Paskovac preko Ljute stene

February 24, 2024
February 2024

near Pali, Central Serbia (Serbia)

Krećemo od železničke stanice Samari odmah na supon grebenom, bez staze, obilazeći sitno rastinje, poneku kleku i jednim delom kroz listopadnu hrastovu šumu dok nismo naišli na šumski put koji meštanima verovatno služi za izvlačenje drva za ogrev. Ako budete pratili ovaj trek trebalo bi da produžite grebenom uzbrdo jer se put vrlo brzo gubi, pretvara u neku stazu koju je utabala najverovatnije divljač.
Kada smo se vratli na greben imali smo dosta široku stazu, na momente sa preprekama od oborenih stabala ili malo gušćeg rastinja, ali prohodnu.
Kada je krenuo strmiji spust u okolini Ljute stene (jedina koju smo videli pa smo zaključili da to mora biti ta stena koja ima i svoje obeležje na kartama) bilo je dovoljno tankih stabala koja daju sigurnost i zbog toga je spust apsolutno bezbedan.
Ostalo nam je da uživamo pored reke Zabave koju smo prvi put izuveni pregazili da bismo došli do vodopada koji je imao manje vode jer je ova zima bila sa manje snega nego inače.
Vratili smo se preko delimično markirane staze koja levom obalom Zabave vodi do vodopada.