Photo ofParnitha 04/05/2021 Πάρνηθα Αγ.Κυπριανός - Αρμάδε - Κορομηλιά - Ταμίλθι - Αλογόπετρα - Αγ.Κυπριανός Photo ofParnitha 04/05/2021 Πάρνηθα Αγ.Κυπριανός - Αρμάδε - Κορομηλιά - Ταμίλθι - Αλογόπετρα - Αγ.Κυπριανός Photo ofParnitha 04/05/2021 Πάρνηθα Αγ.Κυπριανός - Αρμάδε - Κορομηλιά - Ταμίλθι - Αλογόπετρα - Αγ.Κυπριανός

May 4, 2021
May 2021

near Fylí, Attica (Greece)

Από τη Μονή Αγίου Κυπριανού και στην ανατολική πλευρά του parking βρίσκεται η είσοδος του μονοπατιού. Σε 500μ θα περάσουμε τη διασταύρωση με το μονοπάτι αριστερά μας που κατεβαίνει από Αλογόπετρα, Μεγάλο Χωράφι και Αρμάδε και σε λίγα μέτρα η πορεία γινεται βόρεια. Ανηφορίζουμε για 1χλμ μέχρι τη διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο (δεξιά) και συνεχίζουμε αριστερά. Σε 600μ θα δούμε το λιβάδι όπου βρίσκεται το πηγάδι Αρμάδε. Συνεχίζουμε για λίγο βόρεια και μετά ανατολικά ανηφορίζοντας μέχρι το χωματόδρομο. Σε αυτό το τμήμα το μονοπάτι δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Γενικά έχουμε το ρέμα στα αριστερά μας. Από το χωματόδρομο και έπειτα υπάρχει επαρκής σηματοδότηση.

Έχοντας ανέβει στο διάσελο μεταξύ Κορομηλιάς και Κεραμιδίου και σε 900μ από το χωματόδρομο θα κινηθούμε δυτικά-ΝΔ (σε ασαφές μονοπάτι) προσεγγίζοντας την κορυφή της Κορομηλιάς όπου υπάρχει τριγωνομετρικό. Επιστρέφοντας στο μονοπάτι που έχει σήματα με τον αριθμό 2 κινούμαστε βόρεια μέχρι να συναντήσουμε το μονοπάτι που έρχεται από το διάσελο Κυράς (σε 1,4χλμ από την Κορομηλιά). Η πορεία αλλάζει και κατηφορίζουμε ομαλά προς τα δυτικά για 900μ όπου το μονοπάτι συναντά χωματόδρομο. Αμέσως αριστερά ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι προς Φυλή και Ταμίλθι με νότια κατεύθυνση, σε 400μ διασχίζουμε το χωματόδρομο και ενώ βρισκόμαστε στη λάκκα Ηλιού μπροστά μας βλέπουμε το Ταμίλθι. Σε 400μ από το χωματόδρομο αφήνουμε το μονοπάτι και ανεβαίνουμε το Ταμίλθι από την ανατολική του πλευρά με ΝΔ κατεύθυνση. Θα σκαρφαλώσουμε εύκολα τα βράχια στο τέλος πριν την κορυφή του.

Η κατάβαση έγινε εκτός μονοπατιού ώστε να μειωθεί η απόσταση και σε 700μ ξαναμπαίνουμε στο βασικό μονοπάτι προς Φυλή και Μονή Κλειστών. Σε 200μ θα ακολουθήσουμε την αριστερή πορεία (προς Άγιο Κυπριανό) και θα κατεβούμε προς το ρέμα Κόνιαρη. Το μονοπάτι κινείται για λίγο παράλληλα με το ρέμα και στη συνέχεια ανηφορίζει για 900μ μέχρι το σταυροδρόμι όπου δεξιά (ΝΔ) οδηγεί στην κορυφή Αλογόπετρα. Επιστρέφοντας στη διασταύρωση θα μπούμε στο μονοπάτι που κινείται ανατολικά και στη συνέχεια νότια για 2,3χλμ μέχρι το σημείο εκκίνησης.

Η διαδρομή είναι αρκετά όμορφη και χρειάζεται λίγη προσοχή στα πολλά παρακλάδια μονοπατιών που υπάρχουν. Το τμήμα από το πηγάδι Αρμάδε μέχρι το χωματόδρομο δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Καθώς τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των επισκεπτών του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας μεγαλώνει, ας προσπαθήσουμε να αφήσουμε το μικρότερο δυνατό αποτύπωμά μας σε αυτό το περιβάλλον.

Διαβάστε τον κανονισμό του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας εδώ:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΠΑΡΝΗΘΑΣ

Κορυφή Αλογόπετρα

Πηγάδι Αρμάδε

Διασταύρωση με μονοπάτι

Διασταύρωση με μονοπάτι προς Αγ.Γεώργιο.

Διασταύρωση με μονοπάτι προς Αγ.Γεώργιο

Διασταύρωση με Χωματόδρομο

Διασταύρωση προς Ταμίλθι

Διασταύρωση μονοπατού

Αριστερά προς Αλογόπετρα-Άγιο Κυπριανό, δεξιά προς Μονή Κλειστών.

Διασταύρωση μονοπατιών

Πορεία ΝΔ προς κορυφή Αλογόπετρα

Διασταύρωση με μονοπάτι από Αρμάδε

Διασταύρωση μονοπατού

Διασταύρωση με μονοπάτι που κατεβαίνει από Αλογόπετρα, Μεγάλο Χωράφι και Αρμάδε. Πορεία δεξιά.

Αριστερά προς Αρμάδε, δεξιά προς Άγιο Γεώργιο.

Διασταύρωση με μονοπάτι

Διασταύρωση με μονοπάτι 2. Πορεία ΝΔ προς Κορομηλιά.