Pas de la Casa-Pic de Fontnegra-Pic de les Valletes-Pic de Fontfreda

Photo ofPas de la Casa-Pic de Fontnegra-Pic de les Valletes-Pic de Fontfreda Photo ofPas de la Casa-Pic de Fontnegra-Pic de les Valletes-Pic de Fontfreda Photo ofPas de la Casa-Pic de Fontnegra-Pic de les Valletes-Pic de Fontfreda

1939
June 28, 2010
June 2010

near Pas de la Casa, Parròquia d'Encamp (Andorra)

Sortida - arribada, Pas de la Casa (Andorra).

Pujarem (direcció sud) tot seguint el rec de les Abelletes fins a l'Estany de les Abelletes. Continuarem per el camí que puja per la carena pel costat oest del Llac (senyals de pintura blava) fins arribar a la pista d'esquí, la seguirem un petit tros fins un petit replà, al costat est veureu una fita de pedres i uns metres més endavant en una pedra una senyal de pintura verda. Deixarem la pista i agafarem el camí que ens portarà al coll dels Isards i al Port de Fontnegra. Aquí deixem las senyals de pintura blava i agafarem un camí (trobareu algunes fites de pedra) que va a l'est i ens porta tot planejant al coll de l'Esquella, passa sempre per sota de la carena.
Continuarem planejant sempre per sota de la carena sense pujar al pic de l'Esquella i el pic Occidental de Fontnegra fins arribar a la Portella de les Valletes. Aquí enfilarem la pujada del Pic de Fontnegra, baixarem a retrobar el camí que continua planejant sempre per sota de la carena i ens portarà al Coll de l'Orri de la Vinyola.
Seguirem novament el camí que segueix planejant per sota de la carena tot voltant les Puntes de la Vinyola i enfilarem la cresta dels Pics de les Valletes. Baixarem i seguirem per la carena fins al Pic de Fontfreda. Retornarem una mica enrrera per baixar per una de les canals que baixen per la cara nort-oest (la primera), caldrà baixar en precaució i sempre per sobra l'herba (no us fiqueu mai dins de la canal de terra , ja que és molt perillós ja que s'esllavissa).
En arribar a baix de la canal, començareu a trobar les primeres fites de pedra veureu un petit pla, a la punta del mateix i per la cara nort surt un petit corriol que pel mig del nerets us guiará a trobar un altre corriol (fites de pedra) el seguirem sempre i en portarà pel mig dels blocs de pedres a trobar el Telearrastre de l'estació d'esquí de Porté Puigmorens.
Baixarem tot voltant el morro de la muntanya i anirem a agafar el camí de les mines de Pimorent(direcció primer nord i després oest) i que ens portarà tot planejant al Rec del Baladrar. Enfilarem tot voltan el morro de la muntanya (direcció nord-oest) i creaurem el Rec del Bac d'en Morer, marxarem tot planejant sempre voltant el proper morro de la muntanya i aviat començarem a veure el Pas de la Casa.
Més endavant deixarem el camí que hem anat venint des de les Mines i començarem a baixar en diagonal per arribar al Pas de la Casa
Cartografia Editorial Alpina, mapa Andorra.

• Photo of Anton Prat
  • Photo of jalturgell
    jalturgell May 25, 2011

El 24 de maig de 2011 vaig fer l'itinerari tal i com el descrius. Tot perfecte. He trobat neu en alguns punts, especialment en la pujada al coll dels Isards i al Port de Fontnegre. La canal de baixada del pic de Fontfreda només tenia una congesta que vaig poder evitar sense problemes. Una bona excursió, molt recomanable.
    He fet algun comentari més, il·lustrat amb algunes fotografies, al meu bloc: http://muntanyajordi.blogspot.com/
    Salutacions.

• Juliette Vie Jul 8, 2022

Hola! El camino sin nieve no es recomendable, y muy peligroso en verano. Nos há costado 7 horas, siendo que nosotros somos triatletas y tenemos una exelente condición física.