Πάρνωνας - Καταφύγιο Πάρνωνα - Μεγάλη Τούρλα

Photo ofΠάρνωνας - Καταφύγιο Πάρνωνα - Μεγάλη Τούρλα Photo ofΠάρνωνας - Καταφύγιο Πάρνωνα - Μεγάλη Τούρλα Photo ofΠάρνωνας - Καταφύγιο Πάρνωνα - Μεγάλη Τούρλα

May 2, 2022
April 2022

near Vamvakoú, Peloponnese (Greece)

Η πεζοπορία ξεκινά από το γήπεδο ποδοσφαίρου που λειτουργεί και σαν χώρος κατασκήνωσης και που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το καταφύγιο. Σε απόσταση 50 μέτρων πιο χαμηλά βρίσκεται και πηγή με τρεχούμενο νερό.
Βγαίνοντας από το γήπεδο κατεβαίνουμε τον σύντομο χωματόδρομο, στρίβουμε αριστερά στην άσφαλτο και μετά από ενα πολύ σύντομο περπάτημα μπαίνουμε στα αριστερά μας σε κατηφορικό μονοπάτι σε δάσος και καταλήγουμε στο χαμηλότερο σημείο σε ρεματιά. Από εκεί, αρχίζει η ομαλή ανηφορική πορεία μέσα από ρεματιά μέχρι να φτάσουμε σε χωματόδρομο όπου τον ακολουθούμε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα μέχρι να ξαναμπούμε σε μονοπάτι που μας οδηγεί στο οροπέδιο. Από εκεί υπάρχει πινακίδα που μας ενημερώνει ότι στα δεξιά μας είναι η κορυφή Τούρλα. Σε εκείνο το σημείο δεν υπάρχει μονοπάτι και η τελική ανάβαση είναι το πιο κόπο αστικό σημείο όλης της πεζοπορίας. Βγαίνοντας στο διάσελο, στρίβουμε δεξιά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα φτάνουμε στην κορυφή που βρίσκεται και ένα γκρεμισμένο κολονακι.Απο εκεί η θέα είναι μοναδική. Επιστρέφουμε και κάνουμε την κορυφογραμμή με στόχο να κατέβουμε στο εκκλησάκι του προφήτη Ηλία. Θέλει προσοχή στο κατέβασμα γιατί δεν υπάρχει μονοπάτι και κατεβαίνουμε από γιδοστρατες
Όταν φτάσουμε στο εκκλησάκι επιστρέφουμε από το οροπέδιο μέχρι να βρούμε το μονοπάτι από όπου φτάσαμε και να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής.
Ο Πάρνωνας είναι απίστευτο δάσος και αξίζει να τον προσέξουμε. Δεν ανάβουμε φωτιές, δεν πετάμε τίποτα, μένουμε με τις καλύτερες εντυπώσεις και την υπόσχεση ότι θα ξαναγυρίσουμε για να κάνουμε και άλλα μονοπάτια.