ΠΑΡΝΗΘΑ Μπάφι - Πηγη Κυρας - Κορομηλια -Μεσιανο Νερο -Μολα - Σκιπιζα -Μπαφι

Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μπάφι - Πηγη Κυρας - Κορομηλια -Μεσιανο Νερο -Μολα - Σκιπιζα -Μπαφι Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μπάφι - Πηγη Κυρας - Κορομηλια -Μεσιανο Νερο -Μολα - Σκιπιζα -Μπαφι Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μπάφι - Πηγη Κυρας - Κορομηλια -Μεσιανο Νερο -Μολα - Σκιπιζα -Μπαφι

May 20, 2023
May 2023

•   4.3 1 review

near Párnis, Attica (Greece)

Μία από τις πιο δημοφιλείς, εύκολες αλλά και όμορφες διαδρομές του εθνικού δρυμού Παρνηθας είναι αυτή που περνάει από τις 6 πηγές που αναφέρονται παρακάτω (δεν έχω βάλει waypoint μόνο στην πηγή της Μόλας)
Από το Μπαφι παίρνουμε το μονοπάτι που κατηφορίζει προς Χούνη και μετά από 1Km στρίβουμε αριστερά προς Φλαμπούρι. Στα 2,5km ξανασυναντάμε διαστάυρωση μονοπατιών και παίρνουμε αυτό που ανηφορίζει αριστερά και παρακάμπτει το καταφύγιο του Φλαμπουρίου. (Αν θέλουμε μπορούμε να πάμε δεξιά προς Φλαμπούρι και από εκεί για πηγή Κυράς. Συνολικά θα προσέθετε στη διαδρομή μας 1km.)
Αφού διασχίσουμε το δρόμο που οδηγεί στο καταφύγιο, ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι και περνάμε διαδοχικά τις πηγές Κυράς και Κορομηλιά.
(εναλλακτικά μετά την πηγη Κυρας θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στη διασταύρωση με το χωματόδρομο και να πάρουμε το μονοπάτι που οδηγεί στην πηγή Κατάρα και συνεχίζει μετά για Κορομηλιά καθώς έτσι θα αποφεύγαμε το χωματόδρομο στο τμήμα 3.2-3.7km , αλλά δεν το κάναμε)
Στη συνέχεια το μονοπάτι κινείται δίπλα στο δρόμο τον οποίο έχουμε πότε δεξιά και πότε αριστερά μας και στα 5km φτάνουμε στην πηγη Μεσιανό Νερό. Από εδώ δεν ακολουθήσαμε τη σήμανση μπροστά μας (κόκκινο τριγωνο) που ξαναβγαίνει σε χωματόδρομο, αλλά επιστρέψαμε στο χώρο αναψυχής (100μ πισω) και πήραμε μονοπάτι με πιο αραιή σηματοδότηση και χωρίς ταμπελάκια (κοκκινοι κούκοι στα δέντρα). Το μονοπάτι αυτό είναι πιο απότομο, σε κάποια σημεία λιγότερο εμφανές καθώς έχει καλυφθεί με χόρτα, αλλά με λίγη προσοχή είναι δύσκολο να το χάσεις.
Συναντήσαμε το κεντρικό μονοπάτι λίγο πιο μετά και κατηφορίσαμε για Αγιο Πετρο Μολας.
Από εκεί παίρνουμε το μονοπάτι για Σκίπιζα το οποίο είναι και το μοναδικό με έντονη κλίση σε αυτή τη διαδρομή (στα πρώτα 400μ κυρίως)
Ακολουθούμε πινακίδες για Σκίπιζα την όποία συναντάμε αφού περάσουμε το πυροφυλάκιο και απολαύσουμε την εντυπωσιακή θέα από εκεί.
Μετά την πηγη Σκίπιζα ακολουθουμε σήμανση του "22" που μας βγάζει στο δρόμο ο οποίος αριστερά οδηγεί πάλι στο καταφύγιο.
Το τελευταίο χιλιόμετρο είναι πάνω στην ασφαλτο
Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είναι καταπράσινο και σκιερό. Εξαίρεση αποτελεί ένα μικρό τμήμα από το 0.7km και για περίπου 1km

PictographPicnic Altitude 3,589 ft

Αγιος Πετρος

Δεξια για Σκιπιζα

Πυροφυλάκιο

• Photo of Marios Al
    Marios Al May 7, 2024

Όντως υπέροχο μονοπάτι. Δεν είναι για πρωτάρηδες όμως. Έχει πολλά τεχνικά κομμάτια. Σε αποζημιώνει η φύση βέβαια ..