Parque Natural de Valderejo: Senda portilla

November 12, 2021
October 2019

near Lalastra, País Vasco (España)

[eus] Lalastratik Riberara Portillako zelaietatik

Ibilbidea Lalastran hasten da, eta ondoren Interpretazio Zentroaren aurreko seinaleztatutako bidea hartuko dugu, eta metalezko hesia igaro ondoren ezkerrera egin eta pixkanaka gora egingo dugu pinu artean.

Beste hesi bat inguratu ondoren landareak aldatu egiten dira, eta orain ipuru basoak ikusiko ditugu. 30-45 minutu ondoren Portillako zelaietara iritsiko gara, eta jada arteak ikusiko ditugu. Eskuinean Puron bidera jaisten den bidea albo batera utzi eta Lalastrara itzuli gaitezke ibaiari jarraiki, eta beraz, ibilbide motzagoa egiteko aukera dago. Aurrera jarraituta bidegurutze bat dago, eta ezkerreko bidetik jarraitu behar da pinu eta pagoen artetik beste bidegurutze batera iritsi arte, eta hortik eskuinetara jaisten hasiko gara. Putzu txiki bat igaro ondoren bidegurutzean ezkerrera joan behar gara.

Hesi bat zeharkatu eta Ribera harana eta Santa Ana haitza ederrak ikusiko ditugu. Landare gehienak orain arteak dira, pinu eta erkametz batzuk ere badaudelarik. Berriz ere ezkerreko hesiak igaro eta zelaietatik behera jarraituko dugu, linea elektriko baten azpitik igaroz. Azkenean Riberara iritsiko gara

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

[cas] De Lalastra a Ribera por las Campas de Portilla

Se inicia la marcha desde Lalastra, se toma el camino señalizado que queda enfrente del Centro de Interpretación y nada más cruzar una valla metálica se gira a la izquierda ascendiendo suavemente entre pinos.

Después de atravesar otra valla cambia la vegetación, ahora bordean el camino los enebrales. A los 30-45 minutos están las campas de Portilla, donde ya se empiezan a ver encinas. A la derecha se deja la conexión que desciende a la senda Purón, y se puede volver a Lalastra siguiendo el curso del río, con lo que existe la posibilidad de hacer la ruta más corta. Siguiendo de frente se llega a una bifurcación de caminos, hay que seguir por el de la izquierda, que ascendiendo entre pinos y hayas llega a otra bifurcación donde se empieza a descender hacia la derecha.

Después de una pequeña charca, se llega a un cruce donde hay que girar a la izquierda. Se atraviesa una valla y se tienen bellas vistas del valle de Ribera y de la peña de Santa Ana. La vegetación está ahora dominada por las encinas con algunos pinos y quejigos. Se vuelve a pasar una alambrada hacia la izquierda y se sigue descendiendo por prados, pasando por debajo de un tendido eléctrico. Finalmente se llega a Ribera.