Photo ofPas de la Casa-Pic d'Envalira-Pic Negre d'Envalira-Estany de les Abelletes-Pas de la Casa Photo ofPas de la Casa-Pic d'Envalira-Pic Negre d'Envalira-Estany de les Abelletes-Pas de la Casa Photo ofPas de la Casa-Pic d'Envalira-Pic Negre d'Envalira-Estany de les Abelletes-Pas de la Casa

August 14, 2023
August 2023

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Ruta circular des de Bordes d'Envalira passant per:
- Coll dels Isards
- Pic Negre d'Envalira
- Pic d'Envalira
- Estany de les Abelletes
Poc després de passar el Pas de la Casa deixem el cotxe i seguim en principi la ruta marcada que molta gent fa cap a l'Estany de les Abelletes, però enlloc d'anar-hi directament ens anem enfilant fins els dos cims que seran el nostre objectiu principal del dia, l'estany el deixem per la tornada ja que passem ben a prop i és un moment apropar-nos-hi.
La ruta puja de valent però no hi ha passos tecnics i les vistes són realment fantàstiques. Una vegada més tornem a dir que la ruta és preciosa. Fins a l'Estany hi podem trobar més gent, també la que vé directament del poble del Pas de la Casa, però després és força tranquila.

Coll dels Isards

PictographLake Altitude 7,460 ft

ESTANY DE LES ABELLETES

PictographLake Altitude 8,806 ft

Estany Negre o de les Passaderes.

Per aquest estany no hi passem, però com que hi estem ben a prop també l'hem marcat.

PIC ENVALIRA

Pic Negre d'Envalira 2.822m. (100 cims).

• Photo of Juland73
    Juland73 Nov 2, 2023

Super bien explicada y fácil de seguir ....aunque cuando lleguemos al que marcaba como Pic Negre dEnvalira había una piedra que ponía que estábamos en Portella Blanca 2723m

• Photo of corriol cat
    corriol cat Nov 3, 2023

Hola Juland73 moltes gràcies per la teva valoració, sempre mirem de penjar les rutes el millor possible, celebro que t'hagi agradat, realment és una zona molt bonica.
    En referència a la pedra amb el nom de Portella Blanca, he estat consultant diferents mapes i fins i tot he creat una ruta sense waypoints i wikiloc mateix me l'assenyala amb el nom de Pic Negre d'Envalira... Pot ser que el cim tingui dos noms, alguna vegada ens hi hem trobat, però no ho sé. El que jo he trobat és el cim de Portella en una altra localització o el coll de Portella Blanca.
    Com abans t'he dit moltes gràcies per la valoració i continuem gaudint de la muntanya