Πάρνωνας: Καταρράκτης Λεπίδας (Lepidas' Waterfalls)

Photo ofΠάρνωνας: Καταρράκτης Λεπίδας (Lepidas' Waterfalls) Photo ofΠάρνωνας: Καταρράκτης Λεπίδας (Lepidas' Waterfalls) Photo ofΠάρνωνας: Καταρράκτης Λεπίδας (Lepidas' Waterfalls)

7 minutes
11 minutes
December 26, 2023
December 2023

near Ágios Ioánnis, Peloponnese (Greece)

Βουνό μεσαίου υψομέτρου με ψηλότερη κορυφή την Τούρλα ή Κρόνιον 1.934μ., ο Πάρνωνας αποτελεί μια εκτεταμένη οροσειρά που ξεκινά από το οροπέδιο της Τεγέας στα βόρεια και φτάνει μέχρι τον Κάβο Μαλιά στο νότο. Όλο το ορεινό του ανάγλυφο, είναι σπαρμένο με γραφικά χωριά και παραδοσιακούς οικισμούς όπως ο Αγ. Ιωάννης, η Μελιγού, ο Άγιος Πέτρος, η Καστάνιτσα, ο Πραστός, ο Κοσμάς, ο Πλάτανος, το Πολύδροσο, τα Άνω Δολιανά και πολλά άλλα ακόμη.

Οι υπέροχοι καταρράκτες της Λεπίδας βρίσκονται στο ομώνυνο φαράγγι σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από το χωριό Αϊ - Γιάννη του Πάρνωνα. Ο μεγάλος καταρράκτης έχει ύψος 70 μέτρα και ο μικρός 45 μέτρα.

Ορειβατικοί σύλλογοι διοργανώνουν canyoning στο φαράγγι και καταρρίχηση με σχοινί (ραπέλ) στους καταρράκτες.

Οι καταρράκτες της Λεπίδας θεωρούνται από τα ομορφότερα αλλά και συνάμα άγνωστα θαύματα της φύσης του Πάρνωνα. Τα βράχια γύρω από τους καταρράχτες έχουν σταχτί χρώμα και το νερό πέφτει με ιδιαίτερη δύναμη πάνω τους. Η περιοχή μυρίζει ρίγανη, φασκόμηλο ενώ τα μικρά πλατάνια πάνω στις πέτρες συνθέτουν ένα μοναδικό γραφικότατο τοπίο.

Ο μεγάλος καταρράκτης της Λεπίδας στην Αρκαδία, στην πραγματικότητα αφορά ένα σύνολο από μικρότερους καταρράκτες που χωρίζονται σε τρία επίπεδα. Στο σύνολο μετράμε 70 μέτρα καταρράκτες.

Επισκέψιμα είναι μόνο τα δύο επίπεδα (προσβάσιμα από μονοπάτια) ενώ το τρίτο επίπεδο με τον ψηλότερο καταρράκτη δεν είναι προσβάσιμο πάρα μόνο με τεχνικά μέσα.

Για να φτάσουμε εδώ στρίβουμε στο χωριό Άγιος Ιωάννης Αρκαδίας (16 χλμ από Άγιο Πέτρο και 18 χλμ από Άστρος Κυνουρίας) ακολουθώντας τις ξύλινες ταμπέλες που οδηγούν στον καταρράκτη. Μετά τα πρώτα 500 μέτρα κινούμαστε σε ομαλό χωματόδρομο με άριστη σήμανση σε όλη τη διάρκεια της πορείας μας η οποία μετράει 4 χιλιόμετρα.

Στο τέλος του δρόμου όπου υπάρχει χώρος στάθμευσης για 4 – 5 αυτοκίνητα, αφήνουμε το όχημά μας και ξεκινάμε για τον καταρράκτη. Αν επισκεφτούμε το μέρος, εποχή που τρέχει άφθονο νερό τότε ο ήχος του μας οδηγεί σαν μαγνήτης κοντά του.

Επομένως μόλις παρκάρουμε, έχουμε δυο επιλογές για το που ακριβώς θα πάμε. Φυσικά μπορούμε να επισκεφτούμε και τα δυο επίπεδα περπατώντας και στα δύο μονοπάτια. Θυμήσου πως και οι δυο πεζοπορικές διαδρομές δε χρειάζονται πάνω από 10 λεπτά περπάτημα (η κάθε μία) σε ομαλό έδαφος, κατάλληλο ακόμα και για μικρά παιδιά.

Η πρώτη επιλογή είναι το «κάτω» μονοπάτι το οποίο κινείται κατά μήκος του ποταμού. Αν και δεν υπάρχει σήμανση, η διαδρομή είναι εμφανής. Από εδώ λοιπόν φτάνουμε στο τελευταίο και χαμηλότερο επίπεδο όπου χύνονται τα νερά από όλους τους καταρράκτες στο ποτάμι. Η θέα προς τα ψηλότερα σημεία είναι καθηλωτική.

Η άλλη επιλογή είναι να πάρουμε το «πάνω» μονοπάτι ώστε να βρεθούμε στο μεσαίο επίπεδο εκεί όπου τα νερά σχηματίζουν μια τυρκουάζ λίμνη. Επιπλέον οι λιμνούλες που σχηματίζουν τα νερά και οι μικρότεροι καταρράκτες είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά σαν σύνολο.

Η καλύτερη εποχή για επίσκεψη στο φαράγγι της Λεπίδας είναι η άνοιξη αφού στραγγίζουν τα νερά του χειμώνα και κάνουν όλο το σύνολο παραμυθένιο. Εκτός αυτού, αυτή την εποχή ο δρόμος καθαρίζεται και στρώνεται οπότε η πρόσβαση είναι πολύ πιο εύκολη και χωρίς απρόοπτα.

Τα κείμενα και περισσότερες πληροφορίες εδω:

PictographInformation point Altitude 2,313 ft

Πληροφορίες για τον καταρράκτη και την περιοχή

Η θέα του καταρράκτη από το κάτω μονοπάτι

PictographInformation point Altitude 2,166 ft

Ο καταρράκτης δυστυχώς χωρίς νερό

PictographInformation point Altitude 2,191 ft

PictographInformation point Altitude 2,210 ft

PictographInformation point Altitude 2,220 ft

Η θέα από τον πάνω καταρρακτη