Pas dels Flautats i les dues canals que envolten a la Mòmia

Photo ofPas dels Flautats i les dues canals que envolten a la Mòmia Photo ofPas dels Flautats i les dues canals que envolten a la Mòmia Photo ofPas dels Flautats i les dues canals que envolten a la Mòmia

August 20, 2023
August 2023

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Aproximaciø des del Monestir de Montserrat pujant per les escales dels pobres i el Pas dls Francesos fins arribar a les proximitats del Pla dels Ocells i agafar un corriol que ens porta cap al Coll de la Canal Plana. Poques fites i frequents error en la pujada per aquest corriol. Des del Coll de la Canal Plana es comntinuen uns pocs metres en direcció est, cap a la Roca de Sant Salvador però un centenar de metres més enllà s’ ha d’agafar un corriol que surt a mà esquerra molt mal indicat i pintat amb marques blaves que configura el camí dels Pas dels Flautats. El camí que porta al Pas dels Flautats es molt estret en algún punt però es fa sense problemes si es va en compte.Un cop a dalt del Pas dels Flautats comença un descens molt dret en direcció a la Mòmia. La sort es que es va pel mig d’una zona boscosa i que els troncs dels arbres ajuden a anar frenant la velocitat de baixada. Al arribar al davant de la Mòmia hi ha dues opcions per baixar. La de la dreta ( banda oest) es molt neta i clara i més de molt bonica al meu parer. La de l’esquerra continúa por una zona boscosa i per tant no es veu tant bé el trajecte de baixada. La sort es que les marques blaves et van guiant en el descens. Després de fer un curt tram pla, la canal gira cap a l’esquerra i torna a baixar fort, encara que en aquest cas hi ha dues llargues cordes que ajuden. Al final d’aquestes cordes ja s’arriba al camí que conecta les ermites de la Trinitat i de Sant Benet. Aquí vaig agafar aquest camí per anar en direcció a Sant Benet. Duia el track per anar a la canal oest de la Mòmia però em va semblar que l’itinerari anava molt separat de la roca de la Mòmia i així que vaig veure un petit pas m’hi vaig posar i vaig començar a pujar, movent-me mica en mica cap a la meva dreta amb l’objectiu d’apropar-me a la paret de la Mòmia. El recorregut tenia trams nets i altres de bastant bruts però amb paciència vaig anar progressant. Al final vaig arribar a la canal, una canal que puja fort, que hi ha trams en que has de grimpar sobre roca però els arbres ajuden moltíssim a pujar-la sense problemes. Es una tram de canal preciosa, estèticament molt bonica. Un cop superada aquesta canal conecto amb el recorregut del Pas dels Flautats que vaig desfer per complert fins acabar al Monestir.

Vistes

Pujant cap al Coll de la Canal Plana

Photo ofDeixant el camí de la Serra de les Lluernes per seguir marques blaves a l’esquerra del camí Photo ofDeixant el camí de la Serra de les Lluernes per seguir marques blaves a l’esquerra del camí

Costa de veure el punt en que cal abandonar el camí de la Serra de les Lluernes

Photo ofVistes des d’una escletxa que hi ha a pocs metres del Pas dels Flautats Photo ofVistes des d’una escletxa que hi ha a pocs metres del Pas dels Flautats

Vistes des d’una escletxa que hi ha a pocs metres del Pas dels Flautats

Photo ofIntersecció. Cal girar a l’esquerra per anar a trobar els dos trams de corda Photo ofIntersecció. Cal girar a l’esquerra per anar a trobar els dos trams de corda

Intersecció. Cal girar a l’esquerra per anar a trobar els dos trams de corda

Photo ofIntersecció. Comenćo a pujar per anar a buscar la canal oest de la Mòmia Photo ofIntersecció. Comenćo a pujar per anar a buscar la canal oest de la Mòmia Photo ofIntersecció. Comenćo a pujar per anar a buscar la canal oest de la Mòmia

Intersecció. Comenćo a pujar per anar a buscar la canal oest de la Mòmia

Ja torno a passar pel Pas del Flautats

Photo ofPanoràmica. Mirant enrere per veure el Pas dels Flautats Photo ofPanoràmica. Mirant enrere per veure el Pas dels Flautats

Panoràmica. Mirant enrere per veure el Pas dels Flautats

• Photo of jaume rovira
    jaume rovira Aug 24, 2023

Te de ser magnifica, me l'apunto per quan no faci tanta calor. Gràcies

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Aug 24, 2023

👍👍👍

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Aug 29, 2023

Hermanoooo eres el amo de esta zonaaaaaaa!!