Parpaillon: le Pouzenc

January 3, 2022
January 2022

near Les Orres Station, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Per acabar la visita als cims de l'Ubaye del setembre, un cim més fàcil i curt que alguns dels anteriors però també ben maco. En aquest cas, el primer cop que m'hi vaig fixar en ell va ser baixant la N94, venint de Briançon i anant cap a Embrun vaig veure un cim piramidal que em va cridar l'atenció. No és molt prominent (pels estàndards que els Alps ens tenen acostumats) però està ben posicionat i és maco. I dóna per a una ruta ideal a fer en un matí d'estiu.

Des de l'estació de Les Orres 1800 (gran parking junt al revolt) seguim la pista direcció a les vies ferrades. Després d'una bona estona ens desviem per anar direcció a la Source de Jérusalem, que podem visitar en A/R. Finalment, el camí esdevé sender de muntanya i s'endinsa pel Vallon de Muretier. Una part final més empinada ens deixa al Col du Pouzenc.

Els últims 200m fins al cim es fan seguint l'aresta sud. És una aresta/carena ampla i sense dificultats. Si ens apropem a la vora, té bona caiguda pel vessant occidental, però en general l'exposició no és obligada.

Després aprofito per fer una visita al cim anomenat l'Auta, al sud del Col du Pouzenc, i fer algunes fotos a l'imponent mola rocosa de la Montagnette, que no sembla tenir cap accés senzill - si més no, per aquest costat - i a la cresta plena de gendarmes descompostos que porta cap al Pic Silhourais. Aquesta vegada, no he vingut a explorar ni a ficar-me en embolics, així que la cosa es queda en algunes fotos i una futura recerca d'itineraris a internet i llibres per veure què tal són aquests cims.

Baixo de l'Auta directament, sense tornar al coll, aprofitant una pendent d'herba i una tartera (pierrer) fins enllaçar amb el sender marcat de l'anada.