Photo ofΠάρνωνας: Μονή Μαλεβής - Προφήτης Ηλίας - Προκορφή - Μεγάλη Τούρλα - Καταφύγιο - Βαμβακού Photo ofΠάρνωνας: Μονή Μαλεβής - Προφήτης Ηλίας - Προκορφή - Μεγάλη Τούρλα - Καταφύγιο - Βαμβακού Photo ofΠάρνωνας: Μονή Μαλεβής - Προφήτης Ηλίας - Προκορφή - Μεγάλη Τούρλα - Καταφύγιο - Βαμβακού

April 18, 2016
April 2016

near Papanikolaíika, Peloponnese (Greece)

Μια πολύ όμορφη διαδρομή η οποία διασχίζει κάθετα τον ορεινό όγκο του δυτικού Πάρνωνα.

Από το πάρκινγκ της Μονής Μαλεβής ακολουθούμε ανηφορικό δρόμο (αρχικά, κατεύθυνση νότια) με ζιγκ-ζαγκ μέχρι λίγο πριν αδιέξοδο και χτιστά σκαλοπάτια δεξιά τα οποία ανεβαίνουμε για να μπούμε στο μονοπάτι.

Βαδίζουμε στο μονοπάτι (ακολουθώντας καλή, κόκκινη σήμανση) με συνεχόμενες εναλλαγές από επίπεδα και ανηφορικά τμήματα, γεγονός που κάνει την ανάβαση λιγότερο κουραστική.

Σε 4.5 km μπαίνουμε σε χωματόδρομο και μετά από 610 m αγνοούμε δεξιά στροφή και συνεχίζουμε ευθεία σε μονοπάτι για 920 m μέχρι το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία.

Από εκεί ακολουθούμε (κάπως αραιή) κόκκινη σήμανση με κατεύθυνση νοτιοανατολική και στόχο (αρχικά) τους πρόποδες της προκορφής στην οποία ανεβαίνουμε μετά από 1 km πορείας και 265 m ανάβασης.

Από την προκορφή ακολουθούμε κόκκινη σήμανση βαδίζοντας σε κόψη με προορισμό την κορυφή του Πάρνωνα "Μεγάλη Τούρλα" (ή "Κρόνιο") στην οποία φτάνουμε μετά από 300 m και 45 m ανάβασης, με μια σύντομη ενδιάμεση κατάβαση 15 m (μη εμφανής στον χάρτη της Ανάβασης λόγω κλίμακας).

Από την κορυφή βαδίζουμε εκτός μονοπατιού/σήμανσης με κατεύθυνση νοτιοδυτική και στόχο τον χωματόδρομο που φαίνεται κάτω, στον οποίο φτάνουμε μετά από 745 m πορείας και 265 m κατάβασης, μέσα από αρκετά κακοτράχαλο πεδίο το οποίο χρήζει προσοχής (μπατόν απαραίτητα).

Από εκεί κινούμαστε νοτιοανατολικά σε πολύ όμορφο, ελαφρά κατηφορικό, μονοπάτι το οποίο κινείται σε δασωμένο ρέμα και σε 1 km μπαίνουμε σε χωματόδρομο. Μετά από 1.4 km στρίβουμε απότομα δεξιά σε μονοπάτι το οποίο μετά από 1.5 km τέμνει χωματόδρομο. 100 m μετά φτάνουμε σε ρέμα όπου ξεκινάει ανάβαση μέχρι το καταφύγιο Πάρνωνα.

Από το ρέμα συνεχίζουμε ανηφορικά στο μονοπάτι για 360 m μέχρι άσφαλτο όπου μπαίνουμε ξανά σε μονοπάτι (απέναντι αριστερά) στο οποίο κινούμαστε για 280 m μέχρι δρόμο. Σε 270 m προσπερνάμε αριστερά μεγάλο γήπεδο και σε 355 m φτάνουμε στο καταφύγιο Πάρνωνα όπου τελειώνει προσωρινά η ανάβαση.

Από το καταφύγιο Πάρνωνα κατηφορίζουμε με κατεύθυνση δυτική και σε 140 m προσπερνάμε αριστερά γήπεδο μπάσκετ(!) Από το γήπεδο μπάσκετ συνεχίζουμε και σε 455 m κάνουμε αριστερά σε μονοπάτι.

Σε 1.93 km, και αφού έχουμε διασταυρωθεί με χωματόδρομους, ξεκινάει η τελευταία ανάβαση της διαδρομής για 530 m (110 m ανάβαση). Από εκεί ακολουθεί η τελευταία κατάβαση και μετά από 1.3 km φτάνουμε στη Βαμβακού, έχοντας διασταυρωθεί δύο φορές με άσφαλτο.