espiolets - Camp de Golf del Tarter - Refugi de Ribaercorjada - Camí del Forn - Camí del Comellar LLarg - Prats - Canillo

Sortim des del davant del Comú de Canillo ( 1.535 m ) a mà esquerra i començar un pujada que passa per darrera el Telecabina i que ens porta al Camí del Seig i una mica més endavant, ens incorpora al Camí Comunal - Camí de les Fonts ( 1.637 m ),
Es tracta d'un sender en molts quilòmetres sense gairebé desnivell i amb diversos indicatius i parades d'observació. Una mica passats els 2 km ens trobarem amb La Balma d'Aixopluc, una predra on poder resguardar-se d'un xàfec repentí. Continuarem la marxa, seguirem trobant cartells indicatius de miradors o bés de sortides cap a la Carretera. Arribat el km 3.7 passarem un petit pont penjant de fusta i ja en breu començarem la pujada, Primer en durà a un tros de carretera asfaltada ( Pista Gall de Bosc ) - ( km 5.5 - 1.870 m ) i després cap a pistes d'esquí.

Donada la llargada de la ruta hem decidit de fer-ho per pistes per anar un pèl més ràpid. En alguns punt podreu trobar algun trencall per on escurçar el camí, però, de veritat, us recomano passar per les pistes doncs gaudireu d'un munt de panoràmiques de valls i cims en totes les direccions.

Seguirem un tram per la pista Gall de Bosc i girarem a mà esquerra en trobar la pista Ós. que ens durà cap el Planell de la Font i que deixarem en arribar a l'encreuament ( Cap a mà esquerra ) per pendre el Camí del Pla de les Pedres i que ens portarà directament cap el Refugi del Pla de les Pedres ( km 9.8 - 2.145 m ).

Sortirem del refugi seguint les marques del GRP per la Pista de Serrat Pinós que ens durà fins al Cap del Bosc de Moretó ( km 12.0 - 2.330 m ), tot just sota els Pics del Cubil Baix i del Cubil Alt. Allà hi trobarem una indicació que seguirem en direcció al Funicamp.

Baixarem per la Pista Grio que ens portarà a l'inici dels Telecadires del LLac del Cubil i d'Enradort ( km 12.8 - 2.259 m ) i ja de pujada per la Pista d'Enradort, arribarem a la Collada d'Enradort ( km 14.2 - 2.447 m ). Girarem a mà dreta per pujar i guanyar La Costa d'Enradort ( km 14.7 - 2.520 m ) i on trobarem l'estació d'arribada del Funicamp i una gran edificació amb restauració ( que si és obert ) podeu aprofitar.

Seguint camí, baixarem per una pista pronunciada cap a La Collada de les Solanelles ( km 15,1 - 2.481 m ) per pujar de nou cap un altre telecadira ( km 15.3 - 2.508 m ). Pendrem direcció a la pista que hi ha a mà esquerra que ens durà cap la Collada de Les Soronelles ( km 16.1 - 2.481 m ) i on girarem cap a la pista que puja a mà dreta per, deprés d'una breu baixada, guanyar la Tossa d'Espiolets, on trobarem més telecadires. ( km 17.2 - 2.457 m ). Seguirem per la Pista Llebre que baixa a mà dreta i arribarem a un mirador/berenador. Seguirem pista avall ( Si trobeu el Golf obert no podreu creuar i tindreu que seguir un caminet que es veu a mà esquerra al final de la pista i que dóna tota la volta en sentit contrari d'un camí que es diu Mirador i que encercla tot el complex del Camp de Golf - En Cas que estigui la tanca oberta podreu seguir pista avall en direcció a mà dreta fins a les edificacions ). Una vegada passat el Camp de Golf trobarem un altre mirador/berenador ( km 19.4 - 2.241 m ). Baixarem per la Pista d'Esparver i arribarem de nou a un munt d'edificacions i ginys per l'esquí i des d'on ja hem divisat anteriorment el refugi.
Som al refugi de Ribaescorjada ( km 21.6 - 2.077 m ). De sortida passarem per un tros de pista però en breu entrarem en sender, és el Camí del Forn i que ens durà fins a la Carretera del Forn ( km 25.2 - 1.887 m ). En aquest tram de camí gaudirem en diversos punts de la Vall del Riu i els seu magnífic Pont Penjant Tibetà.

Una vegada arribats a la Carretera seguireu baixant pel Camí del Forn, sovint creuant trams de la carretera fins a arribar a Prats. ( Tingueu en compte que es tracta d'una baixada sovint molt pronunciada així que cal tenir.ho en compte per anar preparats i més encara en dies que pot estar el terra moll ).

En arribar al últim tram de carretera, ja prop de Canillo ( km 26.8 passarem per un camí en direcció al Càmping i a l'Esglesia de Santa Creu, on en un petit tram trobarem el punt de partida i, per tant, el final d'aquesta magnífica ruta.

Nota: Surten 1.665 m de desnivell, tant en pujada com en baixada però crec que hi ha un error i aproximadament deurien ser uns 1.335.