Parque Natural de Valderejo: Senda la sierra

2063
November 5, 2021
October 2019

near Lalastra, País Vasco (España)

[eus] La Sierrako mendatetik Done Laurendi ermitaraino

Bovedako bideko azken zatian hasten da, La Sierra mendateko gainaldean. Gutxi markatutako bide bat ezkerrera doa eta Recuencoko mendi tontorrerainoko gandorra igarotzen du.

Bide haitz artetik doa, hainbat lore ikusi daitezkeelarik. Geroago pagadi bat dago, eta hura igarotzean, ezkerreko aldean oso argi ikusten da Lahoz herria, eta atzean Recuencoko mendi gailurra.

Ezkerrean gurutze bat atzean utzi ondoren, Leron mendateko muinoraino iritsiko gara. Altitude horietako landaredia nagusia txilarrek osatzen dute. Hemendik haranera jaisteko aukera dago Lerongo bidetik edo Recuencora ere igo gaitezke. Haitzak inguratuz, bidean aurrera egiten da pago eta pinu txikien artean, eta Barreron mendatera iritsiko gara. Bertan, Puron-Coronas bidearekiko lotura egin daiteke eta Lahozera jaitsi.

Aurrera jarraituz Done Laurengi ermita eta Vallegrull mendia ikusi daitezke. Bidegurutzera iristean aurrera jarraitu eta Done Laurendi ermitara iritsiko gara, haranaren zaindariaren ermitara. Hortik Vallegrullera jaitsi gaitezke, edo Done Laurendi bidetik Villamardonesera joan gaitezke.

::::::::::::::::::::::::::::::::

[cast] Del portillo de La Sierra a ermita San Lorenzo

Se empieza al final de la senda de Bóveda, en el alto de portillo de La Sierra. Un camino poco marcado sale a la izquierda, y recorre la cresta hacia la cumbre de Recuenco.

El camino discurre entre rocas, salpicadas por una gran variedad de flores. Más tarde entra en un hayedo que, una vez atravesado, a la izquierda se divisa claramente el pueblo de Lahoz y al fondo la cumbre de Recuenco. Se deja una cruz a la izquierda y así se llega al collado de portillo Lerón. La vegetación predominante en estas altitudes es el brezo. Desde aquí se puede bajar al valle por la senda Lerón o subir a Recuenco.

Bordeando el cortado, se sigue la senda entre hayas y pinos de pequeño porte, y se alcanza el portillo Barrerón, donde es posible enlazar por una conexión con la senda Purón- Coronas y descender hacia Lahoz. Se sigue de frente y al fondo ya se divisa la ermita de San Lorenzo y el monte Vallegrull. Al llegar a una intersección, se sigue de frente y así se llega a la ermita San Lorenzo, patrón del valle.

Desde aquí es posible ascender a Vallegrull o por la senda San Lorenzo descender hacia Villamardones.